Fitness Seller

Turkse voetbalclub uit Zaandam geschorst na aanval op scheidsrechter. (recidivisten)

Lol, dit is gewoon een feit hoor en algemeen bekend in de voetbalwereld

Telkens we tegen een ploeg met enkele buitenlandse spelers moesten spelen wisten we het al bij het begin: "dit wordt een knokpartijtje jongens"

Good old times :)

Het was misschien die houding die voor extra spanning zorgde. En omdat de Belgische jongeren meestal mietjes zijn, krijgen ze slaag en dan is de andere de slechterik.

---------- Post toegevoegd Thu 21 Feb 2013 om 21:21 ----------

Drie jaar? Nog beter!

Ja sorry ik was het, scheidsrechter noemde zichzelf tbeest, dus kon ik het niet laten om hem een corrigeer tik te geven :D

Het was misschien die houding die voor extra spanning zorgde. En omdat de Belgische jongeren meestal mietjes zijn, krijgen ze slaag en dan is de andere de slechterik.

Absoluut niet, akkoord allochtone jongeren hebben vaak goeie techniek

Eigenlijk is het net andersom. Die teams zijn/waren absoluut niet goed, ze zijn aan het verliezen, voelen zich mss benadeeld door de scheidsrechter, raken gefrustreerd en het spel zit op de wagen

Lol, dit is gewoon een feit hoor en algemeen bekend in de voetbalwereld

Telkens we tegen een ploeg met enkele buitenlandse spelers moesten spelen wisten we het al bij het begin: "dit wordt een knokpartijtje jongens"

Good old times :)

Dit is zeker waar. Amateurvoetbal is echt een opgefokte boel. Altijd problemen als je tegen tokkies of mocro's voetbalde.

Absoluut niet, akkoord allochtone jongeren hebben vaak goeie techniek

Eigenlijk is het net andersom. Die teams zijn/waren absoluut niet goed, ze zijn aan het verliezen, voelen zich mss benadeeld door de scheidsrechter, raken gefrustreerd en het spel zit op de wagen

Ja, als er ruzie is tussen twee mensen of clubs dan is het altijd de andere die begonnen is, niet?

Misschien omdat ze allemaal bang zijn van elkaar :)

En een match tussen twee allochtone clubs?

Zo vaak meegemaakt, mijn elftal was 10/15e allochtoon en dan moesten we tegen andere clubs. Ruzie, vechten, opwachten na de wedstrijd. Het is serieus typisch voor de marokkaanse en turkse jeugd van tegenwoordig. Hele clubs kapot gemaakt hier in de buurt door die lui.

Echter vond ik t opkomen voor elkaar als team wel hechter in die elftallen. We waren dan gewoon 1 team. Bij plattelandselftallen zie je ook vaak dat die hechter zijn dan een willekeurig elftal

Dit is een maatschappelijk probleem. Wat alleen op te lossen valt door strafkampen in het leven te roepen.

Dat spuwen in het gezicht vind ik echt lafste van al, zoiets is echt denigrerend vind ik voor de persoon die dat in zijn gezicht krijgt

ik kom uit zaandam en toen ik dit topic las wist ik al ZTS, altijd een drama als we daar moesten voetballen gewoon een soort fenerbace uit niet te doen gewoon. Altijd vechten daarzo, al wou je dat wel uit de weggaan want je was standaard in de minderheid, ben blij dat ze geschorst worden.

allochtonen tegen elkaar nooit meegemaakt aangezien ik nooit heb gevoetbald met een allochtoon in mijn club. Ik woonde opt platteland vroeger

Omdat je op het platteland nooit een allochtoon tegen kwam ben je er nu zo absurd bang van.
Ik heb ooit eens een vereniging opgericht, toen ik een jaar of 19 was. Samen met nog twee andere vrienden. We organiseerden voetbalwedstrijden tussen verschillende clubs, maar we hadden een andere invalshoek. Onze vereniging was een vereniging om kinderen van asielzoekers toch een leuke tijd te bezorgen (was één van onze doelgroepen). ALs we dan bijvoorbeeld tegen de club van de lokale brandweer moesten voetballen, dan voetbalden we eerst met gemengde clubs; De helft van onze jongens ging bij het andere team spelen, en omgekeerd. De tweede wedstrijd was dan gewoon team tegen team. Op drie jaar tijd organiseerde we 95 voetbalwedstrijden, waarvan de meeste leden van ons team bestonden uit Marokkaanse en Turkse jongeren, waarvan er een paar nogal graag machogedrag vertoonden. Op drie jaar tijd, is er slechts 1 keer gevochten, en dat kwam dan nog omdat het lokale team van de politie de dag voorheen de broer van iemand een boete had gegeven omdat hij verkeerd geparkeerd stond.

Wedstrijden tussen clubs is automatisch al een beetje gezonde agressieve concurrentie. ALs je daar dan sociaal zwakkeren, of verbaal minder sterke mensen op een terrein zet, dan krijg je al eens heibel. Tenzij je weet hoe je dat moet kanaliseren.
Ik herinner me nog dat ik vaak ging voetballen op ons lokaal pleintje. En toen voetbalden wij, de trotse Belgen, tegen die "ambetante Turken" (toen ik een jaar of 15 was). Er was er een Turk die heel vuil speelde. Plots begon die zware tikken te krijgen van zijn medespelers, ook Turk. Ze waren zijn agressieve houding tav ons beu. Ik denk, en dat meen ik echt, dat als je twee teams naast elkaar zet, eerst eens goed met elkaar babbelt, gewoon eens kennismaken, eventueel via een activiteit die je op voorhand plant, dat de houding van beide groepen tav elkaar al veel positiever zou zijn.

dan verschiet men dat er een tekort aan scheidsrechters is

stelletje respectloze lijers die voetballers, ik woon in zaandam laat ze maar voor mij komen staan. ik train mma daar zit het pas vol respect, laat ze daar maar een keer mee trainen dan leren ze wat respect is en ze gaan huildend weg

Emoticon maakt het helemaal af!

---------- Post toegevoegd Thu 21 Feb 2013 om 23:43 ----------

stelletje respectloze lijers die voetballers, ik woon in zaandam laat ze maar voor mij komen staan. ik train mma daar zit het pas vol respect, laat ze daar maar een keer mee trainen dan leren ze wat respect is en ze gaan huildend weg

Grammatica: België heeft Tbeest, Nederland heeft D3363

Terug
Naar boven