MuscleMeat

TRT en te hoog oestrogeen

Bezoekers in dit topic

tapout81

Cool Novice
Lid geworden
1 aug 2013
Berichten
85
Waardering
2
Lengte
1m90
Massa
107kg
Vetpercentage
16%
Beste lezers,

Bij mij is een tijdje geleden geconstateerd dat mn test veel te laag was (6,7). De reden hiervan is onbekend en ik heb geen kuurverleden. Prolactinoom is ook uitgesloten.
Ik ben bij de androloog geweest en heb eerst Clomid gekregen voor 3 maanden op 100 mg per dag. Hierdoor ging ik me ook niet beter voelen, last van wazig zien en k*tgevoel.
Ik ben in overleg met de dokter gestopt na 1,5 maand en krijg nu TRT in de vorm van Nebido.
Begin april gestart, na 10 dagen bloed geprikt en test is flink omhoog gegaan. van 6,7 naar 26,8

Hematocryt was vrij hoog, magt 0,5 zijn en was 0,50
Oestogeen mag max 0,13 nmol/l zijn en was 0,25


Begin mei moet ik de volgende injectie en dan over week of 4 daarna weer bloed prikken.

Ik maak me een beetje zorgen over hematocryt en oestrogeen.

Kan ik voorleggen of hij Arimidex wil voorschrijven of zou nolva beter zijn?

Voor hoge hematocryt kan ik toch bloed doneren?


Ik merk overigens wel dat ik me beter voel door de hogere test waarde (vrolijker, actiever, scherper)

Graag jullie advies.




BTW ik ben wel van plan eens een kuur te doen. nu ik TRT krijg, maakt het dan nog uit welke moment je start. (bv dat je klaar bent 1 of twee weken voor je volgende Nebido inject, zodat je test toch hoog blijft of kun je ook starten net na je Nebido injectie?

Alvast dank voor de reactie!
 
Ik zou de arimidex wel even met je arts overleggen maar weet van verschillende jongens die op trt zitten dat ze 2x pw een half tabje arimidex nemen. Dus fout kun je er niet mee zitten.

Wanneer je eventueel een kuur wilt starten maakt nu je op trt zit niks meer uit.
 
Ik vind het wel vreemd dat je hematocriet op TRT zo hoog is direct. Is dit ook weleens gemeten voordat je aan de Chlomid en nu TRT bent gegaan?

Verder met Tremendes eens, even overleggen met je dokter m.b.t. Arimidex.
 
Ik vind het wel vreemd dat je hematocriet op TRT zo hoog is direct. Is dit ook weleens gemeten voordat je aan de Chlomid en nu TRT bent gegaan?

Verder met Tremendes eens, even overleggen met je dokter m.b.t. Arimidex.

Mijn hematocriet is ook hoog bij licht gebruik. 250mg test per week en mijn hematocriet was 54 en hemoglobine en B12 waren ook te hoog. Waarom denk je dat testosteron genomen werd in duursporten toen EPO nog niet gebruikt werd. Renners moeten ook geen hoge dosis nemen om hun hematocriet te doen stijgen.

---------- Toegevoegd om 06:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:49 ----------

Beste lezers,

Bij mij is een tijdje geleden geconstateerd dat mn test veel te laag was (6,7). De reden hiervan is onbekend en ik heb geen kuurverleden. Prolactinoom is ook uitgesloten.
Ik ben bij de androloog geweest en heb eerst Clomid gekregen voor 3 maanden op 100 mg per dag. Hierdoor ging ik me ook niet beter voelen, last van wazig zien en k*tgevoel.
Ik ben in overleg met de dokter gestopt na 1,5 maand en krijg nu TRT in de vorm van Nebido.
Begin april gestart, na 10 dagen bloed geprikt en test is flink omhoog gegaan. van 6,7 naar 26,8

Hematocryt was vrij hoog, magt 0,5 zijn en was 0,50
Oestogeen mag max 0,13 nmol/l zijn en was 0,25


Begin mei moet ik de volgende injectie en dan over week of 4 daarna weer bloed prikken.

Ik maak me een beetje zorgen over hematocryt en oestrogeen.

Kan ik voorleggen of hij Arimidex wil voorschrijven of zou nolva beter zijn?

Voor hoge hematocryt kan ik toch bloed doneren?


Ik merk overigens wel dat ik me beter voel door de hogere test waarde (vrolijker, actiever, scherper)

Graag jullie advies.




BTW ik ben wel van plan eens een kuur te doen. nu ik TRT krijg, maakt het dan nog uit welke moment je start. (bv dat je klaar bent 1 of twee weken voor je volgende Nebido inject, zodat je test toch hoog blijft of kun je ook starten net na je Nebido injectie?

Alvast dank voor de reactie!

Neem gewoon elke dag een cardioaspirine en je bloed zal ook wat verdunnen.

---------- Toegevoegd om 06:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:50 ----------

Beste lezers,

Bij mij is een tijdje geleden geconstateerd dat mn test veel te laag was (6,7). De reden hiervan is onbekend en ik heb geen kuurverleden. Prolactinoom is ook uitgesloten.
Ik ben bij de androloog geweest en heb eerst Clomid gekregen voor 3 maanden op 100 mg per dag. Hierdoor ging ik me ook niet beter voelen, last van wazig zien en k*tgevoel.
Ik ben in overleg met de dokter gestopt na 1,5 maand en krijg nu TRT in de vorm van Nebido.
Begin april gestart, na 10 dagen bloed geprikt en test is flink omhoog gegaan. van 6,7 naar 26,8

Hematocryt was vrij hoog, magt 0,5 zijn en was 0,50
Oestogeen mag max 0,13 nmol/l zijn en was 0,25


Begin mei moet ik de volgende injectie en dan over week of 4 daarna weer bloed prikken.

Ik maak me een beetje zorgen over hematocryt en oestrogeen.

Kan ik voorleggen of hij Arimidex wil voorschrijven of zou nolva beter zijn?

Voor hoge hematocryt kan ik toch bloed doneren?


Ik merk overigens wel dat ik me beter voel door de hogere test waarde (vrolijker, actiever, scherper)

Graag jullie advies.




BTW ik ben wel van plan eens een kuur te doen. nu ik TRT krijg, maakt het dan nog uit welke moment je start. (bv dat je klaar bent 1 of twee weken voor je volgende Nebido inject, zodat je test toch hoog blijft of kun je ook starten net na je Nebido injectie?

Alvast dank voor de reactie!

Heeft de dokter gekeken waarom je weinig test aanmaakt. Komt dat omdat je ballen niet goed reageren op je stuurhormonen, dan zal clomid of nolva niets helpen. Dat had de dokter kunnen zien met een bloedafname. Dan is de reden secundair hypogonadisme. Dan heb je weinig testosteron in je bloed maar veel of teveel stuurhormonen (FSH-LH). Hij zou dat ook gezien hebben met een bloedafname toen je drie maanden clomid genomen had. Het enigste wat ze dan kunnen doen, is testosteron toedienen. Lijd je aan primair hypogonadisme is de reden dat je hypofise niet goed werkt en dan helpt clomid wel omdat je hierdoor je hypofise activeert wat dan weer resulteert in meer testosteronaanmaak door de teelballen.
 
Ik vind het wel vreemd dat je hematocriet op TRT zo hoog is direct. Is dit ook weleens gemeten voordat je aan de Chlomid en nu TRT bent gegaan?

Verder met Tremendes eens, even overleggen met je dokter m.b.t. Arimidex.

ik heb de eerdere bloed uitslagen erbij gepakt en dit was altijd al hoog zie ik nu (voor trt en clomid). januari 2014 was het 0,48 en september 2013 was het ook o,5
Vreemd!!
 
Zou je eens de gehele uitslag willen plakken hier?
 
Mijn hematocriet is ook hoog bij licht gebruik. 250mg test per week en mijn hematocriet was 54 en hemoglobine en B12 waren ook te hoog. Waarom denk je dat testosteron genomen werd in duursporten toen EPO nog niet gebruikt werd. Renners moeten ook geen hoge dosis nemen om hun hematocriet te doen stijgen.

---------- Toegevoegd om 06:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:49 ----------



Neem gewoon elke dag een cardioaspirine en je bloed zal ook wat verdunnen.

---------- Toegevoegd om 06:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:50 ----------



Heeft de dokter gekeken waarom je weinig test aanmaakt. Komt dat omdat je ballen niet goed reageren op je stuurhormonen, dan zal clomid of nolva niets helpen. Dat had de dokter kunnen zien met een bloedafname. Dan is de reden secundair hypogonadisme. Dan heb je weinig testosteron in je bloed maar veel of teveel stuurhormonen (FSH-LH). Hij zou dat ook gezien hebben met een bloedafname toen je drie maanden clomid genomen had. Het enigste wat ze dan kunnen doen, is testosteron toedienen. Lijd je aan primair hypogonadisme is de reden dat je hypofise niet goed werkt en dan helpt clomid wel omdat je hierdoor je hypofise activeert wat dan weer resulteert in meer testosteronaanmaak door de teelballen.


LH en FSH waren 2, nog wat en FSH 3, nog wat (of andersom) Ballen waren gewoon groot en nooit last gehad met erecties of iets dergelijks. in de ochtend gewoon hard wakker en mn vrouwtje hoeft maar naar me te kijken en hij is hard:) Mertke wel de laatste tijd dat ik minder zin had. zo van wil je niet? ok dan toch niet. Verder ook geen uitelrijke kenmerken van te weinig test aanmaken, zoals weining/minder beharing, afname in gewicht hogere stem of iets dergelijks. Ik ben zelf vrij stevig van postuur, wat maakte dat de arts al zo iets had van.. Daar heb je dr weer één, mede doordat ik me al in had gelezen en vragen ging stellen. Hij dacht ws dat ik kuurde:)

---------- Toegevoegd om 06:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:09 ----------

Ik zou de arimidex wel even met je arts overleggen maar weet van verschillende jongens die op trt zitten dat ze 2x pw een half tabje arimidex nemen. Dus fout kun je er niet mee zitten.

Wanneer je eventueel een kuur wilt starten maakt nu je op trt zit niks meer uit.

Thx, ga ik doen doen dan!
En wat beftreft kuren. Ik weet eerst proberen bf omlaag te brengen. Kan ik daarna het best met androgene middelen kuren (primo, anavar, winstrol, masteron) icm beetje test ivm hoge oestrogeen/aromatase of maakt dat niet meer uit als ik toch al arimidex krijg?

---------- Toegevoegd om 06:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:13 ----------

Zit de hoge oestogeen hem ook niet in mn vetpercentage (nu 20%)?
 
LH en FSH waren 2, nog wat en FSH 3, nog wat (of andersom) Ballen waren gewoon groot en nooit last gehad met erecties of iets dergelijks. in de ochtend gewoon hard wakker en mn vrouwtje hoeft maar naar me te kijken en hij is hard:) Mertke wel de laatste tijd dat ik minder zin had. zo van wil je niet? ok dan toch niet. Verder ook geen uitelrijke kenmerken van te weinig test aanmaken, zoals weining/minder beharing, afname in gewicht hogere stem of iets dergelijks. Ik ben zelf vrij stevig van postuur, wat maakte dat de arts al zo iets had van.. Daar heb je dr weer één, mede doordat ik me al in had gelezen en vragen ging stellen. Hij dacht ws dat ik kuurde:)

---------- Toegevoegd om 06:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:09 ----------



Thx, ga ik doen doen dan!
En wat beftreft kuren. Ik weet eerst proberen bf omlaag te brengen. Kan ik daarna het best met androgene middelen kuren (primo, anavar, winstrol, masteron) icm beetje test ivm hoge oestrogeen/aromatase of maakt dat niet meer uit als ik toch al arimidex krijg?

---------- Toegevoegd om 06:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:13 ----------

Zit de hoge oestogeen hem ook niet in mn vetpercentage (nu 20%)?

FSH en LH zo laag terwijl je niet gekuurd hebt. Dan is het probleem toch aan je hypofise en dat zou toch moeten opgelost kunnen worden met clomid of nolva, veronderstel ik.

---------- Toegevoegd om 13:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:36 ----------

ik heb de eerdere bloed uitslagen erbij gepakt en dit was altijd al hoog zie ik nu (voor trt en clomid). januari 2014 was het 0,48 en september 2013 was het ook o,5
Vreemd!!

0,48 en 0,5 zijn hoog maar goed. Zit nog binnen de waardes. Is dus niet abnormaal. Je zal van jezelf veel rode bloedlichaampjes hebben. Is voordelig indien je uithoudingssporten wil beoefenen. Dat voordeel heb je dan toch al.
 
Mijn hematocriet is ook hoog bij licht gebruik. 250mg test per week en mijn hematocriet was 54 en hemoglobine en B12 waren ook te hoog. Waarom denk je dat testosteron genomen werd in duursporten toen EPO nog niet gebruikt werd. Renners moeten ook geen hoge dosis nemen om hun hematocriet te doen stijgen.

---------- Toegevoegd om 06:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:49 ----------



Neem gewoon elke dag een cardioaspirine en je bloed zal ook wat verdunnen.

Hoe zou aspirine je bloed verdunnen? Het voorkomt stolling door onomkeerbare remming van COX en wordt daarom voorgeschreven bij risicogroepen op trombotische gebeurtenissen.

Heeft de dokter gekeken waarom je weinig test aanmaakt. Komt dat omdat je ballen niet goed reageren op je stuurhormonen, dan zal clomid of nolva niets helpen. Dat had de dokter kunnen zien met een bloedafname. Dan is de reden secundair hypogonadisme. Dan heb je weinig testosteron in je bloed maar veel of teveel stuurhormonen (FSH-LH). Hij zou dat ook gezien hebben met een bloedafname toen je drie maanden clomid genomen had. Het enigste wat ze dan kunnen doen, is testosteron toedienen. Lijd je aan primair hypogonadisme is de reden dat je hypofise niet goed werkt en dan helpt clomid wel omdat je hierdoor je hypofise activeert wat dan weer resulteert in meer testosteronaanmaak door de teelballen.
Je haalt primair en secundair door elkaar. Primair betekent dat het hypogonadisme primair is aan de testes, secundair betekent dat het secundair is aan de testes (dus hypothalamus/hypofyse). Secundair hypogonadisme is dus gekenmerkt door een relatief lage concentratie gonadotrofines in de circulatie, t.o.v. testosteron. Primair hypogonadisme is gekenmerkt door een verhoogde concentratie gonadotrofines in de circulatie t.o.v. testosteron.


@tapout81
Heel veel mensen voelen zich niet prettig op 100 mg clomifeen per dag, dat is gewoon een hele hoge dosering. 25 mg ED, of zelfs EOD, is vaak genoeg. Heb je wel je bloedwaarden laten meten toen?
 
@tapout81
Heel veel mensen voelen zich niet prettig op 100 mg clomifeen per dag, dat is gewoon een hele hoge dosering. 25 mg ED, of zelfs EOD, is vaak genoeg. Heb je wel je bloedwaarden laten meten toen?[/QUOTE]


Ik heb de bloedwaarden wel laten meten een de ochtend op de afspraak die ik later op de middag had. Mn testwaarde was nog niet binnen en mn fsh/lh was lichtelijk verhoogd, maar nog niet "je van het"na 1,5 maand 100 mg clomid per dag.
Ik heb zelf aangestuurd op Nebido, omdat ik me nog niet lekker voelde en niet weer zin had in 3 maanden doorsukkelen en ik de nebido al gekocht had bij de apotheek.

Misschien placebo, maar ik voel me wel stukken beter. Volgende week 2e shot ( 4 weken na de eerste).
 
Ik heb de bloedwaarden wel laten meten een de ochtend op de afspraak die ik later op de middag had. Mn testwaarde was nog niet binnen en mn fsh/lh was lichtelijk verhoogd, maar nog niet "je van het"na 1,5 maand 100 mg clomid per dag.
Ik heb zelf aangestuurd op Nebido, omdat ik me nog niet lekker voelde en niet weer zin had in 3 maanden doorsukkelen en ik de nebido al gekocht had bij de apotheek.

Misschien placebo, maar ik voel me wel stukken beter. Volgende week 2e shot ( 4 weken na de eerste).

Nebido al gekocht? Je had dus al een recept?
 
Ik heb de bloedwaarden wel laten meten een de ochtend op de afspraak die ik later op de middag had. Mn testwaarde was nog niet binnen en mn fsh/lh was lichtelijk verhoogd, maar nog niet "je van het"na 1,5 maand 100 mg clomid per dag.
Ik heb zelf aangestuurd op Nebido, omdat ik me nog niet lekker voelde en niet weer zin had in 3 maanden doorsukkelen en ik de nebido al gekocht had bij de apotheek.

Misschien placebo, maar ik voel me wel stukken beter. Volgende week 2e shot ( 4 weken na de eerste).
In dat geval weinig aan te doen, goed ook dat prolactinoom iig. is uitgesloten.
 
Je haalt primair en secundair door elkaar. Primair betekent dat het hypogonadisme primair is aan de testes, secundair betekent dat het secundair is aan de testes (dus hypothalamus/hypofyse). Secundair hypogonadisme is dus gekenmerkt door een relatief lage concentratie gonadotrofines in de circulatie, t.o.v. testosteron. Primair hypogonadisme is gekenmerkt door een verhoogde concentratie gonadotrofines in de circulatie t.o.v. testosteron.

is juist, 't is niet de eerste keer dat ik ze verwissel.
 
Nebido al gekocht? Je had dus al een recept?


Ik had de Nebido gekocht, omdat ik bij het eerste bezoek gelijk al te horen kreeg dat ik trt zou krijgen. Zelf vind ik de gels niet praktisch, vandaar dat ik aanstuurde op Nebio en ik kreeg een recept mee van de androloog

Toen ik bij de volgende afspraak kwam om de injectie te laten zetten, was er andere dokter die zei dat hij nog eerst een tussenstap in wilde bouwen. Die tussenstap was de Clomid. Ik had de Nebido dus al gekocht.

Moest zelf trouwens 83 betalen. Ik krijg niet allees vergoed. Als ik Sustanon zou krijgen dan hoef ik maar 3 euro bij te betalen???? maar mijn androloog is volgens mij geen voorstander van Sust.

---------- Toegevoegd om 14:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:09 ----------

Helpt arimidex je afvallen en zul je als je het gebruikt echt terugzien in je lichaam. Ik hou nu best wat vocht vast. Heb een stevige bouw maarsofte look. Vooral buik en onderkant borst. Armen en schouder en rug zie je wel lijnen.

snap dat mn vet hoog is, maar ga ik verschil zien als mn oestrogeen van 0,25 nmol naar bijvoorbeeld 0,7 gaat?
 
[/COLOR]Helpt arimidex je afvallen en zul je als je het gebruikt echt terugzien in je lichaam. Ik hou nu best wat vocht vast. Heb een stevige bouw maarsofte look. Vooral buik en onderkant borst. Armen en schouder en rug zie je wel lijnen.

snap dat mn vet hoog is, maar ga ik verschil zien als mn oestrogeen van 0,25 nmol naar bijvoorbeeld 0,7 gaat?[/QUOTE]

Niemand?
 
@tapout81
Heel veel mensen voelen zich niet prettig op 100 mg clomifeen per dag, dat is gewoon een hele hoge dosering. 25 mg ED, of zelfs EOD, is vaak genoeg. Heb je wel je bloedwaarden laten meten toen?


Ik heb de bloedwaarden wel laten meten een de ochtend op de afspraak die ik later op de middag had. Mn testwaarde was nog niet binnen en mn fsh/lh was lichtelijk verhoogd, maar nog niet "je van het"na 1,5 maand 100 mg clomid per dag.
Ik heb zelf aangestuurd op Nebido, omdat ik me nog niet lekker voelde en niet weer zin had in 3 maanden doorsukkelen en ik de nebido al gekocht had bij de apotheek.

Misschien placebo, maar ik voel me wel stukken beter. Volgende week 2e shot ( 4 weken na de eerste).[/QUOTE]

Gisteren weer naar de androloog geweest. Ik kwam daar voor mn 2e keer nebido. hij zegt tegen me. Ik zit met een puzzel. Dus ik vroeg hem hoe bedoel je.
Hij zegt ik had de uitslag van je test waarde binnen, die ik nog niet binnen had toen je hier was. Ik heb je toen wel de Nebido gegeven, maar je test was al omhoog door de clomid. Waarde was dooe Clomid 24,4 geworden.

I was like???? ok, maar ik voelde me toen nog niet beter. Tien dagen na die injectie was het 26,8. Het steeg dus maar langzaam verder na de nebido.


Hij zegt ikwil het ff een half jaar aankijken en ga die 2e shot nu niet zetten omdat mn waarde door de clomid al goed was.


Ik ben blij dat de waarde weer goed is, maar zit ik weer met de Nebido die ik zelf moest betalen.

aan mn hoge oestrogeen doet hij trouwens niets. iemand enig idee wat ik hieraan kan doen verder
 
Half jaar is wel erg lang lijkt me? 2 maanden lijkt me voldoende om te kijken of je lichaam je huidige waarde kan vasthouden.
 
Half jaar is wel erg lang lijkt me? 2 maanden lijkt me voldoende om te kijken of je lichaam je huidige waarde kan vasthouden.

Geen idee wat gebruikelijk hierin is. De nebido werkt zo een 12 weken en is 4 weken geleden gezet.
Na 2 maanden terug dan is de nebido uitgewerkt. Denk niet dat je dan echt een objectief beeld al heb. Ik zal sowieso proberen tussentijds te prikken bij mn huisarts. Als de waarde weer laag is dan ga ik de afspraak bij de androloog naar voren halen.
 
Beste lezers,

Hierbij even een update. Ik ben bloed wezen prikken om te kijken hoe ik ervoor sta.

Ik was voornemens om een eerste kuur te pakken, maar heb besloten om even af te wachten.

Mijn test is weer gedaald en dat strookt met het gevoel dat ik de laatste tijd weer had (vermoeider een neerslachtig)
Dit keer heb ik ook mn vrije test laten prikken, maar ik snap nog niet helemaal hoe ik dit moet lezen

Misshcien dat jullie hierbij kunnen helpen.


Test = 10,9 ref = 7/25 relatief laag
shbg= 10 ref = 17/52 is dus laag
vrije test= 351 ref = 140/520 is gemiddeld
Bioavailable test= 8259 ref= 3123/10930 is gemiddeld
vrije test index= 104,7 ref= 20/70 is dus hoog
Oestradiol < 0,18 ref = 0,04 /0,13 is dus hoog
hematocriet= 0,49 ref =0,41/0,51 relatief hoog
hemoglobine = 10,5 ref = 8,5/11 relatief hoog

Wat kan ik hier uit opmaken? Toch TRT vragen of is het feit dat shbg laag is en vrij test index hoog is juist goed en dus TRT niet nodig?
Moet ik nog wat met dat te hoge oestradiol?

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Back
Naar boven