Fitness Seller

Trouw: 'deel Schilderswijk = sharia buurt'

Bezoekers in dit topic

Dit blokje is dus het begin van de overname van Nederland volgens sommigen. Vraag me af of iemand hier wel eens in die buurt is geweest? Het zijn enkele straten en afgaande op recente reacties uit die buurt gaat het om incidenten. Maar ach je moet ergens beginnen als je Nederland wil overnemen.

Denk eerlijk gezegd dat een vergelijkbaar blokje aan de overkant van de trambaan voor meer overlast zorgt. Daar ligt 1 van laatst overgebleven zigeunerkampen in Den Haag dat al tientallen jaren zorgt voor legio problemen.

Je kunt blijven hameren op 'de overname' maar dat is een oud verhaaltje. Het gaat om de groei van de islam als geheel en daaromheen radicale elementen die meegroeien.

Zolang de gematigde moslim gemeenschap geen harde vuist maakt tegen radicale elementen kan ik ze niet los zien van elkaar. Incidenten of niet, het is er. Het begint met een keer dan zijn het incidenten en op termijn is het structureel.

Maar als jij de situatie nu bekijkt met 'de incidenten' die er zijn, het salafisme dat er is (hoe klein ook ik weet dat je dat gaat zeggen) en de burqa's (ook al zijn het er maar 500 in NL) die er lopen vind jij dat de politiek niet heeft gefaald ? Dan kun je toch niet anders stellen dat je anders moet optreden ? En dat menig politieke partij geen oplossing heeft gebracht waardoor nu een harde lijn nodig is. Ook voor die moslims die tegen de radicalen zijn, juist voor hen.

We waren het er 50 jaar geleden over eens dat 'het geloof' niks meer was voor NL in het publieke domein ? Waarom met de islam dan wel ? Om het vreemdelingen waren/zijn die dit geloof veelal aanhingen waardoor er een taboe op heerst om kritiek te leveren ? Of is men bang voor intimidatie ?

Volgens mij is dat het probleem van 'links'. Links = anti religie maar ook anti 'afkeren van vreemdelingen', probleem is alleen dat het met de islamieten beide is (en vreemdeling maar ook veel religie) en dus zit men in een splagaat.
 
Laatst bewerkt:
http://pauwenwitteman.vara.nl/Uitzending-detail.113.0.html?&tx_ttnews%5BbackPid%5D=1546&tx_ttnews%5Btt_news%5D=30610&cHash=8bf81c23bb52fb4e426a6f6bf82e68a7

Hier een vrouwtje van de SP uit de Tweede Kamer in debat met een lokale van de d'66. SP die wel problemen constateert aan de hand van eigen onderzoek tijd geleden onder bewoners. Vind de oplossingen (min of meer kunstmatig gemengde wijken creëren) dan weer brak en on realitistisch.

Als er iets duidelijk is geworden na 40 jaar immigratie is dat de meerderheid van elke bevolkingsgroep het liefst per groep, samenhokt in wijken, buurten en scholen. Vandaar dat blanken in relatief 'zwarte' wijken hun kind liever naar een verre wit gymnasium laten fietsen en dat islamieten graag eigen basischolen creëren=realiteit.

Maar daar mag elke dbb'er zelf over denken als je een kind hebt; je woont in een 75% zwarte wijk en de basischool is 75% allochtoon. 5 KM verderop is een 'witte' school (75% blank) welke school kiest u voor uw kind ?
 
Laatst bewerkt:
De school waar het beste onderwijs wordt gegeven en waar de veiligheid van mijn kinderen wordt gewaarborgd. Is dat de overwegend zwarte school, dan gaat die daar naar toe.

Ach in Nijmegen heb je niet echt zwarte wijken. Wel delen van wijken waar veel allochtonen bij elkaar wonen. Neefje van mij groeit daar in op. Staat ie als enige blanke tussen 20 marokkaantjes te voetballen op zo'n cruiff courtje. Manneke is 10. Vraag ik aan hem om hij veel problemen heeft. Geeft ie aan, valt wel mee. En als ik last heb ga ik gewoon naar huis. Heeft het geluk dat ie erg goed kan voetballen en de meeste gastjes dus ook van zijn voetbalclub kent. Moraal van het verhaal: Je leert overal mee omgaan.
 
http://pauwenwitteman.vara.nl/Uitzending-detail.113.0.html?&tx_ttnews%5BbackPid%5D=1546&tx_ttnews%5Btt_news%5D=30610&cHash=8bf81c23bb52fb4e426a6f6bf82e68a7

Hier een vrouwtje van de SP uit de Tweede Kamer in debat met een lokale van de d'66. SP die wel problemen constateert aan de hand van eigen onderzoek tijd geleden onder bewoners. Vind de oplossingen (min of meer kunstmatig gemengde wijken creëren) dan weer brak en on realitistisch.

Als er iets duidelijk is geworden na 40 jaar immigratie is dat de meerderheid van elke bevolkingsgroep het liefst per groep, samenhokt in wijken, buurten en scholen. Vandaar dat blanken in relatief 'zwarte' wijken hun kind liever naar een verre wit gymnasium laten fietsen en dat islamieten graag eigen basischolen creëren=realiteit.

Maar daar mag elke dbb'er zelf over denken als je een kind hebt; je woont in een 75% zwarte wijk en de basischool is 75% allochtoon. 5 KM verderop is een 'witte' school (75% blank) welke school kiest u voor uw kind ?

1 Ik ben tegen kinderen.
2 Ik zou nooit meer in zo'n wijk gaan wonen.
 
1 Ik ben tegen kinderen.
2 Ik zou nooit meer in zo'n wijk gaan wonen.

heb het ook niet zo op osdorp maar het is natuurlijk niks vergeleken de situatie die hier geschetst word. je word in iedergeval door niemand lastig gevallen op straat in osdorp.
 
heb het ook niet zo op osdorp maar het is natuurlijk niks vergeleken de situatie die hier geschetst word. je word in iedergeval door niemand lastig gevallen op straat in osdorp.

Daar heb je op zich gelijk in, ik ben er nooit door iemand lastig gevallen. Maar die hele sfeer die er hing beviel me niet, overal talen die ik niet versta. Mannen in lange kleden die over straat lopen en vrouwen die er meters achteraan lopen. Overal vrouwen met hoofddoeken en kinderwagens. Bij de supermarkten heb je alleen maar hoofddoekjes werken (ze hebben zelf hoofddoeken van de supermarkt in bijpassende kleurtjes).
Het feit dat je als blanke enorm in de minderheid bent in zo'n wijk vond ik een aparte gewaarwording.
 
Daar heb je op zich gelijk in, ik ben er nooit door iemand lastig gevallen. Maar die hele sfeer die er hing beviel me niet, overal talen die ik niet versta. Mannen in lange kleden die over straat lopen en vrouwen die er meters achteraan lopen. Overal vrouwen met hoofddoeken en kinderwagens. Bij de supermarkten heb je alleen maar hoofddoekjes werken (ze hebben zelf hoofddoeken van de supermarkt in bijpassende kleurtjes).
Het feit dat je als blanke enorm in de minderheid bent in zo'n wijk vond ik een aparte gewaarwording.

Ja snap ik, maar het is toch meer dan dat. Ik zij altijd tegen m'n vrouw dat ik niet in Osdorp en al helemaal niet in Bos en Rommel wilde wonen. Stadsdeel Slotervaart voor een groot gedeelte ook niet.
Ik kom zelf uit slotermeer en geuzeveld vind ik ook prima. M'n vrouw snapte nooit het verschil omdat ze uit Amsterdam noord komt. West is West voor haar, maar de sfeer is echt heel erg anders. En dat heeft dus niet echt te maken met de culturen die er leven, maar er heerst gewoon een k*t sfeer die niet te beschrijven valt.
 
De Nederlandse cultuur, net als alle culturen op deze aarde, evolueren constant. Onze huidige cultuur is een hybride van tientallen culturen. De huidige Nederlandse cultuur wordt nu steeds meer en meer door de Islam, of beter, de cultuur van de "Arabische moslims" beinvloedt. Omdat de meerderheid van deze moslims tientallen jaren geleden naar hier kwam om financiele redenen, en vaak uit zeer arme buurten (zelf naar de normen van hun eigen arm land) kwamen, waren deze zeer laag opgeleid. De sociale, informele controle, die de ouders in hun land van herkomst hielp hun kinderen goed op te voeden, viel hier weg (taalbarierre was ook een factor). Al deze factoren zorgen er voor dat vele Nederlanders geen respect hebben of kunnen opbrengen voor deze groep mensen. Ik bedoel, men zou heel anders naar de Arabische moslims kijken en hen ook anders ervaren indien deze moslims in de jaren 80 naar hier zouden zijn gekomen als ingenieurs en dergelijke. Hadden we toen tienduizenden hoogopgeleiden ontvangen, dan zou er veel minder weerstand geweest zijn tegen "de islam". De "hybridisatie " zou veel vloeiender verlopen. Ik zag een aantal jaren geleden, in Brussel, een sjeikh met zijn gesluierde vrouw uit de wagen stappen. Een aantal omstaanders reageerden op de mooie wagen, en de toch "mooie gewaden die de vrouw droeg", terwijl ze in se kledij droeg. Indien ze door een Marokkaanse moeder in de Aldi zou gedragen worden, zou ze bekritiseerd worden.

Als je kijkt naar de Westerse literatuur doorheen de Middeleeuwen, zie je vaak een enorm respect voor de Arabische cultuur. Dit komt mede door het feit dat ze op militair vlak even sterk, of sterker waren dan ons. Toen dit echter veranderde, toen het Westen, mede dankzij het gebruik van buskruit als wapen, de militaire overmacht kreeg, zie je dit respect verdwijnen. Ook omdat daardoor de Arabische wereld steeds minder macht en invloed had en dus ook armer werd.
Moraal van het verhaal: de Nederlandse cultuur zal enkel die delen in haar cultuur opnemen waar weinig weerstand tegen is. De zaken waar de Nederlanders niet mee kunnen leven zullen nooit opgenomen worden.
 
blaaaablaaablaaaa

Man man, wat een ontzettend geretardeerd geblaat weer. Gaat weer absoluut nergens over. Gelukkig ben je inmiddels al "debunked" door iemand anders en hoef ik dat niet meer te doen. Jezus zeg.

De Nederlandse cultuur, net als alle culturen op deze aarde, evolueren constant. Onze huidige cultuur is een hybride van tientallen culturen. De huidige Nederlandse cultuur wordt nu steeds meer en meer door de Islam, of beter, de cultuur van de "Arabische moslims" beinvloedt. Omdat de meerderheid van deze moslims tientallen jaren geleden naar hier kwam om financiele redenen, en vaak uit zeer arme buurten (zelf naar de normen van hun eigen arm land) kwamen, waren deze zeer laag opgeleid. De sociale, informele controle, die de ouders in hun land van herkomst hielp hun kinderen goed op te voeden, viel hier weg (taalbarierre was ook een factor). Al deze factoren zorgen er voor dat vele Nederlanders geen respect hebben of kunnen opbrengen voor deze groep mensen.(1) Ik bedoel, men zou heel anders naar de Arabische moslims kijken en hen ook anders ervaren indien deze moslims in de jaren 80 naar hier zouden zijn gekomen als ingenieurs en dergelijke. Hadden we toen tienduizenden hoogopgeleiden ontvangen, dan zou er veel minder weerstand geweest zijn tegen "de islam".(2) De "hybridisatie " zou veel vloeiender verlopen.(2a) Ik zag een aantal jaren geleden, in Brussel, een sjeikh met zijn gesluierde vrouw uit de wagen stappen. Een aantal omstaanders reageerden op de mooie wagen, en de toch "mooie gewaden die de vrouw droeg", terwijl ze in se kledij droeg. Indien ze door een Marokkaanse moeder in de Aldi zou gedragen worden, zou ze bekritiseerd worden.

Als je kijkt naar de Westerse literatuur doorheen de Middeleeuwen, zie je vaak een enorm respect voor de Arabische cultuur.(3) Dit komt mede door het feit dat ze op militair vlak even sterk, of sterker waren dan ons.(4) Toen dit echter veranderde, toen het Westen, mede dankzij het gebruik van buskruit als wapen, de militaire overmacht kreeg, zie je dit respect verdwijnen. Ook omdat daardoor de Arabische wereld steeds minder macht en invloed had en dus ook armer werd.(5)
Moraal van het verhaal: de Nederlandse cultuur zal enkel die delen in haar cultuur opnemen waar weinig weerstand tegen is. De zaken waar de Nederlanders niet mee kunnen leven zullen nooit opgenomen worden.(6)

Tjonge Yasmine, ik wist wel dat je zou posten en ik ben weer niet teleurgesteld. Zoals wel vaker in dit soort discussies mik je heel feel random feiten (en verzonnen feiten) op een hoop en trek je dan geheel verkeerde conclusies om je eigen straatje schoon te vegen. Waarvan akte:

1. Dit is absoluut onjuist. Dat de meeste 'import' uit achtergestelde streken kwam is juist. Dat is nu nog steeds juist. Dat is echter NIET waar het door jou genoemde gebrek aan respect vandaan komt. Sterker nog, tot een jaar of 10, 15 geleden waren er lang niet zo veel issues als nu, en was de geïmporteerde populatie overigens ook veel kleiner. Maar omdat die mensen er zélf voor kozen om hun hele familie hierheen te halen, of een bruid te importeren uit de eigen regio van afkomst en tig kinderen te krijgen, groeide die populatie explosief. Veel van hen stuurt veel geld naar familie in het land van afkomst en hierdoor hebben ze zelf nóg minder te verteren dan de magere baantjes die ze hadden. Nederland is een duur land en het leven hier is gewoon prijzig. Dat wisten die mensen toen ook heus al wel, en dus is het ZEKER voor een déél hun eigen schuld dat ze tegen de armoedegrens aantikten. Daarnaast spreken ze de taal, zelfs nu na zoveel jaar, erg slecht en is die hele gemeenschap ontzettend gericht op de eigen gemeenschap en NIET op integratie. Hierdoor zijn hun kinderen óók slecht geintegreerd ondanks dat ze hier opgroeiden. Hierdoor faalden ze vaker op school en waren ze gedoemd k*tbaantjes aan te nemen. Deze gasten zagen rijkdom om hen heen waar ze nooit aan zullen komen en hierdoor groeide hun frustratie. In plaats van harder werken om wél te integreren kozen velen ervoor om de criminaliteit in te duiken en alsnog dat geld te pakken waar ze meenden recht op te hebben. Hierdoor werd op termijn een sterke reputatie gecreëerd tussen Marokkaan en Crimineel, en daalde de sociale acceptatie. De generaties hierna, waar we nu dus zo'n last van hebben, krijgen dit stigma nog veel méér opgedrukt en maken wederom dezelfde fout door te kiezen voor criminaliteit en overlast in plaats van harder te werken op school. Actie en Reactie, iedere keer weer. DAT zijn de feiten.

2. Dat er een hogere acceptatiegraad zou zijn voor hoger opgeleide moslims is waarschijnlijk juist. Maar dat komt omdat die zich hadden beseft dat de weg naar acceptatie ligt in integratie, en niet de criminaliteit. Overigens zijn hoger opgeleide arabieren ook een stuk minder geneigd om extreme religieuze ideeën aan te hangen, net als dit geldt voor hoger opgeleide westerlingen. Je zegt het eigenlijk zelf al in...

2A - hybridisatie. Maar dat is niet wat er nu gebeurt, de 'import' stoot keihard de cultuur af van het land waar zij zich bevinden. Dat is niet hybridisatie, dat is het tegenovergestelde.

3. Dat is onjuist. Het gros van de bevolking in de middeleeuwen was volledig ongeletterd. De enige twee groepen die wél konden lezen en schrijven waren de Adel en de Kerk. Van die twee groepen was enkel de Kerk echt geinteresseerd in het opschrijven van zaken zoals geschiedkundige evenementen. Daar komt tevens een politiek aspect om de hoek kijken: Christenen konden moeilijk Moslims (of welke andere religie dan ook) afvallen op het gelovig zijn, omdat veel zaken immers overeen komen tussen deze twee religies, en derhalve zouden ze zichzelf flink in de vingers snijden. De Kerk was dus bijzonder gematigd in het uitdrukken van negatieve zaken aangaande Moslims, maar dat geldt bepaald niet voor Oosterlingen in het algemeen. Ik kan je verzekeren dat 99% van de algemene populatie destijds, die wekelijks donderpreken van semi-geletterde lokale pastors kregen over hoe slecht Moslims wel niet waren, bepaald niet dol waren op "de Moslim". Dat beeld werd overigens versterkt door overlevenden van de kruistochten, die met de meest gruwelijke verhalen thuiskwamen.

4. Op militair vlak was het Westen al vrij vlot véél verder ontwikkeld dan de Arabieren. Lees je geschiedenisboeken nog maar eens door want je zit er echt dik naast. Wat denk jij dat beter werkt om een houw van een zwaard tegen te gaan? Een dik metalen pantser of een dun, licht kuras zoals werd gedragen door woestijnvolk? Waar de kruisvaarders in de eerste instantie op stukliepen is die enorme hitte van het Midden Oosten. Gecombineerd met een aantal ronduit stupide leiding werden hierdoor (in de beginjaren) hele legers gedecimeerd. Maar vergeet niet dat de westerlingen een oorlog voerden op 1000en kilometers van hun eigen land, en dus veel meer moeite moesten doen qua logistiek. Sowieso hoefden ze niet te rekenen op assistentie van de lokale bevolking, en dus waren hun legers standaard al veel kleiner dan die van de arabieren/Moslims/whatever er daar rondliep (niet alle volkeren daar waren Moslims). Toch hebben ze enorme delen van het Midden Oosten weten te veroveren en lange tijd vast te houden. De intrede van buskruit heeft nauwelijks een rol gespeeld want de laatste kruistochten eindigden in 1272 en wordt pas voor het eerst in westerse literatuur aangetroffen in 1248 door Roger Bacon. Slaat dus volledig nergens op en is een non-argument van jouw kant.

5. De Arabische wereld kreeg niet minder macht of invloed, en per capita zijn ze nog steeds allesbehalve arm te noemen dankzij alle olie die er in de grond zit. De reden dat ze achterlopen is omdat deze weelde nauwelijks onder de bevolking gedeeld wordt, en arme mensen keren zich nu eenmaal sneller tot religie. Vervolgens ageert de Islam ook nog eens TEGEN algemene geleerdheid en plotseling heb je enorme bevolkingsgroepen die niet naar school gaan, en dus nog minder kans maken op een deel van de rijkdom omdat ze niet kunnen opconcurreren tegen de wél ontwikkelde westerlingen. Flink stuk "eigen schuld, dikke bult" dus.

6. Kijk, en DAAR heb je nou eens helemaal gelijk in. Nederlanders zullen nooit assimileren wat hen tegen de borst stuit. Helemaal juist. En dat moeten ze ook vooral niet doen, want we zijn niemand iets verplicht. Dit is ONS land en WIJ maken hier uit wat we accepteren of niet. En daarbij, je zegt dit alsof we het wél zouden moeten doen. Zou jij dat doen dan? Ik daag je uit om ook maar één enkele cultuur te vinden die dit wel zou pikken.
 
Man man, wat een ontzettend geretardeerd geblaat weer. Gaat weer absoluut nergens over. Gelukkig ben je inmiddels al "debunked" door iemand anders en hoef ik dat niet meer te doen. Jezus zeg.



Tjonge Yasmine, ik wist wel dat je zou posten en ik ben weer niet teleurgesteld. Zoals wel vaker in dit soort discussies mik je heel feel random feiten (en verzonnen feiten) op een hoop en trek je dan geheel verkeerde conclusies om je eigen straatje schoon te vegen. Waarvan akte:

1. Dit is absoluut onjuist. Dat de meeste 'import' uit achtergestelde streken kwam is juist. Dat is nu nog steeds juist. Dat is echter NIET waar het door jou genoemde gebrek aan respect vandaan komt. Sterker nog, tot een jaar of 10, 15 geleden waren er lang niet zo veel issues als nu, en was de geïmporteerde populatie overigens ook veel kleiner. Maar omdat die mensen er zélf voor kozen om hun hele familie hierheen te halen, of een bruid te importeren uit de eigen regio van afkomst en tig kinderen te krijgen, groeide die populatie explosief. Veel van hen stuurt veel geld naar familie in het land van afkomst en hierdoor hebben ze zelf nóg minder te verteren dan de magere baantjes die ze hadden. Nederland is een duur land en het leven hier is gewoon prijzig. Dat wisten die mensen toen ook heus al wel, en dus is het ZEKER voor een déél hun eigen schuld dat ze tegen de armoedegrens aantikten. Daarnaast spreken ze de taal, zelfs nu na zoveel jaar, erg slecht en is die hele gemeenschap ontzettend gericht op de eigen gemeenschap en NIET op integratie. Hierdoor zijn hun kinderen óók slecht geintegreerd ondanks dat ze hier opgroeiden. Hierdoor faalden ze vaker op school en waren ze gedoemd k*tbaantjes aan te nemen. Deze gasten zagen rijkdom om hen heen waar ze nooit aan zullen komen en hierdoor groeide hun frustratie. In plaats van harder werken om wél te integreren kozen velen ervoor om de criminaliteit in te duiken en alsnog dat geld te pakken waar ze meenden recht op te hebben. Hierdoor werd op termijn een sterke reputatie gecreëerd tussen Marokkaan en Crimineel, en daalde de sociale acceptatie. De generaties hierna, waar we nu dus zo'n last van hebben, krijgen dit stigma nog veel méér opgedrukt en maken wederom dezelfde fout door te kiezen voor criminaliteit en overlast in plaats van harder te werken op school. Actie en Reactie, iedere keer weer. DAT zijn de feiten.

2. Dat er een hogere acceptatiegraad zou zijn voor hoger opgeleide moslims is waarschijnlijk juist. Maar dat komt omdat die zich hadden beseft dat de weg naar acceptatie ligt in integratie, en niet de criminaliteit. Overigens zijn hoger opgeleide arabieren ook een stuk minder geneigd om extreme religieuze ideeën aan te hangen, net als dit geldt voor hoger opgeleide westerlingen. Je zegt het eigenlijk zelf al in...

2A - hybridisatie. Maar dat is niet wat er nu gebeurt, de 'import' stoot keihard de cultuur af van het land waar zij zich bevinden. Dat is niet hybridisatie, dat is het tegenovergestelde.

3. Dat is onjuist. Het gros van de bevolking in de middeleeuwen was volledig ongeletterd. De enige twee groepen die wél konden lezen en schrijven waren de Adel en de Kerk. Van die twee groepen was enkel de Kerk echt geinteresseerd in het opschrijven van zaken zoals geschiedkundige evenementen. Daar komt tevens een politiek aspect om de hoek kijken: Christenen konden moeilijk Moslims (of welke andere religie dan ook) afvallen op het gelovig zijn, omdat veel zaken immers overeen komen tussen deze twee religies, en derhalve zouden ze zichzelf flink in de vingers snijden. De Kerk was dus bijzonder gematigd in het uitdrukken van negatieve zaken aangaande Moslims, maar dat geldt bepaald niet voor Oosterlingen in het algemeen. Ik kan je verzekeren dat 99% van de algemene populatie destijds, die wekelijks donderpreken van semi-geletterde lokale pastors kregen over hoe slecht Moslims wel niet waren, bepaald niet dol waren op "de Moslim". Dat beeld werd overigens versterkt door overlevenden van de kruistochten, die met de meest gruwelijke verhalen thuiskwamen.

4. Op militair vlak was het Westen al vrij vlot véél verder ontwikkeld dan de Arabieren. Lees je geschiedenisboeken nog maar eens door want je zit er echt dik naast. Wat denk jij dat beter werkt om een houw van een zwaard tegen te gaan? Een dik metalen pantser of een dun, licht kuras zoals werd gedragen door woestijnvolk? Waar de kruisvaarders in de eerste instantie op stukliepen is die enorme hitte van het Midden Oosten. Gecombineerd met een aantal ronduit stupide leiding werden hierdoor (in de beginjaren) hele legers gedecimeerd. Maar vergeet niet dat de westerlingen een oorlog voerden op 1000en kilometers van hun eigen land, en dus veel meer moeite moesten doen qua logistiek. Sowieso hoefden ze niet te rekenen op assistentie van de lokale bevolking, en dus waren hun legers standaard al veel kleiner dan die van de arabieren/Moslims/whatever er daar rondliep (niet alle volkeren daar waren Moslims). Toch hebben ze enorme delen van het Midden Oosten weten te veroveren en lange tijd vast te houden. De intrede van buskruit heeft nauwelijks een rol gespeeld want de laatste kruistochten eindigden in 1272 en wordt pas voor het eerst in westerse literatuur aangetroffen in 1248 door Roger Bacon. Slaat dus volledig nergens op en is een non-argument van jouw kant.

5. De Arabische wereld kreeg niet minder macht of invloed, en per capita zijn ze nog steeds allesbehalve arm te noemen dankzij alle olie die er in de grond zit. De reden dat ze achterlopen is omdat deze weelde nauwelijks onder de bevolking gedeeld wordt, en arme mensen keren zich nu eenmaal sneller tot religie. Vervolgens ageert de Islam ook nog eens TEGEN algemene geleerdheid en plotseling heb je enorme bevolkingsgroepen die niet naar school gaan, en dus nog minder kans maken op een deel van de rijkdom omdat ze niet kunnen opconcurreren tegen de wél ontwikkelde westerlingen. Flink stuk "eigen schuld, dikke bult" dus.

6. Kijk, en DAAR heb je nou eens helemaal gelijk in. Nederlanders zullen nooit assimileren wat hen tegen de borst stuit. Helemaal juist. En dat moeten ze ook vooral niet doen, want we zijn niemand iets verplicht. Dit is ONS land en WIJ maken hier uit wat we accepteren of niet. En daarbij, je zegt dit alsof we het wél zouden moeten doen. Zou jij dat doen dan? Ik daag je uit om ook maar één enkele cultuur te vinden die dit wel zou pikken.

Ik heb nu geen zin uitgebreid te reageren op je kortzichtige onzin. Mensen zoals jij staan niet open voor andere argumenten of visies dus wat ik ook zeg, je zal steeds andere onnozelheden vertellen, en zo kunnen we dan nog wel een tijdje verder gaan.

Edit: ik wil mijn opmerking enigszins bijsturen; Je post is geen complete onzin; Je weet duidelijk waar je over praat en je hebt een mooie dosis kennis van de geschiedenis. Wat me stoort is dat je er argumenten bijhaalt die de context van mijn argumenten negeert waardoor sommige van je argumenten irrelevant zijn.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt blijven hameren op 'de overname' maar dat is een oud verhaaltje. Het gaat om de groei van de islam als geheel en daaromheen radicale elementen die meegroeien.

Zolang de gematigde moslim gemeenschap geen harde vuist maakt tegen radicale elementen kan ik ze niet los zien van elkaar. Incidenten of niet, het is er. Het begint met een keer dan zijn het incidenten en op termijn is het structureel.

Maar als jij de situatie nu bekijkt met 'de incidenten' die er zijn, het salafisme dat er is (hoe klein ook ik weet dat je dat gaat zeggen) en de burqa's (ook al zijn het er maar 500 in NL) die er lopen vind jij dat de politiek niet heeft gefaald ? Dan kun je toch niet anders stellen dat je anders moet optreden ? En dat menig politieke partij geen oplossing heeft gebracht waardoor nu een harde lijn nodig is. Ook voor die moslims die tegen de radicalen zijn, juist voor hen.

We waren het er 50 jaar geleden over eens dat 'het geloof' niks meer was voor NL in het publieke domein ? Waarom met de islam dan wel ? Om het vreemdelingen waren/zijn die dit geloof veelal aanhingen waardoor er een taboe op heerst om kritiek te leveren ? Of is men bang voor intimidatie ?

Volgens mij is dat het probleem van 'links'. Links = anti religie maar ook anti 'afkeren van vreemdelingen', probleem is alleen dat het met de islamieten beide is (en vreemdeling maar ook veel religie) en dus zit men in een splagaat.

Vroeger was ik het daar ook mee eens. Ik vond ook dat moslims expliciet afstand moesten nemen van radicale elementen/groeperingen.

Maar dat gebeurt toch ook niet bij christenen? Vind jij ook dat telkens er een incident gebeurt met radicale evangelische groepen (bijvoorbeeld in de VS) je als groep christenen duidelijk moet maken dat je daar niet achter staat? Hoe zou dat praktisch in zijn werk moeten gaan? Moet elk klooster telkens een persmededeling de wereld insturen?

De reden dat een gewone christen-burger geen afstand neemt (en moet nemen) van radicale christengroeperingen is omdat hij zich niet met die radicale groepen identificeert. Hij beschouwt hen niet als geloofsgenoten, en daarom is het niet nodig er afstand van te nemen.

Hetzelfde geldt voor moslims. Waarom expliciet reageren tegen iets waar ze zich vaak helemaal niet mee identificeren? Voor hen zijn die radicale moslims ook "anderen". Het is niet alsof alle moslims 1 grote gezellige bende zijn die alles met elkaar delen. Wie zijn dat trouwens, de "moslimgemeenschap"? Maakt het feit dat je het islamitisch geloof aanhangt je meteen deel van een groep waarmee je je misschien helemaal niet wil vereenzelvigen?

Voor het geval je Nederlander zou zijn: moeten de Nederlanders zich dan niet distantiëren van die pedofiele politieke partij (Stichting Martijn ofzoiets?)? De reden dat jij dat niet doet is omdat je dat totaal niet nodig vindt, je beschouwt hen niet als "groepsgenoten". Toch zijn zij ook Nederlanders, en zou jij (volgens je logica) een harde vuist moeten maken telkens een Nederlander iets doet dat tegen jouw mening indruist.
 
Laatst bewerkt:
Vroeger was ik het daar ook mee eens. Ik vond ook dat moslims expliciet afstand moesten nemen van radicale elementen/groeperingen.

Maar dat gebeurt toch ook niet bij christenen? Vind jij ook dat telkens er een incident gebeurt met radicale evangelische groepen (bijvoorbeeld in de VS) je als groep christenen duidelijk moet maken dat je daar niet achter staat? Hoe zou dat praktisch in zijn werk moeten gaan? Moet elk klooster telkens een persmededeling de wereld insturen?

De reden dat een gewone christen-burger geen afstand neemt (en moet nemen) van radicale christengroeperingen is omdat hij zich niet met die radicale groepen identificeert. Hij beschouwt hen niet als geloofsgenoten, en daarom is het niet nodig er afstand van te nemen.

Hetzelfde geldt voor moslims. Waarom expliciet reageren tegen iets waar ze zich vaak helemaal niet mee identificeren? Voor hen zijn die radicale moslims ook "anderen". Het is niet alsof alle moslims 1 grote gezellige bende zijn die alles met elkaar delen.

Voor het geval je Nederlander zou zijn: moeten de Nederlanders zich dan niet distantiëren van die pedofiele politieke partij (Stichting Martijn ofzoiets?)? De reden dat jij dat niet doet is omdat je dat totaal niet nodig vindt, je beschouwt hen niet als "groepsgenoten". Toch zijn zij ook Nederlanders, en zou jij (volgens je logica) een harde vuist moeten maken telkens een Nederlander iets doet dat tegen jouw mening indruist.

Klopt als een bus en zeg ik hier al jaren en vat ik altijd in vvolgende zin samen: "Am I my brother's keeper?"

Maar weet je wat nog hallucinanter is? Toen de twin towers instortten zag je over de hele wereld in alle grootsteden met een grote islamitische populatie betogingen waarbij deze gemeenschap riep "niet in onze naam" (of iets dergelijks). Dagen later nadat er zo vele betogingen waren geweest hoorde ik politici en opiniemakers op televisie verklaren dat ze het jammer vonden dat de islamitische gemeenschap zich hier niet uitdrukkelijker over uitsprak en zich onvoldoende distantieerde. Dus zelf als ze het doen, wordt het gewoonweg ontkent;

Weet je, ik heb als student vaak als arbeider gewerkt. En tijdens de pauze zaten de Belgen en Marokkanen naast elkaar maar omdat de ene zijn pauze wat vroeeger begon dan de andere vertrok de ene dan ook al wat vroeeger dan de adnere. En weet je wat ik zag? Iedere keer er een aanslag of zoiets gebeurde, voelden die jongens de onuitgesproken verplichting (als het ware geeist door de Belgen in de kantine) om deze aanslagen te veroordelen. "En wat is dat met jullie, die moslims willen overal alles voor het zeggen jhebben en iedereen vermoorden of wat?" En dan moesten die snotneuzen iedere keer weer tegen zowat iedereen gaan uitleggen dat die moordenaars moslims waren maar dat dit niks met de islam te maken had maar dat de islam misbruikt werd op moorddadige acties goed te praten. Dat moet verdomme vermoeiend zijn je iedere keer weer te moeten verdedigen voor daden van mensen waartoe je jezelf niet rekent.
 
Volgens mij keer je de zaken om, als ze nu 100 kerken extra gaan bouwen of gaan uitbreiden komen er heus niet opeens duizenden christenen bij.
Het aantal moskee-gangers groeide dusdanig dat de uitbreiding nodig was.

Weetje wat het is, mensen zoals jij willen geen moslims in de wijk hebben, dat is slecht voor de huizenprijzen en ze zijn raar en eng, jakkie bah stomme mensen. Dan gaan ze lekker bij mensen wonen die niet zoveel problemen met ze hebben wat dus 9 van de 10x andere moslims zijn. Dan krijg je een gemeenschap en dan voelen niet-moslims daar zich niet zo erg in thuis, raar volk, sluit ons autochtonen gewoon buiten, stom hoor, ik ga verhuizen naar mn eigen soort.
Oh kijk, nog een huis vrij, komt er nog een islamitisch gezin wonen. Hey wat krijgen we nou, bijna de hele wijk is islamitisch, laten we met zn alle een pand opkopen en ombouwen tot moskee.
Hey peeps daar is een moskee, laten we daar in de buurt gaan wonen.
Zo deze moskee wordt wel erg vol zeg, misschien tijd om uit te breiden of een extra pand op te kopen/huren.
2 Moskeeën, poehey, daar moeten we gaan wonen, ies die goeie shieeeet!
Autochtone blanke slager in de buurt: GVD tering moslims, komen hier nooit vreten halen, openen hun eigen toko, wordt gewoon geboycot hiero met mn speklappies.
2 moskeeën, halal slagerij, Turkish bakkerij; Hey bruur ik zoek die woning voor vrouw en mij jwz, zeg wat is die goeie plek. Bruur bij mij 2 moskee en halal slager EN Turkish bakkerij met die goeie goeie lahmachun (turkse pizza), kom hier wonen, dicht bij de familie is gezellig.
En zo groeit de islamitische gemeenschap en oh nee, allemaal hoofddoekjes op straat, mannen met baarden, eng eng, kijk hier en daar een niqab, we gaan allemaal doohoood. Wilders red ons aub want daaro wonen een heleboel mensen die we niet in onze wijk willen en nu hebben ze hun eigen wijk gevormd en dat willen we eigenlijk ook niet.

Eigenlijk willen we dat ze gewoon allemaal die baard/snor afscheren, hoofddoek af, skinnyjeans en tijgerprint leggings aan, niet hun eigen zaakjes starten maar gewoon bij ons kopen. Of nja... liefst donderen ze allemaal op want Nederland is vol en alles met een kleurtje of iets andere mentaliteit als ons moet kapot (Behalve Surinamers want daarbij hebben we een aangepraat schuldgevoel)

Durf te wedden dat niemand die hierover loopt te klagen (behalve die antilliaan met zn hond) ook daadwerkelijk in zo'n buurt woont. En doe je dat wel, volg dan gewoon je eigen advies op en donder op naar Venlo met de rest van de waterstofperoxide-clan. Lekker 100% Nederlandsch zijn.

hahahahah +1
 
Ik schaam me voor het niveau hier van de zogenaamde allochtone Nederlanders of dat ze zich überhaupt autochtoon durven te noemen. Ook hier bespeur ik totaal geen zelfkritiek en daarbuiten worden er gelijk teksten geschreven waarin er totaal denigrerend wordt gesproken over een steeds groter wordende groep autochtone Nederlanders. Volgens mij begrijpen jullie of soortgelijken niet dat jullie minimaal net zo erg, zo niet vaker, in een soort van hokjes denken en bevolkingsgroepen apart benoemen.
 
net even 5kg geitenvlees gekocht vlakbij de vergeten driehoek.. gelukkig niet aangesproken door een radicaal want je weet het maar nooit
 
De Nederlandse cultuur, net als alle culturen op deze aarde, evolueren constant. Onze huidige cultuur is een hybride van tientallen culturen. De huidige Nederlandse cultuur wordt nu steeds meer en meer door de Islam, of beter, de cultuur van de "Arabische moslims" beinvloedt. Omdat de meerderheid van deze moslims tientallen jaren geleden naar hier kwam om financiele redenen, en vaak uit zeer arme buurten (zelf naar de normen van hun eigen arm land) kwamen, waren deze zeer laag opgeleid. De sociale, informele controle, die de ouders in hun land van herkomst hielp hun kinderen goed op te voeden, viel hier weg (taalbarierre was ook een factor). Al deze factoren zorgen er voor dat vele Nederlanders geen respect hebben of kunnen opbrengen voor deze groep mensen. Ik bedoel, men zou heel anders naar de Arabische moslims kijken en hen ook anders ervaren indien deze moslims in de jaren 80 naar hier zouden zijn gekomen als ingenieurs en dergelijke. Hadden we toen tienduizenden hoogopgeleiden ontvangen, dan zou er veel minder weerstand geweest zijn tegen "de islam". De "hybridisatie " zou veel vloeiender verlopen. Ik zag een aantal jaren geleden, in Brussel, een sjeikh met zijn gesluierde vrouw uit de wagen stappen. Een aantal omstaanders reageerden op de mooie wagen, en de toch "mooie gewaden die de vrouw droeg", terwijl ze in se kledij droeg. Indien ze door een Marokkaanse moeder in de Aldi zou gedragen worden, zou ze bekritiseerd worden.

Als je kijkt naar de Westerse literatuur doorheen de Middeleeuwen, zie je vaak een enorm respect voor de Arabische cultuur. Dit komt mede door het feit dat ze op militair vlak even sterk, of sterker waren dan ons. Toen dit echter veranderde, toen het Westen, mede dankzij het gebruik van buskruit als wapen, de militaire overmacht kreeg, zie je dit respect verdwijnen. Ook omdat daardoor de Arabische wereld steeds minder macht en invloed had en dus ook armer werd.
Moraal van het verhaal: de Nederlandse cultuur zal enkel die delen in haar cultuur opnemen waar weinig weerstand tegen is. De zaken waar de Nederlanders niet mee kunnen leven zullen nooit opgenomen worden.

Aan de ene kant is je beschrijving gewoon niet goed, en aan de andere kant is het enkel een beschrijving. Maargoed: Heel veel Nederlanders boeit het geen **** dat ze laagopgeleid zijn (oke taalbarrieres brengt weerstand op, maar dit is menselijke aard). Maar hardwerkende mannen, daar heeft niemand (met een beetje hersens) een probleem mee. Ook niet als ze elke dag naar de moskee gaan.
Je ziet hier op het forum ook vaak voorbij komen dat men geen problemen heeft met turken, maar wel met marokkanen. Mocros hebben zoals bekend een gigantisch minderwaardigheidsprobleem en proberen te compenseren met achterlijk macho-gedrag. Daar hebben velen een probleem mee. Gevolg hiervan bij sommigen is radicalisering. Als ze dan ook nog eens hun geloof op anderen gaan opdringen, dus echt hun eigen waarden op anderen gaan enforcen, dan wordt het een probleem. Want hoe ga je als tolerante samenleving om met intolerantie? Een filosofische vraag voor een andere keer.

Dan nu twee van je domste argumenten:
Als we tienduizenden hoogopgeleiden hadden gehad dan was er minder weerstand? JA OMDAT ER DAN MINDER ACHTERLIJKE MOSLIMS HIER WAREN. Als de moffen ons niet innamen en de joden niet vergasten was er waarschijnlijk ook minder weerstand geweest.

Je tweede argument betreft je studie in middeleeuwse westerse literatuur. 1) In de middeleeuwen waren wij ook achterlijk. Wellicht nog achterlijker dan de arabieren. 2) het afnemende respect door ons millitaire overwicht is echt het laatste argument dat je kan gebruiken voor de veranderende verhoudingen tussen de westerse en arabische wereld, hoe bedenk je het.

Als laatst: De moraal gaat niet om wat wij opnemen in onze cultuur: het is een multiculturele samenleving: Of wij het nou opnemen in onze cultuur of niet, het is wel een cultuur binnen onze staat. Een cultuur die groeit, tegenover de onze staat en gebaseerd is op verzonnen woestijn verhalen. Het is dus wel degelijk een ongewenst fenomeen, en als je dit niet vindt dan snap je niet hoe blij we mogen zijn met onze democratie en vrijheden.

---------- Post toegevoegd 22 May 2013 om 12:04 ----------

En ga hierop niet reageren met godwin ;)
 
Ik heb nu geen zin uitgebreid te reageren op je kortzichtige onzin. Mensen zoals jij staan niet open voor andere argumenten of visies dus wat ik ook zeg, je zal steeds andere onnozelheden vertellen, en zo kunnen we dan nog wel een tijdje verder gaan.

Edit: ik wil mijn opmerking enigszins bijsturen; Je post is geen complete onzin; Je weet duidelijk waar je over praat en je hebt een mooie dosis kennis van de geschiedenis. Wat me stoort is dat je er argumenten bijhaalt die de context van mijn argumenten negeert waardoor sommige van je argumenten irrelevant zijn.


Ik moet hier eerlijk gezegd wel om lachen. Waarom noem je mijn reactie kortzichtige onzin? Enkel omdat ik het niet met je eens ben? Ik heb JUIST emoties erbuiten gelaten en je gewoon beroepen op de feiten. Je zet zelf de deur open door geschiedkundige zaken onjuist te framen en daar geef ik dan ook antwoord op. Je moet echt eens ophouden om iedere contra-opinie te zien als een persoonlijke en/of emotionele reactie van een "sukkel". Je bent niet alleen in de wereld, er zijn er zat die van jouw intelligentie niveau zijn en er zijn er ook zat die een stuk slimmer zijn. (Dat geldt uiteraard overigens ook voor mij.) Je zou een stuk geloofwaardiger zijn als je wat kalmer in zou gaan op serieuze reacties zoals de mijne, want je krijgt er al niet veel.

Inhoudelijk: zelfkennis is een groot goed. Ik haal er geen argumenten bij, ik weerleg jouw contextuele opinie met de feiten zoals die zijn. DAT is hoe je een discussie voert, voor zover het mij tenminste altijd is bijgebracht.


Klopt als een bus en zeg ik hier al jaren en vat ik altijd in vvolgende zin samen: "Am I my brother's keeper?"

Maar weet je wat nog hallucinanter is? Toen de twin towers instortten zag je over de hele wereld in alle grootsteden met een grote islamitische populatie betogingen waarbij deze gemeenschap riep "niet in onze naam" (of iets dergelijks). Dagen later nadat er zo vele betogingen waren geweest hoorde ik politici en opiniemakers op televisie verklaren dat ze het jammer vonden dat de islamitische gemeenschap zich hier niet uitdrukkelijker over uitsprak en zich onvoldoende distantieerde. Dus zelf als ze het doen, wordt het gewoonweg ontkent;

Weet je, ik heb als student vaak als arbeider gewerkt. En tijdens de pauze zaten de Belgen en Marokkanen naast elkaar maar omdat de ene zijn pauze wat vroeeger begon dan de andere vertrok de ene dan ook al wat vroeeger dan de adnere. En weet je wat ik zag? Iedere keer er een aanslag of zoiets gebeurde, voelden die jongens de onuitgesproken verplichting (als het ware geeist door de Belgen in de kantine) om deze aanslagen te veroordelen. "En wat is dat met jullie, die moslims willen overal alles voor het zeggen jhebben en iedereen vermoorden of wat?" En dan moesten die snotneuzen iedere keer weer tegen zowat iedereen gaan uitleggen dat die moordenaars moslims waren maar dat dit niks met de islam te maken had maar dat de islam misbruikt werd op moorddadige acties goed te praten. Dat moet verdomme vermoeiend zijn je iedere keer weer te moeten verdedigen voor daden van mensen waartoe je jezelf niet rekent.

De reden dat die protesten van "Not in my name" rondom 9/11 over het hoofd gezien werden, is waarschijnlijk grotendeels te danken aan die nog veel grotere protesten (wereldwijd) waarin opgewonden Moslims westerse vlaggen aan het verbranden waren, en joelden hoe geweldig het allemaal wel niet was. Publieke opinie wordt nu eenmaal gevormd door het meest in het oog springende verhaal, en in dit geval delven de "goeden" gewoon het onderspit. Dit kun je "het Westen" niet verwijten, dat is gewoon human nature. Pick your battles, zou ik zeggen, want deze ga je gewoon nooit winnen.

Jij zegt dat je je broeders' hoeder niet bent. Daar heb je helemaal gelijk in, en daarom ga JIJ ook niet de bak in als een andere Marokkaan een misdaad begaat. Maar als jij Moslim bent en je dus identificeert met die religie, dan zou ik me in jouw plaats wel geroepen voelen om te reageren ja. Niet elke keer, maar toch wel als het er echt toe doet. Luidkeels. Het gaat er daarbij niet om waar JIJ je mee associeert, maar dat ZIJ zich met JOU associëren. Om een beeld te vormen wat ik bedoel: ZIJ roepen "Hey, hij en ik zijn hetzelfde. Brb, suicide bombing." en jij zegt vervolgens niets. Ken je het oude spreekwoord "Zwijgen is Toestemmen"? Misschien is dat een te Nederlands iets, i dunno. Maar man, ik heb een eigen bedrijf en als iemand die naam gebruikt zit ik er al bovenop! En dan hebben we het over iets wat eigenlijk nauwelijks belangrijk is.


Ik schaam me voor het niveau hier van de zogenaamde allochtone Nederlanders of dat ze zich überhaupt autochtoon durven te noemen. Ook hier bespeur ik totaal geen zelfkritiek en daarbuiten worden er gelijk teksten geschreven waarin er totaal denigrerend wordt gesproken over een steeds groter wordende groep autochtone Nederlanders. Volgens mij begrijpen jullie of soortgelijken niet dat jullie minimaal net zo erg, zo niet vaker, in een soort van hokjes denken en bevolkingsgroepen apart benoemen.

Ik zie veel mensen inderdaad ook eerder hun eigen straatje schoonvegen dan actie ondernemen. Irritant.

Aan de ene kant is je beschrijving gewoon niet goed, en aan de andere kant is het enkel een beschrijving. Maargoed: Heel veel Nederlanders boeit het geen **** dat ze laagopgeleid zijn (oke taalbarrieres brengt weerstand op, maar dit is menselijke aard). Maar hardwerkende mannen, daar heeft niemand (met een beetje hersens) een probleem mee. Ook niet als ze elke dag naar de moskee gaan.
Je ziet hier op het forum ook vaak voorbij komen dat men geen problemen heeft met turken, maar wel met marokkanen. Mocros hebben zoals bekend een gigantisch minderwaardigheidsprobleem en proberen te compenseren met achterlijk macho-gedrag. Daar hebben velen een probleem mee. Gevolg hiervan bij sommigen is radicalisering. Als ze dan ook nog eens hun geloof op anderen gaan opdringen, dus echt hun eigen waarden op anderen gaan enforcen, dan wordt het een probleem. Want hoe ga je als tolerante samenleving om met intolerantie? Een filosofische vraag voor een andere keer.

Dan nu twee van je domste argumenten:
Als we tienduizenden hoogopgeleiden hadden gehad dan was er minder weerstand? JA OMDAT ER DAN MINDER ACHTERLIJKE MOSLIMS HIER WAREN. Als de moffen ons niet innamen en de joden niet vergasten was er waarschijnlijk ook minder weerstand geweest.

Je tweede argument betreft je studie in middeleeuwse westerse literatuur. 1) In de middeleeuwen waren wij ook achterlijk. Wellicht nog achterlijker dan de arabieren. 2) het afnemende respect door ons millitaire overwicht is echt het laatste argument dat je kan gebruiken voor de veranderende verhoudingen tussen de westerse en arabische wereld, hoe bedenk je het.

Als laatst: De moraal gaat niet om wat wij opnemen in onze cultuur: het is een multiculturele samenleving: Of wij het nou opnemen in onze cultuur of niet, het is wel een cultuur binnen onze staat. Een cultuur die groeit, tegenover de onze staat en gebaseerd is op verzonnen woestijn verhalen. Het is dus wel degelijk een ongewenst fenomeen, en als je dit niet vindt dan snap je niet hoe blij we mogen zijn met onze democratie en vrijheden.


Tja zo is het wel inderdaad. Als de politiek blijft negeren, en de gematigden onder de Moslims enkel bezig blijven met hun eigen straatje schoonvegen, dan is het echt wachten tot de eerste grote groepen het recht in eigen hand nemen. Berg je dan maar. Kristalnacht is er dan niks bij.

Toch nog een Godwin. Soort van. Nice.
 
Jij zegt dat je je broeders' hoeder niet bent. Daar heb je helemaal gelijk in, en daarom ga JIJ ook niet de bak in als een andere Marokkaan een misdaad begaat. Maar als jij Moslim bent en je dus identificeert met die religie, dan zou ik me in jouw plaats wel geroepen voelen om te reageren ja. Niet elke keer, maar toch wel als het er echt toe doet. Luidkeels. Het gaat er daarbij niet om waar JIJ je mee associeert, maar dat ZIJ zich met JOU associëren. Om een beeld te vormen wat ik bedoel: ZIJ roepen "Hey, hij en ik zijn hetzelfde. Brb, suicide bombing." en jij zegt vervolgens niets. Ken je het oude spreekwoord "Zwijgen is Toestemmen"? Misschien is dat een te Nederlands iets, i dunno. Maar man, ik heb een eigen bedrijf en als iemand die naam gebruikt zit ik er al bovenop! En dan hebben we het over iets wat eigenlijk nauwelijks belangrijk is.

De vraag is dan met wat men zichzelf juist identificeert. Als iemand zich beschouwt als christen, wil dat niet zeggen dat hij zich identificeert met elke mogelijke deelgroepering die het christendom rijk is. Mijn grootmoeder moet zich niet verontschuldigen wanneer mensen van de Westboro Baptist Church weer een idiote actie uithalen.

Dus hoe baken je de groep af? Geloven in Allah en Mohammed als zijn profeet lijkt me niet voldoende om te kunnen zeggen dat men zich identificeert met alle moslims, en zich moet distantiëren van al wat "in Allah's naam" gebeurt.

En hoe moet je je distantiëren? Wie moet dat doen? Er is niemand die dat in de plaats kan doen van alle andere moslims. Men doet altijd alsof alle moslims deel uitmaken van een sterk hiërarchisch georganiseerde machine waarbij 1 bepaald orgaan in naam zou kunnen spreken van alle moslims. Dat is bij christenen toch ook niet zo? Of moet iedereen zich individueel gaan distantiëren?
 
:roflol: Gaat weer de goede kant uit dit topic. De Salafisten die voor iets gaan zorgen dat nog erger is dan de kristalnacht. Een paar mongoloïde haatbaarden die amper georganiseerd zijn nemen wel even Nederland over natuurlijk. Wat een angsthazerij. Volgens mij rennen er hier een paar hard de tram uit als iemand met een baard instapt.

Idioterie als salafisme moet je (hard) bestrijden maar denken dat die leipkezen ook maar iets minder marginaal zijn of worden dan welke willekeurige andere radicale beweging is op niks gebaseerd. Natuurlijk proberen die mafkezen poot aan de grond te krijgen maar over het algemeen is dat binnen hun eigen blok of wijk. Op gemeentelijk, provinciaal of landelijk niveau krijgen ze geen poot aan de grond. Of je moet gare initiatieven als een Turkoois zien als het begin van de grote overname. Terwijl dat initiatief meer iets dat is geïnspireerd op een Turkse wijk dan een wijk alleen voor Turken.
 
De vraag is dan met wat men zichzelf juist identificeert. Als iemand zich beschouwt als christen, wil dat niet zeggen dat hij zich identificeert met elke mogelijke deelgroepering die het christendom rijk is. Mijn grootmoeder moet zich niet verontschuldigen wanneer mensen van de Westboro Baptist Church weer een idiote actie uithalen.

Dus hoe baken je de groep af? Geloven in Allah en Mohammed als zijn profeet lijkt me niet voldoende om te kunnen zeggen dat men zich identificeert met alle moslims, en zich moet distantiëren van al wat "in Allah's naam" gebeurt.

En hoe moet je je distantiëren? Wie moet dat doen? Er is niemand die dat in de plaats kan doen van alle andere moslims. Men doet altijd alsof alle moslims deel uitmaken van een sterk hiërarchisch georganiseerde machine waarbij 1 bepaald orgaan in naam zou kunnen spreken van alle moslims. Dat is bij christenen toch ook niet zo? Of moet iedereen zich individueel gaan distantiëren?

Wel eens van het Vaticaan gehoord?

Ik zeg helemaal niet dat iedere Moslim zich bij iedere gelegenheid op het vuur moet gooien in nederige excuses, maar nu gebeurt dat uberhaupt nauwelijks (lees: ****ing never). Zie voorts mijn eerdere opmerking over waarom ik zo denk, ik heb genoeg geschreven denk ik.


:roflol: Gaat weer de goede kant uit dit topic. De Salafisten die voor iets gaan zorgen dat nog erger is dan de kristalnacht. Een paar mongoloïde haatbaarden die amper georganiseerd zijn nemen wel even Nederland over natuurlijk. Wat een angsthazerij. Volgens mij rennen er hier een paar hard de tram uit als iemand met een baard instapt.

Idioterie als salafisme moet je (hard) bestrijden maar denken dat die leipkezen ook maar iets minder marginaal zijn of worden dan welke willekeurige andere radicale beweging is op niks gebaseerd. Natuurlijk proberen die mafkezen poot aan de grond te krijgen maar over het algemeen is dat binnen hun eigen blok of wijk. Op gemeentelijk, provinciaal of landelijk niveau krijgen ze geen poot aan de grond. Of je moet gare initiatieven als een Turkoois zien als het begin van de grote overname. Terwijl dat initiatief meer iets dat is geïnspireerd op een Turkse wijk dan een wijk alleen voor Turken.

Lees jij nou bewust verkeerd? Natuurlijk zijn het niet de Salafisten die een kristalnacht gaan houden. Waren het soms de Joden destijds die de glazen ingooiden bij de Duitsers? Nee, andersom natuurlijk. En mijn punt was dat de NEDERLANDSE bevolking (en dan met name de Tokkies die het eerst beginnen, maar de rest volgt vast wel een keer als je ze maar genoeg pushed) die een keer in opstand komt. Dat is geen angsthazerij, dat is gewoon common sense. En voor je roept dat zoiets hier nooit gebeurt, overweeg dan eerst eens dat ik niet bedoel dat het dit jaar nog gebeurt, maar misschien wel tussen nu en 10 jaar. Stel nou dat dit (schilderswijk shariabuurt) pas het topje van de ijsberg is, en over 10 jaar je overal zo'n sharia wijk zou hebben. Even puur hypothetisch. Hoe lang denk jij dat het duurt voordat de gemiddelde Jan Doorzon het niet meer pikt en een honkbalknuppel pakt?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven