Als ie dat pertinent niet wil, en dus niet de verkiezingen wil winnen, vraag ik me echt af waarom 'ie meedoet en moet ie toch echt gaan denken over wat ie wel wil en welke opties er nog wel zijn. Als tweede of derde partij in een coalitie - en al helemaal met de vvd als grootste - komt er niks of nauwelijks iets terecht van zijn beleid & wordt zijn partij gedecimeerd, dat is gewoon de ervaring van de laatste kabinetten tenzij je christenunie heet en altijd ongeveer even klein blijft. Dus dan ga je de oppositie in en kun je de bestuurlijke veranderingen die je zo graag wilt al helemaal niet bewerkstelligen want al die andere kamerleden gaan itt tot omtzigt níét tegen de fractiediscipline en dergelijke in. Dan heb je nog wat opties over zoals een minderheidskabinet waar omtzigt t altijd over heeft, maar dat willen eigenlijk alle andere partijen niet.
De vraag is ook nog wie er op een partij wil stemmen die eigenlijk niet de grootste wil worden, niet een premier wil leveren en waarvan de voorman psychologisch labiel is.
Ik denk trouwens wel dat er in die partij op het moment nog naarstig gezocht wordt naar een geschikte premierskandidaat en dat liefst ook nog voor de verkiezingen zouden aankondigen, maar dat moeten we nog maar zien dan. Misschien in die laatste dagen nog om toch die sprong weer te maken en de grootste te worden.