Fitness Seller

Trainingsschema ok ?

MaxRSCA

Novice
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
65kg
Mijn vragen :

In mijn gym kan ik de squat/deadlift/benchpress/barbell rows enkel uitvoeren op een smith machine , is dit slecht ?

Vooral over het trainen van mijn rug ben ik nogal onzeker of ik het wel goed doe , is het normaal dat ik nooit "rugpijn" heb of hoor je na een deadlift dag echt
wel iets te voelen in je rug ?

Bij Front Raises voel ik ook echt druk op mijn onderarmen (vooral in het laatste setje) , is dit normaal ?

Ik train momenteel alles in een 12-10-8-6 schema , is het beter om bepaalde oefeningen met meer of minder herhalingen te doen ?

Trainingsschema :

Maandag : Borst-Rug

- Borst (4) : Benchpress - Cable Flyes - Dumbbell Fly - Dumbbell Pullover
- Rug (4) : Deadlift - Dumbbell Row - Barbell Row - Pull Ups

Woensdag : Schouders-Triceps-Buik

- Schouders (4) : Standing Military Press - Front Raises - Dumbbell Upright Row - Dumbbell Shoulder Press
- Triceps (3) : Close Grip Benchpress - Overhead Triceps Extension - Push downs
- Buik (2) : Weighted Crunches (machine-40kg) 3x15 - Leg Raises 3x25 (heel traag)

Vrijdag : Benen-Biceps-Onderarmen

- Benen (5) : Squat - Leg Press - Leg Curls - Leg Extensions - Barbell Calf Raises (doe ik altijd als eerste)
- Biceps (3) : Concentration Curls - Dumbbell Incline Curl - Cable Curls
- Onderarmen (1) : Wrist Curls

In mijn gym kan ik de squat/deadlift/benchpress/barbell rows enkel uitvoeren op een smith machine , is dit slecht ?

Nee, dit is niet slecht.

Vooral over het trainen van mijn rug ben ik nogal onzeker of ik het wel goed doe , is het normaal dat ik nooit "rugpijn" heb of hoor je na een deadlift dag echt
wel iets te voelen in je rug ?

Spierpijn is geen indicatie dat je goed getraind hebt. Dus als je de dag nadien niks voelt is dat niet erg. Na een tijd raakt je lichaam er aan gewend he. Ik heb praktisch nooit spierpijn.

Bij Front Raises voel ik ook echt druk op mijn onderarmen (vooral in het laatste setje) , is dit normaal ?

Ja. Onderarmen worden wel sterker.

Ik train momenteel alles in een 12-10-8-6 schema , is het beter om bepaalde oefeningen met meer of minder herhalingen te doen ?

Hangt af van je doelen. Lees dit artikel:
http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/the_setrep_bible

- Borst (4) : Benchpress - Cable Flyes - Dumbbell Fly - Dumbbell Pullover

Laat die cable flyes vallen en doe incline bench press, of incline dumbbell bench press.

- Schouders (4) : Standing Military Press - Front Raises - Dumbbell Upright Row - Dumbbell Shoulder Press

Laat dumbbell shoulder press vallen en doe side raises.

- Biceps (3) : Concentration Curls - Dumbbell Incline Curl - Cable Curls

Laat cable curls vallen en doe hammer curls.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ok bedankt , kan ik wat mee.

Terug
Naar boven