corazon
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 1
Damn man, de koerden hebben het niet makkelijk gehad zeg
Ik gun ze van harte een stuk land man, want naar mijn weten is het de oudste volk die daar woont
Dankjewel broeder, maar ik heb de ranzige details niet eens vermeld. Hier een klein stukje van de vele dingen die ik jullie bespaar:
One commando report actually ran along the following lines:
Since the end of January special militairy units have undertaken a land war in the regions of Diyarbakir, Mardin, Siirt and Hakkari under the guise of hunting bandits. Every village is surrounded at a certain hour, its inhabitants rounded up. Troops assemble men and women seperateley, and demand the men to surrender their weapons. They beat those who deny possessing any or make other villagers jump on them. They strip men and women naked and violate the latter. Many have died in these operations, some have committed suicide. Naked men and women are forced to tie a rope around the penis of their husband and then to lead him around the village. Troops demand villagers to provide women for their pleasure and the entire village is beaten if the request is met with refusal.
Rapport van een Turks commando team. Bron: A Modern History of the Kurds door David McDowall
In grote lijnen is al duidelijk dat we een hoop hebben meegemaakt, maar de details die zijn pas misselijkmakend.
Wat betreft het oudste volk, er zijn meerdere volken die al heel lang met de Koerden daar leefden. Assyriërs bijvoorbeeld, die zijn inmiddels bijna allemaal uitgemoord. Armeniërs leven er ook heel lang.

ik ben objectief genoeg. Als je dan een Turk wilt uithoren hierover, probeer dan een niet-nationalistische Turk te vinden. Het probleem is alleen dat ik ze bijna nooit tegenkom. Een andere oplossing is natuurlijk boeken lezen van buitenstaanders, Europese of Amerikaanse auteurs bijvoorbeeld. Dat is wat ik ook doe, want mijn Turks en Koerdisch is niet zo best.
(filmpje is niet meer beschikbaar staat erop)
. Vind jij dat de palestijnen onafhankelijkheid verdienen? Ik wel, om de zelfde redenen dat ik vind dat de Koerden het verdienen.