XXL Nutrition

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .

Lekker vvd stemmen mensen

Heeft NSC daar concrete plannen voor en zullen die de onderhandelingen overleven?
Die plannen zijn er sowieso, zie hun eerste hoofdstuk. O.a. een constitutioneel hof, naleving van integriteitsnormen, een correctief referendum en verbeterde archivering. Ik denk dat Omtzigt niet in een coalitie gaat zitten, als hij zijn idealen overboord moet gooien. Oppositie zou voor hem helemaal niet vervelend zijn. Dan kan hij nog vier jaar doen wat hem groot en populair heeft gemaakt. Maar nu met meer slagkracht, waardoor hij veel gevaarlijker wordt. M.a.w. hij heeft een sterke onderhandelingspositie, o.a. omdat andere partijen hem liever niet tegen zich hebben.

O.a. een constitutioneel hof, naleving van integriteitsnormen, een correctief referendum en verbeterde archivering.
Voor mij (en ik denk een groot deel van de Nederlanders) is dat te onduidelijk of wollig. Daar ben ik zelf ook schuldig aan, ik zou me er mee in kunnen verdiepen, maar dat zal niet resulteren in een stem van mij op NSC. Daarnaast ben ik tegen referenda of andere vormen van meer directe democratie.

Voor mij (en ik denk een groot deel van de Nederlanders) is dat te onduidelijk of wollig. Daar ben ik zelf ook schuldig aan, ik zou me er mee in kunnen verdiepen, maar dat zal niet resulteren in een stem van mij op NSC. Daarnaast ben ik tegen referenda of andere vormen van meer directe democratie.
Ik vind het vrij concrete voorstellen. Zeker niet wolliger dan andere partijprogramma's. Dat je er geen voorstander van bent, kan natuurlijk.

Tis maar net wat je erger vindt. Duizenden kinderen uit huis geplaatst tegenover fraude.

Zo kan je alles gaan ontkennen. Zoals Rutte doet. Of hij is het vergeten.

Zo kan je alles gaan ontkennen. Zoals Rutte doet. Of hij is het vergeten.
Ok, dan ga ik mee met je gedachtengang en is VVD hoofdschuldige. Wat wil je dan na de verkiezingen? Alle rechter splinter partijen icm PVV en BBB zijn niet voldoende voor en meerderheid. Mag jouw partij dan wel samen met VVD gaan regeren?

Ok, dan ga ik mee met je gedachtengang en is VVD hoofdschuldige. Wat wil je dan na de verkiezingen? Alle rechter splinter partijen icm PVV en BBB zijn niet voldoende voor en meerderheid. Mag jouw partij dan wel samen met VVD gaan regeren?
Dat zal wel moeten als er geen meerderheid is. Ik zou willen dat de Pvv eens niet bij voorbaat uitgesloten wordt mee regeert. Met de Vvd is niet misschien mogelijk want ook bij hun achterban zijn er mensen die zeggen dat ze teveel mee zijn gegaan met links de afgelopen jaren.

Goede analyse aan meerdere kanten:
1. De meeste Omtzigt-stemmers interesseert het geen reet wie de MP wordt;
2. De andere partijen hebben geen inhoudelijk weerwoord.

Op zich is punt 1 wel een bron van zorg, want hoe moet dat als NSC echt veruit de grootste wordt.

Laatst bewerkt:
Goede analyse aan meerdere kanten:
1. De meeste Omtzigt-stemmers interesseert het geen reet wie de MP wordt;
2. De andere partijen hebben geen inhoudelijk weerwoord.

Op zich is punt 1 wel een bron van zorg, want hoe moet dat als NSC echt vwruit de grootste wordt.

Blind vertrouwen in een politicus is nooit goed afgelopen.

Blind vertrouwen in een politicus is nooit goed afgelopen.
Vertouwen in Blind ook niet.

Dat is precies mijn punt. Enerzijds hoor ik bij de groep die de hoop en de verwachting heeft dat Omtzigt dingen gaat oplossen, aan de andere kant moet het land wel een functionerende premier hebben.

Enerzijds hoor ik bij de groep die de hoop en de verwachting heeft dat Omtzigt dingen gaat oplossen
glee sigh GIF

Vertouwen in Blind ook niet.

Dat is precies mijn punt. Enerzijds hoor ik bij de groep die de hoop en de verwachting heeft dat Omtzigt dingen gaat oplossen, aan de andere kant moet het land wel een functionerende premier hebben.
Denk je echt dat hij naast het adresseren van problemen ze ook kan oplossen?

Denk je echt dat hij naast het adresseren van problemen ze ook kan oplossen?
Ik denk dat hij oplossingen boven partijpolitieke belangen kan zetten.

Een volgende vraag is of hij dat politiek voor elkaar kan krijgen.

Zijn ideeën over stijging minimum loon tov dalen van kosten spreekt mij inhoudelijk veel meer aan dan elkaar maar overbieden zoals GL/PvdA en CU dat doen.

Er mag ook nog gelachen worden.

Terug
Naar boven