Fitness Seller

Trillen tijdens training

Samson88

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,
Mijn vraag is wat je het beste kunt doen aan het trillen tijdens de training?
Iemand heeft me gezegd dat dit een suiker tekort is.
Wat kan ik dan het beste eten drinken enz??

Alvast bedankt voor de tips.

ps: 45/60 min voor de training eet ik 3 bruine botherhammen/Brinta, 2 eetlepels jam, whey shake.

Neem wat snelle suikers in. Druivensuiker ofzo?

Hangt er van af wat voor een soort trillen het is. Als je je tijdens de training ook licht in jouw hoofd voelt dan is het wellicht suikertekort.

Trillen op zich kan echter ook door een fysiologisch proces dat 'recruitment' heet:
Spieren en hun zenuwen (alfa-units) zijn zodanig opgebouwd dat binnen een bepaalde spier/spiergroep eerst de kleinere spiervezels worden gebruikt (bij zeer lichte spierarbeid, zoals bijvoorbeel schrijven) en dan pas de grotere spiervezels (bijvoorbeeld training met gewichten thv de onderarmspieren).
Wanneer de spier de te leveren arbeid niet helemaal onder controle heeft, dan worden die grotere spiergroepen voortdurend in en uitgeschakeld. Dat geeft ook een trilbeweging.

Nu, ik ken jouw trainingsgewicht niet en ik weet ook niet hoeveel gewicht je aankan, maar als het niet komt door suikertekort, dan kan het misschien komen door en te groot gewicht (en dus die recruitment die faalt).

Mijn tip: probeer snelle suikers op te nemen (zoals CoachDO hierboven vermelt: druivensuiker is prima). Als het daarmee niet beter gaat, kan het misschien aan dat tweede liggen.

Kijk voor de zekerheid ook of je geen tekort hebt aan het mineraal magnesium. Je magnesiuminname moet ook in balans zijn met je calciuminname.

Als het trillen betreft zonder dat je je niet goed voelt, dan heeft het met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te maken met "recruitment".:eek:

Bij suikertekort, voel je je ook niet lekker en slap, das een duidelijk verschil met bovenstaande.

Hoe bedoel je trillen? Tril je alleen bijvoorbeeld wanneer je een zware set doet ofzo? Of continu? Als je trilt tijdens een zware inspanning is dat normaal, had ik ook in het begin. Dat gaat vanzelf over als je coördinatie van de oefeningen beter wordt.

als ik deadlift en ik schrijf notities dan bibber ik ook hoor.

• Topic Starter Topic Starter
Het trillen begint meestal na een paar sets(ongeveer in het midden van de training).
Ik train ongeveer 90 tot 120 min (Schema:progressieschema_week_2008.zip van big t).

Ik train wel zwaar, na ongeveer 1 min is het bijna weer weg.
Het komt uiteraard wel weer terug na de set.
Het ergste heb ik dit bij t squatten,en dan voel ik me ook een beetje ''licht in mn hoofd''

Bedankt voor de reacties.

Kijk voor de zekerheid ook of je geen tekort hebt aan het mineraal magnesium. Je magnesiuminname moet ook in balans zijn met je calciuminname.

Hoe kan ik dit controleren?
Gebruik alleen Whey,dextrojuice,nitrix.
Heb je hier een apart suppl voor?

heeft iets te maken met je zenuwen, wss is de intensiteit van je training te hoog .
Je lichaam kan het niet aan . Glutamine kan hiertegen helpen.Ik heb het ook vaak ,na een uur trainen,ik drink dan wat water met dextro en glutamine .

heeft iets te maken met je zenuwen, wss is de intensiteit van je training te hoog .
Je lichaam kan het niet aan . Glutamine kan hiertegen helpen.Ik heb het ook vaak ,na een uur trainen,ik drink dan wat water met dextro en glutamine .

Bedankt voor t advies, probeer morgen eerst eens alleen met dextrojuice.
Kijken of dit helpt.

Controleren is niet erg moeilijk: bloedonderzoek bij de dokter. Er bestaan aparte magnesium en calciumsupplementen. Bij de apotheek verkrijgbaar.

Bedankt voor t advies.
Dan ga ik dit eens vragen aan de dokter, zodra er bloed afgenomen word en ik de uitslag krijg laat ik dit weten.

Heb vandaag in t midden van de training Dextrojuice genomen (xxl nutr), en moet zeggen dat t trillen minder was.
Tevens had ik ook weer meer energie.

Ik heb het vaak bij intensieve trainingen maar voel me dan niet lam ofzo of duizelig.
Juist heel opgepept en drang om te trainen.

Vaak is het na een werkset en als ik dan mijn arm gestekt houd trillen mijn handen vaak

Ik heb het altijd bij het bakdrukken in m'n armen.

Hallo,
Mijn vraag is wat je het beste kunt doen aan het trillen tijdens de training?
Iemand heeft me gezegd dat dit een suiker tekort is.
Wat kan ik dan het beste eten drinken enz??

Alvast bedankt voor de tips.

ps: 45/60 min voor de training eet ik 3 bruine botherhammen/Brinta, 2 eetlepels jam, whey shake.

Wist Gert het niet?:D

Een paar hondenkoekjes meer, maar dat hielp ook niet. :(

suiker tekort gewoon druiven snizles nemen dextrotje of een energie reepje
helpt bij mij meestal. (btw dit is aleen voor na een oefening he )

als je onder een oefening zelf trilt heeft dit niks hiermee te maken
dat licht gewoon aan je spier bellasting

try it samson groetjes aan gert ;) ik zie je snel weer eens kerel kijken hoe ver je vooruit bent gegaan

Of juist 1,5-2 uur voor je training een goede hoeveelheid (100gram) complexe Koolhydraten nemen. Bijvoorbeeld havermout.

Terug
Naar boven