AndroidHealthClinic

Trainingsschema Rikman

Rikman

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik ben nog maar een groentje, slechts een paar maandjes bezig :o, maar wilde toch graag weten wat jullie vinden van mijn huidige trainingsschema. Ik weet dat deze in de ogen van een prof-bodybuilder waarschijnlijk niet veel voorstelt. Zo zitten de been-oefeningen er niet bij. Dit heb ik moeten doen omdat het anders te veel wordt en er een kans bestaat dat ik het met mijn huidige drukke leven niet volhoud. Ik besef ook dat er veel meer variatie per spiergroep in zou moeten zitten, echter ben ik (nog) niet in het bezit van dumbbells (alleen een halter), dus dat is dan nog even een probleem.
Maar toch hoop ik dat jullie mij binnen de mogelijkheden die er voor mij momenteel zijn kunnen adviseren.
Waar ik eigenlijk vooral benieuwd naar ben is of er qua oefeningen niet te veel overlappingen in zitten, met het gevolg dat bepaalde spieren zo misschien te weinig rust krijgen. Maar ook andere (opbouwende) kritiek is uiteraard meer dan welkom!

Maandag
Buik: Crunches
Biceps: Barbell Curls
Triceps: Bench Dips

Dinsdag
Schouders: Front Barbell Press, Barbell Upright Rows, Rear Delt Row

Woensdag
Borst: Push Ups
Rug: Bent Over Barbell Rows

Donderdag
Biceps: Barbell Curls
Triceps: Bench Dips

Vrijdag
Schouders: Front Barbell Press, Barbell Upright Rows, Rear Delt Row

Zaterdag
Borst: Push Ups
Rug: Bent Over Barbell Rows

Zondag
Rust

Hoi beste mede-hagenees :D

Moeilijk om echt een goed advies te geven omdat je zulke beperkte middelen ter beschikking hebt,

Ja zou nog een aantal oefeningen kunnen toevoegen:

Triceps : Small grip benchpress, Triceps extension (french press), Lying triceps extension

Biceps/onderarmen : Barbell Reverse Curl

Rug : Deadlift

Maar het beste advies is denk ik: ga trainen in een sportschool :D:D

Groeten,

DavyO :D

Ik vind, dat je behoorlijk weinig doet. Weinig oefeningen en weinig variatie in je trainingen. Je hebt alleen maar een halter, maar daar kun je genoeg mee doen. Je traint nu 6 x per week een klein beetje, maar waarom doe je niet 3 x per week wat mee en wat betere oefeningen.
Ik zou je willen adviseren om idd of naar een goede gym te gaan of meer apparatuur aan te schaffen. Al zou je alleen maar 2 haltersteunen kopen/maken en een bankje, zodat je erbij kunt gaan bankdrukken en squatten.

Mighty zei:
Ik vind, dat je behoorlijk weinig doet. Weinig oefeningen en weinig variatie in je trainingen. Je hebt alleen maar een halter, maar daar kun je genoeg mee doen. Je traint nu 6 x per week een klein beetje, maar waarom doe je niet 3 x per week wat mee en wat betere oefeningen.
Ik zou je willen adviseren om idd of naar een goede gym te gaan of meer apparatuur aan te schaffen. Al zou je alleen maar 2 haltersteunen kopen/maken en een bankje, zodat je erbij kunt gaan bankdrukken en squatten.

Nou ben ik het alweer met je eens Mighty :D;)

Tja, je doet idd niet echt veel, daarbij mis ik je benen. SQUATTEN kerel!! No shit.

Als ik jou was, zou ik ma, wo, vr gaan trainen.
Ma rug plus biceps
wo borst plus triceps
vr benen plus schouders en de buik doe je iedere trainingsdag.

Welke oefeningen daarvij horen, kun je op dit forum wel vinden of elders op het net.

Succes!!;)

• Topic Starter Topic Starter
Heel erg bedankt voor al jullie reacties!
Ik ga dat schema van mij eens flink onder handen nemen!
Daarnaast heb ik besloten een drukbankje te maken. Ben ik handig genoeg voor. :cool: Kopen vind ik veel te duur.

Groetjes,
Rikman

Goed zo! Kun je iig even wat meer oefeningen doen.

Terug
Naar boven