- Waardering
- 21.437
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Werden er niet een aantal van die Satudarah's veroordeeld voor het zwaar mishandelen van een 17 jarig kind?![]()
Een president is een president en geen koekwous of wel?
VPRO publiceert dingen over islam die u al 15 jaar weet
Soort van islamofobie bij de elitaire grachtengordelomroep VPRO (NPO)
"Bovendien zijn islamitische regels absoluut en voor eeuwig, je kunt ze niet veranderen. De regels aanpassen aan de tijd is niet im Frage.
Bestaat het individu überhaupt in de islam? Veralgemeniserend: nee.
Moslims mogen niet twijfelen. Ik hoorde op mijn reizen in Europa veel heftiger uitspraken dan tien jaar geleden onder moslims in de islamitische landen die ik bezocht. In Londen zei een man mij frank en vrij dat je gedood moet worden wanneer je van je geloof valt. Ik vind het schokkender om zoiets in Engeland te horen dan onder een palmboom in de Nijldelta.
En het zijn geen achtergestelde mensen in arme wijken die dat zeggen hè, het zijn intelligente mensen. Ze weten ook waar ik voor sta: seculiere mensenrechten. Maar ze hebben zoiets van: waarom zou jouw waarheid boven de mijne staan?
Je stuit op de gevolgen van ons postmoderne cultuurrelativisme. Ik heb geen enkel argument om tegen die moslimman te zeggen dat wat hij vindt niet goed is. Wij hebben zelf God gedood en nu is er voor ons geen waarheid meer. Maar zij hebben de Koran, dat is de waarheid.’
Het begint bij individuen die zich vrijmaken en daar openlijk voor uit durven komen. En daar heb ik in de islamitische wereld, binnen en buiten Europa, weinig voorbeelden van gezien.”
Islam light? Weinig kans - Allah in Europa - VPRO
De Vlaamse verbindende bruggenbouwer Jan Leyers (VPRO/NPO) reisde door Europa om eens te onderzoeken hoe het er nu voorstaat met die steeds zo bekritiseerde islam en kwam tot dezelfde conclusie die u vijftien jaar geleden ook al trok: het ziet er niet naar uit dat er sprake is van veel verlichting en hervorming binnen de islamitische gemeenschap.
Sterker nog, het lijkt eerder op het tegenovergestelde. Nog sterker, dat hebben we aan onszelf te danken door ons aanhoudende postmoderne cultuurrelativistische christenbashen en het voortdurende ‘er bestaat geen echte waarheid’ of ‘weg met ons’ roepen.
Dergelijk bevrijdend realisme lees je normaal gesproken alleen op het internet. Realistisch zijn over islam betekent islamkritiek wat dan weer automatisch ‘islamofobie’ betekent, aldus moslims, links, D66, Ineke Valk, de UvA, oude media, Joop.nl en de NPO.
Maar nu zet de VPRO (NPO) deze ‘islamofobie’ zomaar online! En gaat diezelfde VPRO het ook nog eens laten zien op televisie! Welkom in de twilight zone!
Allah in Europa - VPRO
NPO2 Allah in Europa. Zijn in totaal 8 afleveringen, nu 1/8.
Ik ben benieuwd naar het beeld dat de maker laat zien van moslims in Europa. Het wordt uitgezonden door de NPO, daar moet je als kijker bewust van blijven, en schijnt kritische geluiden te laten horen.
Haha ja. Ik heb niks met dat gelul van de meerderheid is vredelievend hoor! Het intereseert mij niet wat de vredelievende meerderheid voelt of vindt. Het gaat juist om die radicale 'minderheid'*, die zijn verantwoordelijkheid voor geweld, aanslagen en ondermijnende krachten.Ik ga het je vertellen: de islam is gematigd in veel gebieden in de wereld. Ook hier zullen de moslims zich matigen. Iedereen zal respect voor elkaar hebben, alles komt goed.
Zelfde gelul als je altijd van links hoort. Alsof er een soort hyper modern islamitisch geloof komt wat perfect in onze maatschappij past.