MuscleMeat

Turkije sluit YouTube af

corazon

Competitive Bodybuilder
Waardering
1
YouTube is sinds gisteravond afgesloten in Turkije. Een rechter in Ankara gaf de opdracht daartoe nadat er een klacht binnen was gekomen over een videoclip. Daarin wordt Atatürk, de stichter van de Turkse republiek, vergeleken met een aap.

Het bespotten van de 'vader der Turken' is in Turkije ten strengste verboden. Overigens worden volgens de rechter op YouTube momenteel ook de huidige president en de Turkse natie door het slijk gehaald.

Vorig jaar werd YouTube in Turkije ook al afgesloten om dezelfde reden. Hoelang de videosite afgesloten blijft, is onduidelijk.

Bron

Hier een van de filmpjes in kwestie

http://nl.youtube.com/watch?v=f_Sgs9QZahY

Leuk filmpje :D :D

Turkije, wat een lachertje.

AllahAllah! ALlah Akbar!

Whaha :roflol:

Damn , toen ik in Istanbul was heb ik echt gemerkt dat die Turken echt wel nog een eeuw achter zitten . Het is niet slecht bedoeld tegen Turken zelf ofzo , maar ik verschoot hoe in zo'n miljoenenstad , die als modern bestempeld wordt , de dogma's van het geloof en de regels van de staat zo een impct hebben op het dagelijkse leven daar . Ik was echt verwonderd hoe het eraan toe ging . Kinderarbeid , bedelen , mensenhandel , gehandicapten die moeten leven van het vuil dat de rijke Turk wegsmijt , vuil dat op straat rondslingert en niet wordt opgehaald ... En ga zo maar door .
Ik vind het dus nog te vroeg om Turkije bij de EU te rekenen .
Dat deze maatregel wordt genomen omdat Ataturk hierin belachelijk wordt gemaakt , verbaasd me dan ook totaal niet .

het wordt erger en erger

• Topic Starter Topic Starter
Damn , toen ik in Istanbul was heb ik echt gemerkt dat die Turken echt wel nog een eeuw achter zitten . Het is niet slecht bedoeld tegen Turken zelf ofzo , maar ik verschoot hoe in zo'n miljoenenstad , die als modern bestempeld wordt , de dogma's van het geloof en de regels van de staat zo een impct hebben op het dagelijkse leven daar . Ik was echt verwonderd hoe het eraan toe ging . Kinderarbeid , bedelen , mensenhandel , gehandicapten die moeten leven van het vuil dat de rijke Turk wegsmijt , vuil dat op straat rondslingert en niet wordt opgehaald ... En ga zo maar door .
Ik vind het dus nog te vroeg om Turkije bij de EU te rekenen .
Dat deze maatregel wordt genomen omdat Ataturk hierin belachelijk wordt gemaakt , verbaasd me dan ook totaal niet .

Een groot deel van de armoede in de grote steden van Turkije (niet overal), komt omdat veel Koerden uit hun dorpen zijn gejaagd (hun dorpen werden verbrand, met de grond gelijk gemaakt). Die Koerden probeerden dan iets op te bouwen door naar de grote steden te trekken, zoals jij hebt gemerkt is dit niet altijd gelukt.

Een groot deel van de armoede in de grote steden van Turkije (niet overal), komt omdat veel Koerden uit hun dorpen zijn gejaagd (hun dorpen werden verbrand, met de grond gelijk gemaakt). Die Koerden probeerden dan iets op te bouwen door naar de grote steden te trekken, zoals jij hebt gemerkt is dit niet altijd gelukt.

Wist ik niet . Bedankt .

Dat het maar even duidelijk is dat de autoritaire islamitische cultuur ook nog steeds in Turkije een stevige vertegenwoordiging heeft. Het land heeft nog wel een paar decennia nodig voor het toe is aan EU lidmaatschap.

Dat het maar even duidelijk is dat de autoritaire islamitische cultuur ook nog steeds in Turkije een stevige vertegenwoordiging heeft. Het land heeft nog wel een paar decennia nodig voor het toe is aan EU lidmaatschap.

:) yup.

Het is juist de islamitische beweging in Turkije die modernisering brengt. Ik ben zelf niet religieus, maar heb geen problemen dat te erkennen. Het streng seculiere beleid van de kemalisten heeft juist een beleid gevoerd van censuur en onderdrukking. Het is misschien raar om dat te beseffen als je als buitenstaander naar al het islamitisch nieuws kijkt van dit moment, maar de situatie in Turkije is daarmee niet te vergelijken.

De AKP van Erdogan is een van de eerste die met succes het Turks nationalisme bekritiseerd en bijvoorbeeld het bestaan van de Koerden erkend.

Zoals je leest in dit bericht heeft een rechter dit beslist en de meeste rechters (en de legerleiding) zijn nog kemalisten.

Laatst bewerkt:
Censuur all the way.

Ataturk heeft de seculierheid gebracht naar turkije, dus als er 1 man respect verdient in turkije is hij het wel. Ik snap de link naar het islam ook niet in deze topic ????

Zinloos om youtube te verdienen omwille van dat soort filmpjes, maar aan de ander kant, wat een triest niveau van dat filmpje. Heeft de maker echt niets beters te doen ?

En dit land wil dan bij de EU?:roflol:

Ataturk heeft de seculierheid gebracht naar turkije, dus als er 1 man respect verdient in turkije is hij het wel.

True, maar je kan hoop ik wel begrijpen dat ik als Koerd meer waarde hecht aan zijn negatieve kant. Bijvoorbeeld de Koerdische leiders ophangen en alles verbieden wat Koerdisch is. Verder vind ik ook dat hij was doorgeslagen in zijn secularisme, bijboorbeeld door alle islamitische kledingstukken in het openbaar te verbieden. Een bevolking waar de meerderheid islamitisch is moet je zulke dingen niet opdringen, het moet vanuit de bevolking zelf komen.

Maar dat terzijde lees hier maar eens over de volkerenmoorden in Dersim (nu bekend als Tuncelli) door de troepen van Ataturk:

The Suppression of the Dersim Rebellion in Turkey (1937-38)

Verder hier nog een klein stukje uit wikipedia over Ataturks misdaden tegen de Koerden:
"A letter sent by Dersim's tribal chiefs to the Secretary-General of the League of Nations in November 1937 details what it claimed were measures taken by Turkish authorities to: deprive Kurdish children even of a basic education in Turkish language schools; to prevent Kurds becoming officers in the Turkish army or becoming employed in civil posts in the Kurdish region; to eliminate all references to Kurd or Kurdistan from scientific works; to force Kurds into slave labour in construction projects; to deport and disperse another part of the Kurds; to uproot young Kurdish women and girls from their families and place them in illegal concubinage and, finally, to Turkify a part of the Kurdish nation and to exterminate the other part, through different means."

Er zijn nog genoeg voorbeelden van waarom ik Ataturk geen held vind (om het maar zacht uit te drukken), dat hij secularisme in Turkije heeft gebracht (ook al was het op een foute manier) dat valt voor mij in het niet als ik kijk naar zijn misdaden.

Voor de luie mensen dit is waar het op neerkwam:

"Thousands of Kurds," he wrote, "including women and children,
were slain; others, mostly children, were thrown into the Euphrates (rivier); while thousands
of others in less hostile areas, who had first been deprived of their cattle and other belongings, were deported to vilayets (provinces) in Central Anatolia. It is now stated
that the Kurdish question no longer exists in Turkey."

Terug
Naar boven