XXL Nutrition

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
Kun je dat uitleggen, dat een stem die niet gaat naar NSC, de PvdA groter maakt? Stemmen ze in jouw geval dan gewoon direct op de kabouter ipv op NSC?
Een stem die niet naar NSC gaat, van mensen die dat wel overwegen, maar naar bv BBB, maakt NSC kleiner tov de PvdA.

Uiteindelijk krijg je in Nederland toch nooit wat je stemt.

• Topic Starter Topic Starter
Een stem die niet naar NSC gaat, van mensen die dat wel overwegen, maar naar bv BBB, maakt NSC kleiner tov de PvdA.

Ja nu zeg je het correct in mijn ogen, het maakt NSC kleiner tov de PvdA en niet andersom. Ook al zou je zonder context natuurlijk het ene niet zonder het andere hebben. Maar dat is in dit geval alleen zo als die stem van NSC direct naar de PvdA gaat of helemaal verdwijnt door niet te stemmen, dat komt dacht ik het meest ten goede aan de grootste partijen.

Je vriend Thierry heeft hier laatst nog een reel aan gewaagd, hoe dit precies werkt.

• Like
Waarderingen: BB_
Ik snap wat je zegt, maar strategisch stemmen zie ik niet als reële optie.
Ten eerste zijn de poppetjes strategisch aan het debatteren en ten tweede kan je nooit 100% met een partij eens zijn. Een beetje strategisch stemmen zou dus wel moeten mogen in mijn ogen.

Stel je twijfelt erg tussen VVD en JA21, dan is dat ook een keuze tussen zo goed als zeker deelnemen aan een kabinet of oppositie.

• Like

Ik twijfel tussen VVD en NSC. Mijn mening komt overall het meest overeen met VVD, maar ik vind dat NSC als enige partij een punt maakt van broodnodige bestuurlijke vernieuwing. En ik zou het een goed signaal vinden om te stemmen op een Kamerlid dat staat voor integriteit, kennis en weloverwogen keuzes ipv leuke oneliners en dooddoener afkomstig van carrière-politici. Ik hoop dat een overwinning van Pieter zou zorgen voor een grote schoonmaak binnen alle partijen.

Maar goed, dat geflirt met de PvdA-GL zint me niet. Dus dan toch maar VVD met de overtuiging dat Pieter wss toch nodig is voor een coalitie.

• Topic Starter Topic Starter
Welkom bij de strategische club tegen timmerfrans :heart:

Ik twijfel tussen VVD en NSC. Mijn mening komt overall het meest overeen met VVD, maar ik vind dat NSC als enige partij een punt maakt van broodnodige bestuurlijke vernieuwing. En ik zou het een goed signaal vinden om te stemmen op een Kamerlid dat staat voor integriteit, kennis en weloverwogen keuzes ipv leuke oneliners en dooddoener afkomstig van carrière-politici. Ik hoop dat een overwinning van Pieter zou zorgen voor een grote schoonmaak binnen alle partijen.

Maar goed, dat geflirt met de PvdA-GL zint me niet. Dus dan toch maar VVD met de overtuiging dat Pieter wss toch nodig is voor een coalitie.
Ben je ervan bewust dat NSC betrekkelijk links is tov VVD?

Jazeker. Daarom vrees ik ook voor die samenwerking met PvdA-GL. Maar die bestuurlijke vernieuwing is gewoon al heel lang, heel erg nodig.

Bovendien denk ik dat NSC qua economische politiek nog redelijk en eerlijk is: minimumloon nauwelijks laten stijgen en juist in plaats daarvan de inkomstenbelasting verlagen. Dat is gewoon een goede keuze en daar zou iedere werkende baat bij hebben.

Na jaren ellende van Rutte zijn er dus nog steeds mensen die vvd stemmen. Het volk krijgt wat ze verdient, dus nog meer Islam en bootjes mensen. Leuk als je nog jonge kinderen heb✌️

Het zou mooi zijn als VVD en NSC in de coalitie komen, dat trekt NSC misschien wel wat naar rechts. En als er een derde partij voor nodig is (zoals JA21) zou top zijn. Ik weet niet wat de peilingen nu zeggen en wat reëel is, maar FvD en PVV zie ik niet in de coalitie komen en een linkse coalitie zou de nekslag zijn.

Na jaren ellende van Rutte zijn er dus nog steeds mensen die vvd stemmen. Het volk krijgt wat ze verdient, dus nog meer Islam en bootjes mensen. Leuk als je nog jonge kinderen heb✌️
Alsof een stem op een partij die altijd in de oppositie zal blijven iets helpt.

Timmerfrans met zń trucje om mensen te lokken, vanwege minimumloon ophogen naar, dacht, E16,-. dit terwijl er meer gekoppeld is aan minimumloon en het eigenlijk niet uit kan.(er geen geld voor is)
Lonen verhogen zorgt er ook voor dat alles duurder wordt, dus je schiet er geen zak mee op.

Alsof een stem op een partij die altijd in de oppositie zal blijven iets helpt.
Dat is toch juist het uitsluiten wat al jaren gebeurt. Maar de meesten gaan er blijkbaar mee akkoord. Glas, plas en alles blijft zoals het was.

Kijk je alleen zo kortzichtig naar de politiek, of is dat gewoon jouw kijk op het leven?

Het zou mooi zijn als VVD en NSC in de coalitie komen, dat trekt NSC misschien wel wat naar rechts. En als er een derde partij voor nodig is (zoals JA21) zou top zijn. Ik weet niet wat de peilingen nu zeggen en wat reëel is, maar FvD en PVV zie ik niet in de coalitie komen en een linkse coalitie zou de nekslag zijn.
Dan kom je uit op NSC, BBB, VVD en nog iets kleins als JA21. CDA zie ik niet regeren met BBB en NSC.

• Like
Terug
Naar boven