Fitness Seller

TRT websites

Zomaar mijn gedachte he, maar zouden daar indien mogelijk van toepassing niet ook nog wat lifestyle interventies voor plaats "moeten" (horen te) vinden? Slaap, vet%, voeding, vitamines/supps, fitness, er zijn toch best wat dingen die afgevinkt kunnen worden om iemand misschien van 10 naar 15 te krijgen, alvorens er spuiten in gaan, toch? (zelfs evt. nog uitsluiten van negatieve invloeden uit medicatie, drugs, etc.) Of is het toch simpelweg "if bloedtest < x then prescribe(test)"

Zeker als iemand wel produceert en dus alles eigenlijk redelijk functioneert maar net niet naar wens zou ik het raar vinden als het dan maar meteen platgooien en for life afhankelijk zijn van medicatie wordt.
Er moeten klachten van hypogogonadisme aanwezig zijn, en er moet bij 2 bloedtesten met enkele weken ertussen een te lage testosteronwaarde uitrollen. Verder moet er ook geen duidelijke oorzaak aanwezig zijn (bijv. ondervoeding).

Zomaar mijn gedachte he, maar zouden daar indien mogelijk van toepassing niet ook nog wat lifestyle interventies voor plaats "moeten" (horen te) vinden? Slaap, vet%, voeding, vitamines/supps, fitness, er zijn toch best wat dingen die afgevinkt kunnen worden om iemand misschien van 10 naar 15 te krijgen, alvorens er spuiten in gaan, toch? (zelfs evt. nog uitsluiten van negatieve invloeden uit medicatie, drugs, etc.) Of is het toch simpelweg "if bloedtest < x then prescribe(test)"

Zeker als iemand wel produceert en dus alles eigenlijk redelijk functioneert maar net niet naar wens zou ik het raar vinden als het dan maar meteen platgooien en for life afhankelijk zijn van medicatie wordt.
Zoals ik al vaker heb gezegd, zijn zgn low-T klachten niet gelijk te wijten aan werkelijk lage test. qua voorschrijven zijn er veel verschillen, zo ook in de referentiewaarden. sporten en vitamine-d kunnen zeker bijdragen. maar als je in cut zit is vaak je eigen aanmaak ook laag. Ook moeten er metingen nuchter worden gedaan, wat ook niet altijd het geval is. Voor het spuiten, zoals jij het noemt, kan gel ook een optie zijn

Er moeten klachten van hypogogonadisme aanwezig zijn, en er moet bij 2 bloedtesten met enkele weken ertussen een te lage testosteronwaarde uitrollen. Verder moet er ook geen duidelijke oorzaak aanwezig zijn (bijv. ondervoeding).
Ja ik bedoel ook zeker niet dat er de diagnostiek niet goed is, maar puur voor de edge cases die beide keren op de ondergrens blijken te zitten kan ik me voorstellen dat bijvoorbeeld:
- vitamine d of ander vitamine/mineraal tekort
- vetpercentage 5-10% te hoog of laag
- zeer lage vet inname
- niet sporten of juist chronisch écht overtrained door dagelijkse marathons ofzo
- ssri gebruik of andere medicatie bijvoorbeeld voor adhd
- overgebruik van caffeine/stims
- chronisch slaaptekort of zelfs stoornis of apneu
- pilletjes en weet ik het in het weekend zal ook niet helpen

Net een paar nmol verschil kan maken, en ook in klachten.

Ik ben geen dokter/endo en hoewel ik voor sommige zaken wel hints van data in studies heb gezien weet ik dat verder niet volledig hard (hihi) te maken (misschien is de medische wetenschap ook nog niet zo ver uitgekiend), noch weet ik wat er in de intake allemaal aan bod komt. Ik denk maar hardop wat ik zelf als behandelaar zou willen afvinken om te voorkomen dat de TRT eigenlijk symptoombestrijding doet. Toch zonde als een potje vit D het ook had kunnen oplossen.

En ook een beetje met kritisch oog op dat veel mensen - en ja ze hebben oprecht klachten - eigenlijk graag pharma grade willen gaan knallen terwijl ze zelf nog wel wat produceren. Weet ook niet of we het Amerikaanse achterna gaan waar niet op de max van natty range zitten wel even 200 mg ew voor je fixt.

Denk ik verkeerd of is het al afgevangen of is het eigenlijk geen gek idee om daar e.e.a. voor in het traject op te nemen? Edge cases naar het dr chrisk holistische lifestyleinterventie resort/ranch, wie daarna nog een ondergrens meting krijgt gaat door voor de koelkast.

Maak het nog moeilijker allemaal en gaat iedereen zelf doktoren.

• Topic Starter Topic Starter
Bij de 2 die ik in deze post heb gelinkt is het een keuze en zijn je bloedwaarden niet zozeer van belang. Sterker nog 1 vd 2 begeleid je bij kuren. Dus dat is kuren onder begeleiding van een arts.

Bij de 2 die ik in deze post heb gelinkt is het een keuze en zijn je bloedwaarden niet zozeer van belang. Sterker nog 1 vd 2 begeleid je bij kuren. Dus dat is kuren onder begeleiding van een arts.
beter maar, dan klungels zelf laten klooien.

Terug
Naar boven