XXL Nutrition

Trek alcohol ineens slecht

sebastiaan1980

Cool Novice
Waardering
9
Lengte
1m93
Massa
96kg
Voorheen dronk ik eigenlijk de hele week op een laag pitje. Twee biertjes per dag en in het weekend vaak redelijk losgeslagen. Had er nooit last van en het trainen ging eigenlijk prima. Tot een maand of vier geleden. Ik wilde toch eens een keer gaan cutten in verband met 18%BF. Dus de drank heb ik er (onder andere) uit gegooid en heb drie maanden bijna niet gedronken en heel gezond en in een goed ritme geleefd.

Nu zit ik soms op een speciale gelegenheid waarbij ik biertje of wijntje drink. Hooguit twee glaasjes. Als ik de dag erna wakker word ben ik me toch een partij gaar. Ongelooflijk. Heeft dit te maken met de onlangs verhoogde intensiteit van de training? of het feit dat ik eigenlijk niets meer drink?

Iemand met dezelfde ervaringen?

iemand heeft me weleens verteld dat hoe gezonder je lichaam is hoe heftiger het reageert op alcohol.

ik dronk ook best een lange tijd veel, maar dan wel alleen bijna in het weekend, maar dan ging het wel goed der in.

Toen had ik een periode dat ik ook 4 maanden niet dronk, nou werd als snel na een uurtje of 2 moe.. en wilde eigenlijk me nest in, had nog niet eens met gaar zijn te maken, want ik trok het nog niet eens om door te zuipen haha.

Dus denk dat het er wel wat mee te maken heeft, zit wel verschil in.

ook 2 maanden niet gedronken en nu opeens weer wel, ben ook aaaaaardig verrot :D!

• Topic Starter Topic Starter
Nou dat gezonde leven hou ik nog wel even vol want de resultaten zijn er ook naar. Maar ik had nooit gedacht dat ik het drinken (welke reden dan ook) zou opgeven. Ik geloof dat ik het volgende weekend weer lekker oversla. Maakt niet uit wie er gaat trouwen.

Hoewel Koninginnedag er wel weer aankomt...

Is vrij normaal hoor, heb het zelf ook. Je bouwt toch een tolerantie op voor drank als je regelmatig drink, als je dan een paar maanden stop raak je die tolerantie kwijt.

Zit ik ook mee, koninginnedag valt in mn cutperiode:( nog ff goed nadenken wat ik moet doen

HAHA, Ja het hele jaar door gaat dat zo. Daarom haat ik leuke feestdagen.

Haha aan de ene kant wel, aan de andere kant weer niet:D

Is normaal, je moet maar eens tien biertjes drinken na maanden onthouding, de volgende dag voel je je suf, doe je hetzelfde die dag dan voel je je terug ok de volgende morgen

Je lichaam went aan alcohol, als je dus een tijdje niets hebt gedronken merk je het wel goed als je er een paar drinkt.

Ik dronk vroeger vrij veel bier, mijn laatste keer heb ik amper de helft leeggedronken, het smaakt me gewoon niet. Ook met junkfood heb ik soms hetzelfde probleem.

Ik heb het ook hoor, ik dronk vroeger mezelf kapot in het weekend, ( gestopt met blowen dus overdreef ik met alcohol ) veel sterke, en bier.
en allemaal met gestopt , af en toe drink ik nog in het weekend en heb ik er ook nogal snel last van.
Niet veel meer gewoon hé :D en je lichaam is dan nu ook gezonde dingen gewoon en zo'n vergiftiging wilt het natuurlijk niet

Ik zie het al. Ik ben niet de enige. Ha. Heb net benen getraind en daarna nog drie kwartier sauna. Dat helpt!

water drinken;)

je bent van een beginnend alcoholistje een geheelonthouder geworden - logische gevolg

Mmm.. geen last van gehad.

Jaartje niet gedronken, toen op feest 3 á 4 biertje. Helemaal niks van gevoeld..

Wat zijn nu drie a vier biertjes

Mijn laatste biertjes waren met Carnaval, een stuk of 8. Genoeg.
Dag erna beetje futloos, verder niets gemerkt.

Nu al sinds half Feb. dus geen druppie alcohol meer gedronken...

Volgend weekend, 10 April, is er een schuurfeest hier in de buurt. Voor 17 euro mag je een hele avond bier zuipen, zoveel je wilt. Ik houdt het op hooguit 10 glaasjes. Heheh.

Het enige ****ed up gedoe is, dat 12 Juni Defqon is, en dat valt precies in me cut periode (1 Juni tm 1 Aug)

Terug
Naar boven