MuscleMeat

Turkije sluit YouTube af

Kritiek op Turkije wordt daar ruim opgevat, zo zijn er ook mensen opgepakt voor het erkennen van de genocide op de Armeniërs en op het gebruik van de Koerdische taal.

Ja, maar dat zijn ook (terechte) voorwaarden als turkije in de eu wil. Niet als ze de mond snoeren van dwazerikken.

En ze hebben er 1 moment over nagedacht turkije bij europa in te zetten.Dat is pas een lachtertje.

Niks, wat hebben Cyprus, Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Malta, Polen, Slovenië, Slowakije, Bulgarije en Roemenië ons opgeleverd?
Niks, noppes, nada, alleen maar meer belasting.
Doel van EU is niet om ons wat op te leveren op de korte termijn, het is meer om controle te hebben over Europa en misschien later nog op globale schaal.
Je kan me paranoide noemen maar ik weet zeker dat er nog eens een gek gaat komen die zichzelf wereldleider verklaart om mogelijke 'wereldoorlogen' en ander asogedrag te voorkomen :D

Geile hoertjes,derest indd niks

verheerlijken of diaboliseren van figuren is beide achterlijk. Turkije heeft dan nog een lange weg te gaan IMO.

Voor de luie mensen dit is waar het op neerkwam:

"Thousands of Kurds," he wrote, "including women and children,
were slain; others, mostly children, were thrown into the Euphrates (rivier); while thousands
of others in less hostile areas, who had first been deprived of their cattle and other belongings, were deported to vilayets (provinces) in Central Anatolia. It is now stated
that the Kurdish question no longer exists in Turkey."

Zo doga, jij bent tegenwoordig veel bezig met je etnische achtergrond he :D

Je moet begrijpen ze daar iets hebben dat 'eer' heet.
Als je ataturk aanvalt, dan val je modern turkije op alle vlakken aan en dat komt hard aan. Ik vind dan wel dat je daarmee rekening houdt. Terechte opmerkingen zoals corazon doet sta ik wel achter en moet ook gebeuren, maar je mag dan niet in een situatie belanden waar je te pas en onpas ataturk in het belachelijke trekt zoals in het youtube filmpje. Dat is puur provocatie en terecht dat zoiets verboden wordt. In belgië mag dat toch ook niet, iemand in zijn eer krenken en provoceren.

Vrijheids van meningsuiting noemen ze dat
Hier een taste of your one cookie, wedden dat als het over de profeet Mohammed swt was gegaan je er wel harstikke om kon lachen, en dat dit een absurde maatregel zou zijn!!

mohammed was toch pedofiel?

Wat zijn 'al die andere redenen' dan ?
Het ging altijd om hetzelfde voorval en dat is dus ataturk/turken beledigen. Het gaat hier zelf niet om (terechte) kritiek, maar dwaze onvolwassen content. Toch meer dan normaal als dat soort figuren de mond gesnoerd worden ? Zoiets valt onder 'provocatie en beledigingen' en vind ik normaal dat er reactie komt.

Ja he, maar als iemand dat doet over de islam dan mag het opeens weer wel hypocriet

Ontdek Islam - Bekijk onderwerp - teken van een huichelaar

Vrijheids van meningsuiting noemen ze dat
Hier een taste of your one cookie, wedden dat als het over de profeet Mohammed swt was gegaan je er wel harstikke om kon lachen, en dat dit een absurde maatregel zou zijn!!

Als het kritiek op een volwassen manier gebruikt, dan kan ik daar niks op tegen zeggen. Maar als ataturk of mohameds z'n kop op een aap afgebeeld wordt, dan ben ik daar tegen omdat het puur provocatie is. Wezenlijk verschil en zo heb ik altijd beredeneerd (althans, zo denk ik). Ik kies geen kanten op een sluwe wijze, zo ben ik niet.

De Profeet heeft gezegd : ' Een huichelaar is te herkennen aan drie tekens ; Bij alles wat hij zegt , liegt hij. Als hij iets afspreekt dan komt hij zijn afspraken niet na en als hij iets beloofd dan bedriegt hij de ander'. " ( Boekhaarie en Moesliem )

Mohamed kan niet meer ongelijk hebben. Alles wat ik zeg is een leugen ? ik kom nooit mijn afspraken na ? Ik kom mijn beloften niet na of gebruik het in de nadeel van de andere ?
Een beetje een veralgemening van je dierbare profeet, dat siert hem niet.

Provocatie is een gegeven wanneer je vrijheid van meningsuiting hebt. Dan kan je natuurlijk de vrijheid van meningsuiting (en meer) voor je hele volk beperken door youtube te verbieden. Of je kunt je gewoon achterlijkheid inschatten zoals het is en negeren (ook al is dat heel moeilijk in "zo'n" cultuur)

Niks, wat hebben Cyprus, Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Malta, Polen, Slovenië, Slowakije, Bulgarije en Roemenië ons opgeleverd?
Niks, noppes, nada, alleen maar meer belasting.
Doel van EU is niet om ons wat op te leveren op de korte termijn, het is meer om controle te hebben over Europa en misschien later nog op globale schaal.
Je kan me paranoide noemen maar ik weet zeker dat er nog eens een gek gaat komen die zichzelf wereldleider verklaart om mogelijke 'wereldoorlogen' en ander asogedrag te voorkomen :D

Doel van EU is meervoudig. De EU (EEG en andere voorlopers) zijn allereerst opgericht om politieke en later economische stabiliteit te verkijgen. Verder probeert men van Europa een soort van wereldmacht te maken die kan opboksen tegen Amerika/China/Japan op wetenschappelijk, economisch, en misschien ooit nog militair gebied. De samenwerking zou ons juist sterker moeten maken.

Ik denk dat de EU momenteel verre van ideaal is omdat veel regels die de essentie van de EU vormen nog lang niet altijd gelden (zoals volledige economische concurrentie, volledige vrijheid van verkeer/goederen/mensen etc.) Maargoed op papier zou het zeer interessant zijn.

Wat verder die Hongaren, Polen etc. voor ons hebben betekend? Uiteindelijk zullen ze zorgen voor meer competitie, prijsdalingen en loonmatigingen en een meer gelijkmatig verdeelde welvaart over Europa. Dat is misschien niet direct een winst voor ons, maar het zorgt er wel voor dat Europa een betere plek wordt om te leven voor veel kansarme mensen.

Daarnaast je kan nu spotgoedkoop je huis verbouwen en Hongaren zijn gewoon awesome:D

OT: Voor veel Turken is Ataturk bijna heilig. Nederlanders snappen zoiets vaak niet omdat dat niet in onze cultuur ligt om iemand zo te vereren. Hoewel Ataturk natuurlijk geen heilige was heeft hij van Turkije destijds wel een moderne staat proberen te maken; bijv. in de tijd dat vrouwen hier in Nederland gewoon tweederangs burgers waren en achter de naaitafel stonden, konden vrouwen daar al studeren.

Voor veel Turken is het bespotten van Ataturk een diepe belediging die hun in hun ziel raakt. Het door de staat verbieden van youtube is natuurlijk overtrokken, maar het maken van zo'n filmpje is smakeloos en achterlijk

Doel van EU is meervoudig. De EU (EEG en andere voorlopers) zijn allereerst opgericht om politieke en later economische stabiliteit te verkijgen. Verder probeert men van Europa een soort van wereldmacht te maken die kan opboksen tegen Amerika/China/Japan op wetenschappelijk, economisch, en misschien ooit nog militair gebied. De samenwerking zou ons juist sterker moeten maken.

Ik denk dat de EU momenteel verre van ideaal is omdat veel regels die de essentie van de EU vormen nog lang niet altijd gelden (zoals volledige economische concurrentie, volledige vrijheid van verkeer/goederen/mensen etc.) Maargoed op papier zou het zeer interessant zijn.

Wat verder die Hongaren, Polen etc. voor ons hebben betekend? Uiteindelijk zullen ze zorgen voor meer competitie, prijsdalingen en loonmatigingen en een meer gelijkmatig verdeelde welvaart over Europa. Dat is misschien niet direct een winst voor ons, maar het zorgt er wel voor dat Europa een betere plek wordt om te leven voor veel kansarme mensen.

Daarnaast je kan nu spotgoedkoop je huis verbouwen en Hongaren zijn gewoon awesome:D

OT: Voor veel Turken is Ataturk bijna heilig. Nederlanders snappen zoiets vaak niet omdat dat niet in onze cultuur ligt om iemand zo te vereren. Hoewel Ataturk natuurlijk geen heilige was heeft hij van Turkije destijds wel een moderne staat proberen te maken; bijv. in de tijd dat vrouwen hier in Nederland gewoon tweederangs burgers waren en achter de naaitafel stonden, konden vrouwen daar al studeren.

Voor veel Turken is het bespotten van Ataturk een diepe belediging die hun in hun ziel raakt. Het door de staat verbieden van youtube is natuurlijk overtrokken, maar het maken van zo'n filmpje is smakeloos en achterlijk

was idolatrie en afgoderij volgens de Koran geen zonde :roflol:

True, maar je kan hoop ik wel begrijpen dat ik als Koerd meer waarde hecht aan zijn negatieve kant. Bijvoorbeeld de Koerdische leiders ophangen en alles verbieden wat Koerdisch is. Verder vind ik ook dat hij was doorgeslagen in zijn secularisme, bijboorbeeld door alle islamitische kledingstukken in het openbaar te verbieden. Een bevolking waar de meerderheid islamitisch is moet je zulke dingen niet opdringen, het moet vanuit de bevolking zelf komen.

Maar dat terzijde lees hier maar eens over de volkerenmoorden in Dersim (nu bekend als Tuncelli) door de troepen van Ataturk:

The Suppression of the Dersim Rebellion in Turkey (1937-38)

Verder hier nog een klein stukje uit wikipedia over Ataturks misdaden tegen de Koerden:
"A letter sent by Dersim's tribal chiefs to the Secretary-General of the League of Nations in November 1937 details what it claimed were measures taken by Turkish authorities to: deprive Kurdish children even of a basic education in Turkish language schools; to prevent Kurds becoming officers in the Turkish army or becoming employed in civil posts in the Kurdish region; to eliminate all references to Kurd or Kurdistan from scientific works; to force Kurds into slave labour in construction projects; to deport and disperse another part of the Kurds; to uproot young Kurdish women and girls from their families and place them in illegal concubinage and, finally, to Turkify a part of the Kurdish nation and to exterminate the other part, through different means."

Er zijn nog genoeg voorbeelden van waarom ik Ataturk geen held vind (om het maar zacht uit te drukken), dat hij secularisme in Turkije heeft gebracht (ook al was het op een foute manier) dat valt voor mij in het niet als ik kijk naar zijn misdaden.

Heb je meer shit op dit gebied? Ken d'r weinig van, die Ataturk. Maar dit zijn altijd wel interessante zaken. Niettemin is de grens van vrijheid van meningsuiting (als deze aanwezig is en ik denk het wel) nog lang niet bereikt met het beschimpen van één persoon. Dan zou hetzelfde doen met wie dan ook dezelfde consequenties moeten hebben. Lijkt me redelijk het einde van YouTube.

Voor de luie mensen dit is waar het op neerkwam:

"Thousands of Kurds," he wrote, "including women and children,
were slain; others, mostly children, were thrown into the Euphrates (rivier); while thousands
of others in less hostile areas, who had first been deprived of their cattle and other belongings, were deported to vilayets (provinces) in Central Anatolia. It is now stated
that the Kurdish question no longer exists in Turkey."

Sick Shit...

Je moet begrijpen ze daar iets hebben dat 'eer' heet.
Als je ataturk aanvalt, dan val je modern turkije op alle vlakken aan en dat komt hard aan. Ik vind dan wel dat je daarmee rekening houdt. Terechte opmerkingen zoals corazon doet sta ik wel achter en moet ook gebeuren, maar je mag dan niet in een situatie belanden waar je te pas en onpas ataturk in het belachelijke trekt zoals in het youtube filmpje. Dat is puur provocatie en terecht dat zoiets verboden wordt. In belgië mag dat toch ook niet, iemand in zijn eer krenken en provoceren.

Een land dat zichzelf op zo'n manier aan één man ophangt is nogal een schoffering aan eigen adres. Come on. Laten we kijken wat er gebeurt als mensen als Thorbecke of wellicht Spinoza, Kant of de regering die de Koning(in) onschendbaar maakte (en daarbij de macht in handen van meer democratisch verkregen lieden plaatste) of de bedenkers van de universele rechten van de mens in zo'n filmpje gebruikt worden.

Ik denk dat Nederland Youtube wel sluit. (niet echt natuurlijk, ik ben bang dat 'de Nederlander' zich wss niet eens de 'eervraag' stelt, laat staan deze (correct) beantwoordt). Als 'eer' een punt was, dan zou de Nederlandse rechtbank/regering Youtube af moeten sluiten bij iedere video die getuigt van zeg, creationisme (om de de focus op secularisatie even te benadrukken :D).

Met diens verschil dat 'jullie nederlanders' een ander interpretatie/ander kijk geven aan eer dan Turken ?

Beledig de moeder van een turk en hij zal flippen, beledig de moeder van een belg/nederlander en ze zullen zeggen: boeie...

Zowiezo blijf ik 'youtube sluiten' nutteloos vinden (heb dat ook altijd gezegd).

Deze beslissing is een slag in het gezicht van de democratisering van Turkije.

Nu zien de turken het filmpje gewoon via dailymotion, metacafé of dergelijke...

Met diens verschil dat 'jullie nederlanders' een ander interpretatie/ander kijk geven aan eer dan Turken ?

Beledig de moeder van een turk en hij zal flippen, beledig de moeder van een belg/nederlander en ze zullen zeggen: boeie...

Zowiezo blijf ik 'youtube sluiten' nutteloos vinden (heb dat ook altijd gezegd).

Kan me niet bommen wat de Turken vinden. En het doet er verder ook niet toe. Het gaat erom dat Youtube gesloten is. En dat had de rechtbank nooit mogen laten gebeuren. Verder pleit ik voor WC-papier met de tekst 'eer' erop. Kunnen we het gebruiken waar het voor bedoeld is. (Helemaal als het gaat om een land als Turkije dat 'bepaalde' genocides niet erkent)
Wat de **** is 'eer'? En waarmee verkrijg je het? En heeft de een meer 'eer' dan de ander? Heeft Atatürk meer 'eer' dan de koninging, nogal potsierlijk gefist****ed door Hans Teeuwen, of Einstein?

• Topic Starter Topic Starter
Heb je meer shit op dit gebied? Ken d'r weinig van, die Ataturk. Maar dit zijn altijd wel interessante zaken.

Over Ataturk heb ik verder niet echt kritische artikelen van kwaliteit (zoals ik al zei worden die verbannen in Turkije), ik heb mijn kennis over hem meer opgebouwd door te leren over mijn eigen cultuur. Ataturk kwam er dan af en toe in voor.

Samenvatting (even snel uit mijn hoofd):
-Het Ottomaanse rijk wordt opgesplitst en Ataturk grijpt de macht
- Verwerpt het verdrag van Lausanne (waarin de Koerden onafhankelijkheid werd beloofd)
- Accepteerd het verdrag van Sevres (waarin de Koerden niet meer worden genoemd)
- Zorgt ervoor dat het Turks overgaat op Latijnse schrift
- Hangt de Koerdische leiders op en alle andere Koerdische opstandelingen werden ook uitgemoord
- Ontkent daarna het bestaan van de Koerden, die werden officieel bergturken genoemd
- Verbiedt de Koerdische taal en muziek en alle andere zaken die Koerdisch zijn
- Alle Koerdische plaatsnamen werden vervangen door Turkse
- Zorgt voor een strenge seculiere staat (alle uitingen van religie in het openbaar waren verboden, hetzelfde geldt overigens voor Koerdische traditionele kledij)
- Komt op voor vrouwenrechten
- Stelde een eenpartij stelsel in (andere partijen waren verboden, er kwam eenmalig een uitzondering voor maar dat was van korte duur)
- Zijn enige huwelijk met een vrouw duurde twee jaar (en de biografie van die vrouw werd verbannen en is dat nog steeds...hmmm wat had hij toch te verbergen)
- Overlijdt als gevolg van zijn alcoholverslaving

Zijn bekendste citaat: "Vrolijk is degene die zich een Turk noemt"

:D heeeel beknopte samenvatting, zoals je ziet heeft hij voor het Turkse volk wel goede dingen gedaan, wel ten koste van de Koerden.

Terug
Naar boven