MuscleMeat

Trainingsschema enz..

thej0ker

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
67kg
Dag iedereen,

Als eerst wil ik me even voorstellen.
Mijn naam is Usman, ik ben 20 jaar oud en doe sinds 3 maanden aan fitness.

Lengte= 176cm
Gewicht 67,7kg.

Ik heb hiervoor 4/5 jaar aan breakdance gedaan, wat ook een vrij intensieve 'sport' is.

Ik heb een tijdje terug zelf een trainingsschema vastgesteld, maar ik weet niet of ik nu wel goed bezig ben.

Mijn doel is: meer spiermassa kweken.

Mijn trainingsschema ziet er als volgt uit:

Dag 1: Borst & Biceps
Dag 2: Rust
Dag 3: Rug & Triceps
Dag 4: Rust
Dag 5: Schouders & Benen
Dag 6: Rust
Dag 7: Buikspieren

Ik doe elke trainingsdag een half uurtje cardio na afloop.

Ik probeer bij elke spiergroep 8-10 reps te doen, en ik doe 4 verschillende oefeningen per spiergroep.

Heeft iemand advies/tips voor mij?

Hoeveel calorieen moet ik per dag binnenkrijgen? voorheen dacht ik ong 2500, maar ik hoorde net dat ik 5000 moet binnenkrijgen?:S

En Weet iemand trouwens hoe ik binnenkant borst beter kan trainen?

De buitenkant begint al te groeien, maar de binnenkant heeft nog geen resultaat opgeleverd!

Laatst bewerkt:
Kun je ook je oefeningen posten? Dan kunnen we een beter advies geven ;).

• Topic Starter Topic Starter
Ik wissel elke week van oefeningen af, van apparaten tot losse gewichten.

Borst
Bench Press
Dumbbell press
Incline bench press
Incline dumbbell press
Dumbbell fly
Incline dumbbell fly
Pullover

Naast deze oefeningen gebruik ik ook apparaten als incline press en chest press.

Ik doe bewust geen decline bench press enz. omdat ik eerst een rechte borstkas wil.

(Heeft iemand misschien ook een idee hoe ik mn borstkas kan vergroten, dus dat mn borst tot aan mijn nek loopt:))

Biceps
Voor biceps heb ik wel genoeg oefeningen, daar heb ik verder geen hulp bij nodig.

Rug
Seated Row
Pull down
Close grip chin up

En nog een paar apparaten waar ik de naam niet van weet.
Ik heb een paar keer deadlift geprobeerd, maar ik heb het gevoel dat ik het verkeerd doe.

(Ook hierbij zouden tips welkom zijn, ik wil tevens de latissimus spier goed trainen, heb trouwens ook een zwakke onderrug die ik meer wil trainen)

Triceps
Hier heb ik verder ook niet echt hulp bij nodig.

Schouders
Voor de schouders ook niet:)

Benen
Benen ook niet:)

Buikspieren
Ik heb mn buikspieren nog niet met zwaar gewicht getraind, alleen met licht gewicht en dan zoveel mogelijk reps. Daarnaast elke trainingsdag een half uurtje cardio. Ik heb ong. 1cm vetlaag over mijn buikspieren heen.

Any tips? Moet ik mijn buikspieren met zwaarder gewicht trainen?

Ik hoop dat dit voldoende is voor jullie om mij te helpen!!

Ik wissel elke week van oefeningen af, van apparaten tot losse gewichten.

Borst
Bench Press
Dumbbell press
Incline bench press
Incline dumbbell press
Dumbbell fly
Incline dumbbell fly
Pullover
Op deze oefeningen heb ik niks aan te merken, zijn allemaal goede oefeningen voor je borst ;).

Naast deze oefeningen gebruik ik ook apparaten als incline press en chest press. Persoonlijk zou ik de apparaten laten staan en alleen de bovenstaande oefeningen met losse gewichten doen. Oefeningen met losse gewichten geven je meer bewegingsvrijheid en zijn daardoor efficienter dan machines die de bewegingsvrijheid teniet doen.

Ik doe bewust geen decline bench press enz. omdat ik eerst een rechte borstkas wil.(Terecht, decline moet je alleen maar doen als de onderkant van je borst achterloopt, anders kun je het beste gewoon Flat benchen)

(Heeft iemand misschien ook een idee hoe ik mn borstkas kan vergroten, dus dat mn borst tot aan mijn nek loopt:))(je borstkas "vergroot" als je meer massa aanzet. Je moet dus gewoon goed blijven eten, blijven trainen en zowel flat als incline oefeningen doen. De hoeveelheid massa en de vorming van je borstspieren is echter ook voor een groot gedeelte genetisch afhankelijk)

Biceps
Voor biceps heb ik wel genoeg oefeningen, daar heb ik verder geen hulp bij nodig.ok, denk er wel om dat je zowel de korte kop (wijde/normale halter curls, db curls, kabel curls normaal/wijd, larry scot, preacher), lange kop (Schuine dumbbell curls, halter curls smal, concentratie curls) als Brachialis/Brachioradialis (Hammer curls, reverse grip curls) traint.

Rug
Seated Row
Pull down
Close grip chin up

En nog een paar apparaten waar ik de naam niet van weet.
Ik heb een paar keer deadlift geprobeerd, maar ik heb het gevoel dat ik het verkeerd doe. De deadlift is toch wel een essentiele rug oefening, zeker als je je onderrug wilt trainen. Kijk op internet voor filmpjes met instructies voor een deadlift of vraag een ervaren persoon uit de gym. Ik zou de deadlift echter wel aan je rugtraining toevoegen.

(Ook hierbij zouden tips welkom zijn, ik wil tevens de latissimus spier goed trainen wide grip pull-ups en pull-downs zijn goede oefeningen voor de lats, heb trouwens ook een zwakke onderrug die ik meer wil trainen Doe de deadlifts! (Evt. kun je nog hyperextensions doen)

Triceps
Hier heb ik verder ook niet echt hulp bij nodig. (Denk erom: train de verschillende koppen!)

Schouders
Voor de schouders ook niet:) (Denk erom: train voor-, achter- en zijkant schouders ;))

Benen
Benen ook niet:) (Denk erom: train hamstrings, quads en kuiten (soleus en gastrocnemius))

Buikspieren
Ik heb mn buikspieren nog niet met zwaar gewicht getraind, alleen met licht gewicht en dan zoveel mogelijk reps. Daarnaast elke trainingsdag een half uurtje cardio. Ik heb ong. 1cm vetlaag over mijn buikspieren heen.

Any tips? Moet ik mijn buikspieren met zwaarder gewicht trainen?

(Naar mijn mening hoef je buikspieren niet met gewichten te trainen. Gewoon trainen op een matje tot fail.)

Ik hoop dat dit voldoende is voor jullie om mij te helpen!!

Succes ermee!

@ Weake Teake

Ik zal idd maar eens in de sportschool rondvragen voor hulp bij deadlift.

Jij bedankt voor je tijd en duidelijke uitleg:D

Weet iemand trouwens hoe ik binnenkant borst beter kan trainen?

De buitenkant begint al te groeien, maar de binnenkant heeft nog geen resultaat opgeleverd!???

Binnenkant borst kun je niet isoleren.

Je borst (Pectoralis Major) bestaat namelijk uit 4 koppen. 2 koppen boven (Clavicular) en twee grote koppen onder (sternal). Je kunt de koppen boven isoleren door Inlince te benchen en de twee koppen onder door decline te benchen. De "binnenkant" van je borst kun je niet op een dergelijke manier isoleren. Deze train je door je gehele borst te trainen. Hoe de binnenkant van je borst zich vervolgens ontwikkeld, is eigenlijk voornamelijk genetisch bepaald ;).

Mijn excuses, misschien heb ik het verkeerd uitgelegd.

Met binnenkant bedoel ik het gedeelte TUSSEN je 2 borsten in.
dat groeit bij mij niet, maar ik hoorde al van iemand dat ik dan ook benchpress en inclinepress moet doen alleen de stang wat meer in het midden pakken.

Dit klopt toch ?

Ik had je wel goed begrepen hoor ;). Maar het verhaal zoals ik het hierboven heb uitgelegd geldt nog steeds. De ruimte tussen je borst valt niet geisoleerd te trainen. Je kunt wel close grip gaan benchen, maar daar train je alleen je triceps maar extra mee. De ruimte tussen je borst zal niet groeien :D.

Terug
Naar boven