AndroidHealthClinic

Trainingsschema

Gino95

Novice
Waardering
2
Lengte
1m88
Massa
93kg
Hallo,

Ik heb nu ±2 maanden een fb schema gedaan, en wil volgende week beginnen met het schema wat is bijgevoegd. Nu heb ik nog een aantal vragen;
> Hebben jullie eventuele tips of aanvullingen op het schema?
> Is een schema zoals bijgevoegd nou het beste om te snel massa te winnen?
> Of raden jullie aan om een fb schema te blijven volgen of een ub/lb en waarom?
> Hoeveel sets en reps worden aangeraden?
> Word er aangeraden om te verhogen qua gewicht tussen de sets?

• Hoelang je traint Ik heb een paar jaar niet gesport. Ik train nu ongeveer weer ±2 maanden.
  • Wat je doel is
    Mijn doelstelling is massa/kracht.
  • Beschikbare apparatuur
    Het meeste apparatuur is er wel in de sportschool.
  • Beschikbare tijd Ik wil 3/4 dagen gaan trainen en dan nog een dag cardio erbij of na een training.
  • Ik ben 20 jaar, 87kg en 1.90m.
Groet, Gino

Bijlagen

Ik zou zelf voor een ub/lb schema kiezen. Op deze manieer kan je 2x per week elke spiergroep trainen (ervan uitgaande dat je 4x per week traint), in plaats van 1x per week, wat je nu met jouw schema doet. Daarnaast denk ik dat je beter 8-10 reps kan doen per setje en dan 3-4 sets per oefening.
Gewichten verhogen tussen de setjes kan altijd. Als jij een te licht gewicht gekozen hebt, is het goed om deze tussen de setjes door gewoon bij te stellen.

Je gaat nu alles 1x pw trainen, wat om te beginnen al niet ideaal is en zeker niet voor een beginner.
Zou je een schema aanraden waarbij de frequentie wat hoger is.
Die week rust hebben je spieren nu echt niet nodig, na een aantal dagen zijn die weer klaar voor een nieuwe training.

Wat je schema zelf betreft: 4 oefeningen borst + dippen, slaat gewoon helemaal nergens op. 3 oefeningen biceps idem dito.
Anderzijds heb je maar weer 1 oefening voor je hamstrings, en dan nog lunges. Voor je kuiten ook maar 1 oefening, terwijl die toch minstens zo groot zijn als je borst.

• Topic Starter Topic Starter
Dus dan kan ik het beste toch voor een fb of een ub/lb blijven gaan.
Iemand een suggestie met een schema wat ik dan het beste kan gebruiken?

Stronglifts 5x5, ice cream fitness, of starting strength, gewoon bij een fb schema blijven voor minstens een jaar. Waarom wil je zo graag wisselen?

• Topic Starter Topic Starter
Stronglifts 5x5, ice cream fitness, of starting strength, gewoon bij een fb schema blijven voor minstens een jaar. Waarom wil je zo graag wisselen?

Het schema wat ik kreeg was : leg press, leg curl, latt pully, low pully, chest press, schoulder press, push down, barbell curl
en deed dat 3 keer per week vond dat saai worden en heb liever beetje afwisseling qua oefeningen om de dag

Ik ben bang dat vaak dezelfde oefneing doen jusit een van de beste manieren is om sterker te worden, je moet een bewegingspatroon leren en hier met steeds meer gewicht doorheen gaan zodat je je spieren optimaal belast. De meeste beginnersschema's (de goede iig) zullen je iedere dag laten squatten, en om en op deadlifts, benchpress en overhead press laten doen omdat dit simpelweg het meeste effect heeft. Als je graag wat afwisseling hebt kun je nog een of twee assecoire oefeningen achteraan doen. Ik raad je sterk aan een van de schema's in mijn vorige post te pakken.

Nu vind ik je vorige schema ook niet zo fantastisch, machines heb je helemaal niet nodig, gewoon squat, bench, deadlift en press!

Terug
Naar boven