Cyan
Huge Freak
- Waardering
- 9
YouTube - The Emblem of Turkey, Kurdish Problem
In Turkije eist bijna geeneen Koerd een stuk land van Turkije, zelfs de PKK eist dat niet meer, maar wil slechts meer rechten voor de Koerden. Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen nationalistische Koerden zijn, maar er is een verschil tussen je eigen cultuur willen behouden en een heel volk van de aarbodem te laten verdwijnen.
Cyan het Turk zijn accepteren is geen integratie, maar dat is assimilatie. Veel Koerden zijn inmiddels geassimileerd en weten niet eens meer dat ze Koerden zijn. Toen ik in Turkije een foto liet zien op mijn mobieltje waarop de Koerdische vlag op de achtergrond, toen wisten sommige van mijn familieleden niet eens wat voor vlag het was. Ze hadden hem nog nooit gezien door de strenge censuur in Turkije. In jouw berichtjes maak ik op dat je niet echt beseft hoe vreselijk dat politieke systeem is.
Wat onderdrukking betreft, heb je dat commando verslag niet gelezen? Dat soort dingen zijn geen uitzondering en dat soort dingen zorgen ervoor dat jonge Koerden de bergen in gaan. Het is een beetje moeilijk voor mij om iemand telkens te overtuigen van het feit dat Koerden onderdrukt worden, als je het wilt zien, dan zie je het en als je het niet wilt zien, dan zie je het niet.
Wie de PKK bevoorraadt kan niemand met zekerheid zeggen, maar men zegt Amerika en Israel. In ieder geval denk ik niet om Turkije geen grootmacht te laten worden, maar in Amerika's geval meer om geld. Amerika verkoopt wapens aan de PKK/PJAk en Turkije (een van de grootste afnemers van Amerika) koopt wapens van Amerika om ze te bestrijden. Goude handel dus voor Amerika als het zo is, maar goed er is geen bewijs voor. Wat Israel betreft zien ze denk ik een bondgenoot in de Koerden omdat Koerden over het algemeen niet zo anti-joods zijn als andere volkeren in het midden-oosten. Sterker nog er wonen 100.000 joodse Koerden in Israel.
Ik kan je niet alles goed uitleggen daarom raad ik je ook eens aan wat boeken te lezen en dan het liefst geen Turkse bronnen, maar Europese/Amerikaanse.
Je moet me niet verkeerd begrijpen, ik probeer geen standpunten in te nemen vooraleer ik 'van alles' een beetje teweten kom, ik stel enkel maar vragen...
Ivm met die onderdrukking, welk jaartal heeft dat ?
Even een nuance inbrengen:
zijn die jonge koerden al nationalistisch, waardoor ze 'onderdukt' worden
of worden ze onderdrukt, waardoor ze naar de bergen gaan ?
Is pkk wel te vertrouwen vraag ik me af ?(ondanks dat ze zeggen dat ze vredevol zijn en 'zogezegd' enkel meer rechten willen voor de koerden)
MIPT Terrorism Knowledge Base

Wie weet is het niet eens de echte ocalan die nu in de gevangenis zit