Fitness Seller

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
Moet ik dan denken aan mensen als Plasterk, Dijkgraaf en Kuijpers?
De terugkeer van Elbert Dijkgraaf zou ik toejuichen, alleen al vanwege zijn geweldige manier van geïnterviewd worden door GS, Powned en voor mij part die Jair van Humberto, Beau en Eva Rense.

Timmermans en Jair ging nog niet zo lekker, Timmermans is ook wat dat betreft duidelijk geen Rutte.

Overigens heb ik Omtzigt nog nooit zoveel zien lachen als in de afgelopen dagen. Aan de andere kant, meestal als hij in de media kwam was het niet over onderwerpen waar erg mee te lachen viel.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk
"Geen miljonair..., huur betalen..., rijtjeshuis"

Ben zo benieuwd of die mafklapper echt een stemmenkanon zal worden. Wie stemt er in godsnaam op zo’n figuur?

Echt, mind = blown
Ik snap de EU-verkiezingen nog steeds niet, dus ik vraag het me niet eens af. Toen schijnt de reclame van de SP hem eerder geholpen te hebben.

Een heleboel PvdA/GL/D66-zwevers zullen dit na Kaag zien als hun volgende grote kans. Wellicht kunnen ze vast sparen voor een stevige tafel...

Voor degenen die hun hoop op JA21 hadden gevestigd, no shame, did cross my mind.

Ben zo benieuwd of die mafklapper echt een stemmenkanon zal worden. Wie stemt er in godsnaam op zo’n figuur?

Echt, mind = blown
Ik snap de EU-verkiezingen nog steeds niet, dus ik vraag het me niet eens af. Toen schijnt de reclame van de SP hem eerder geholpen te hebben.

Een heleboel PvdA/GL/D66-zwevers zullen dit na Kaag zien als hun volgende grote kans. Wellicht kunnen ze vast sparen voor een stevige tafel...

Het is gewoon allemaal één grote klucht, daar houden mensen van en ze vallen er voor als een blok.
De gemiddelde mens wil gewoon bedrogen worden, zo simpel is het antwoord op jullie vragen in mijn optiek.

Het is gewoon allemaal één grote klucht, daar houden mensen van en ze vallen er voor als een blok.
De gemiddelde mens wil gewoon bedrogen worden, zo simpel is het antwoord op jullie vragen in mijn optiek.
Volgens mij kan je het ook verklaren aan de hand van de F1-gekte sinds Max Verstappen leuk meedoet. Veel mensen dachten dat ze zo een Nederlander tot voorzitter van de EC konden maken en dat dit goed zou zijn voor Nederland. En Franske stond er zo leuk op na zijn indrukwekkende betoog bij de VN.

Bijna 2500 jaar geleden waarschuwde Socrates daar ook al voor. Hij was dan ook geen voorstander van het algemeen stemrecht voor iedereen: https://www.theschooloflife.com/amsterdam/blog/waarom-socrates-een-hekel-had-aan-democratie/

En ook toen al had je mannen met 'gladde praatjes'.

• Like
Waarderingen: Vonk
Bijna 2500 jaar geleden waarschuwde Socrates daar ook al voor. Hij was dan ook geen voorstander van het algemeen stemrecht voor iedereen: https://www.theschooloflife.com/amsterdam/blog/waarom-socrates-een-hekel-had-aan-democratie/

En ook toen al had je mannen met 'gladde praatjes'.
Daarbij duidt hij ook het fenomeen demoniseren. Treurig om te zien dat we in 2500 jaar nog niets lijken te hebben geleerd.
Sommige dingen zijn en blijven gewoon mens eigen :)

Ik denk dat we wel degelijk heel veel geleerd hebben, maar dat dit duidelijk geen remedie is tegen bepaald genetisch ingebakken gedrag.

Wat dat betreft zie je dat als het er op aan komt, onze neo cortex -doorgaans- nog steeds niet "wint" van hypothalamus, hersenstam en lymbisch systeem.
(ook wel reptielenbrein en zoogdierenbrein genoemd)

Rede versus emotie en instinct, dan weten we wel wat doorgaans wint..

Ik denk dat we wel degelijk heel veel geleerd hebben, maar dat dit duidelijk geen remedie is tegen bepaald genetisch ingebakken gedrag.

Wat dat betreft zie je dat als het er op aan komt, onze neo cortex nog steeds niet "wint" van hypothalamus, hersenstam en lymbisch systeem.

Bij vrouwen: emotie :D

Wat dat betreft zie je dat als het er op aan komt, onze neo cortex -doorgaans- nog steeds niet "wint" van hypothalamus, hersenstam en lymbisch systeem.

Als ik kijk hoeveel mensen op Pieter willen stemmen, zonder te weten te waar ze op stemmen, dan kan ik mij niet voorstellen dat ze iets geleerd hebben.

Die dikke pad van PvdA zegt eigenlijk precies hetzelfde.

Terug
Naar boven