XXL Nutrition

Trouw: 'deel Schilderswijk = sharia buurt'

Bezoekers in dit topic

Die opstand gaat er ook niet komen. Zijn Nederlanders veel te lamlendig voor over het algemeen. 1 van de laatste keren dat je iets vergelijkbaars zag dat lijkt op rassenrellen was in 1972 :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rellen_in_de_Afrikaanderwijk

De angsthazerij dat die mafkezen van een salafisten buurt voor buurt overnemen is nergens op gebaseerd. Ze zijn amper georganiseerd en buiten een klein stukje van bepaalde steden hebben ze amper steun. Hoe willen die gasten zich dan als een olievlek gaan verspreiden?

Die angsthazerij hoorde je meer dan 10 jaar terug ook al en zelfs al in de jaren 80 en 90. Ja er zijn meer allochtonen bijgekomen maar er is maar een hele kleine groep die liever vandaag dan morgen iets invoert dat lijkt op islamitisch recht. Maar vooral bang blijven, op naar het volgende nietszeggende incident dat in de media eigenlijk veel teveel aandacht krijgt.

De wijk die nu zoveel aandacht krijgt was er 25 a 30 jaar terug vele malen erger aan toe. Zomerrellen en ieder oud en nieuw een slagveld dat zijn weerga niet kent. Of je er nou Haagse sjonnie neerzet of een stel haatbaarden, die wijk behoort nou eenmaal tot de minste wijken van Nederland. Feit blijft dat veel van die problemen in die wijken plaatselijke problemen zijn waar je een paar honderd meter amper tot geen last meer van hebt. Hoe groot is de kans dan dat die problemen langzaam maar zeker overslaan naar de rest van Nederland?
 
Wel eens van het Vaticaan gehoord?

Ik sprak over alle christenen, niet enkel over katholieken. De paus spreekt niet in naam van protestantse christenen. In veel gebieden moorden soennieten en sjiieten elkaar uit. Wanneer er een sjiitische actie plaatsvindt gaat een soenniet echt niet de behoefte hebben om zich daar van te distantiëren.
 
Nee die trekt een bomgordel aan en gaat verhaal halen.


I kid, I kid!
Okay misschien ook niet.
 
als iemand Nederland overneemt dan zijn het de chinezen wel, ze zijn overal :P
 
Even een vergelijking: Na de brute slachtpartij van een Britse militair door twee mafkezen zijn in de UK diverse moskeeen aangevallen. Zoals ik al zei: civic justice laat echt niet lang meer op zich wachten. Dit is dus wat ik bedoelde, maar dan kleinschalig:

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2013/05/moskees-belaagd-na-londense-slachting

Kon je ook wel verwachten.
Heb er niks op tegen trouwens, oog om oog tand om tand.

Zijn 7 miljard mensen, in principe al teveel, dus als er een paar elkaar afmaken zal het mij niet veel deren, alleen maar meer levensruimte ^^ (nee niet nazi achtig bedoeld)
 
Waarom expliciet reageren tegen iets waar ze zich vaak helemaal niet mee identificeren? Voor hen zijn die radicale moslims ook "anderen". Het is niet alsof alle moslims 1 grote gezellige bende zijn die alles met elkaar delen. Wie zijn dat trouwens, de "moslimgemeenschap"? Maakt het feit dat je het islamitisch geloof aanhangt je meteen deel van een groep waarmee je je misschien helemaal niet wil vereenzelvigen?

Voor het geval je Nederlander zou zijn: moeten de Nederlanders zich dan niet distantiëren van die pedofiele politieke partij (Stichting Martijn ofzoiets?)? De reden dat jij dat niet doet is omdat je dat totaal niet nodig vindt, je beschouwt hen niet als "groepsgenoten". Toch zijn zij ook Nederlanders, en zou jij (volgens je logica) een harde vuist moeten maken telkens een Nederlander iets doet dat tegen jouw mening indruist.

Nou ja waarom expliciet reageren ? Omdat ze mogelijk vinden dat hun religie misbruikt wordt en de heersende NL politiek daar geen antwoord op heeft en ze met een tegenbeweging voordeel voor henzelf kunnen vergaren ? Verandering moet van binnen komen maar willen meerderheid moslims wel veranderen ?

De reden dat ze zich niet echt uitspreken heeft niet te maken met 'waarom moeten wij' maar meer met taboe om te veroordelen of geen wil om te veranderen.

Jij zegt dat radicale moslims ook voor hen 'anderen' zijn volgens mij is dat maar voor een klein % zo. Dat kleine % zijn de moslims die in praktijk weinig meer doen met hun geloof maar er is volgens mij een groot % dat er tussen in zwemt en ook best sympathie heeft voor radicalen, ze in ieder geval niet uitsluit.

Ze mogelijk als begunstigd te zien dat ze in staat zijn zo strict te leven.

Ahmed Marcouch is ondanks dat ik hem zeker niet bewonder een van de weinigen die wel direct tegen salafisme, extremisme en van alles wat ingaat in NL en duidelijk maakt dat de islam misbruikt wordt en dat deze best ondergeschikt kan zijn in je leven. Nou is Marcouch al bij al wel bezig om de islam te laten 'zijn' in NL maar dat is een ander verhaal.
 
Hier trouwens een stukje op nu.nl over Stockholm en de situatie daar:

In de voorsteden van Stockholm geldt volgens haar al tijden de wet van de straat. ''Ik kom er niet graag en je kunt er als vrouw niet in een korte broek doorheen fietsen. Je krijgt commentaar en je wordt uitgescholden. Zelfs in Zweedse detectives als inspecteur Winter komt naar voren dat er eigen wetten gelden en de politiemensen in die voorsteden absoluut niet alleen mogen opereren.’’

De Zweedse steden Stockholm, Malmö en Gothenburg tellen 38 multiculturele wijken. In negen daarvan is meer dan 80 procent van de bewoners van buitenlandse afkomst. Op een bevolking van 9,3 miljoen mensen zijn circa 1,4 miljoen mensen in het buitenland geboren.

Zwedenkenner dr. Petra Broomans


Gaat verder ff niet over oorzaken en dergelijke maar puur weer op wat wel of niet in de Schilderswijk aan de hand was.
 
Back
Naar boven