AndroidHealthClinic

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
Suggesties voor voorkeurstemmen.

De partij waarop U stemt kan ik waarschijnlijk niet beïnvloeden (zowel: NSC!), daarom per partij wat suggesties.

NSC: 5. Sandra Palmen
BBB: 9. Nicki Pouw-Verweij
PVV: 5. Martin Bosma, 2. Fleur Agema
VVD: 18. Ulysse Ellian
GL/PvdA: 12. Haptuma de Hoop, Lisa Westerveld
SP: 2. Sandra Beckerman
CDA: alles helpt...
JA21!: 2. Annabel Nanninga

FVD: geen suggesties, sorry.

Ben ook benieuwd naar jullie toppers!

Laatst bewerkt:
Suggesties voor voorkeurstemmen.

De partij waarop U stemt kan ik waarschijnlijk niet beïnvloeden (zowel: NSC!), daarom per partij
wat suggesties.

NSC: 5. Sandra Palmen
BBB: 9. Nicki Pouw-Verweij
PVV: 5. Martin Bosma, 2. Fleur Agema
VVD: 18. Ulysse Ellian
GL/PvdA: 12. Haptuma de Hoop, Lisa Westerveld
SP: 2. Sandra Beckerman
CDA: alles helpt...

FVD: geen suggesties, sorry.

Ben ook benieuwd naar jullie toppers!
G
E
E
R
T

Met de nieuwste peilingen is VVD dus weer de grootste, ik dacht toch dat die na dertien jaar wel genoeg verkwanseld hadden. Ik vind het echt zo ongelofelijk dom dat Omtzigt geen premierskandidaat aankondigt, daar verliest ie gewoon de verkiezingen op nu. Denk ook echt dat 'ie nog verder gaat zakken, en als ie als tweede of derde partij in een coalitie gaat zitten en vvd-beleid moet gaan uitvoeren dan weet je dat zijn partij bij een volgende verkiezingsronde gedecimeerd is. Het is strategisch gezien toch allemaal maar lastig te volgen wat NSC doet.

Met de nieuwste peilingen is VVD dus weer de grootste, ik dacht toch dat die na dertien jaar wel genoeg verkwanseld hadden. Ik vind het echt zo ongelofelijk dom dat Omtzigt geen premierskandidaat aankondigt, daar verliest ie gewoon de verkiezingen op nu. Denk ook echt dat 'ie nog verder gaat zakken, en als ie als tweede of derde partij in een coalitie gaat zitten en vvd-beleid moet gaan uitvoeren dan weet je dat zijn partij bij een volgende verkiezingsronde gedecimeerd is. Het is strategisch gezien toch allemaal maar lastig te volgen wat NSC doet.
Als de man niet weet of hij het aankan, dan zou die aankondiging toch ten koste gaan van zijn geloofwaardigheid?

Als de man niet weet of hij het aankan, dan zou die aankondiging toch ten koste gaan van zijn geloofwaardigheid?
tja, dan had ie deze uit moeten zitten en het niet moeten doen. Of aan moeten sluiten bij bbb bijvoorbeeld. Inb4 landsbelang enzo

Ik vind het echt zo ongelofelijk dom dat Omtzigt geen premierskandidaat aankondigt, daar verliest ie gewoon de verkiezingen op nu.
Als dat echt een oorzakelijk verband heeft dan geloof ik dat het een bewuste keuze is. NSC loopt te veel risico om als grootste partij aan de formatietafel plaats te nemen en de premier te moeten leveren.

Als dat echt een oorzakelijk verband heeft dan geloof ik dat het een bewuste keuze is. NSC loopt te veel risico om als grootste partij aan de formatietafel plaats te nemen en de premier te moeten leveren.
Als ie dat pertinent niet wil, en dus niet de verkiezingen wil winnen, vraag ik me echt af waarom 'ie meedoet en moet ie toch echt gaan denken over wat ie wel wil en welke opties er nog wel zijn. Als tweede of derde partij in een coalitie - en al helemaal met de vvd als grootste - komt er niks of nauwelijks iets terecht van zijn beleid & wordt zijn partij gedecimeerd, dat is gewoon de ervaring van de laatste kabinetten tenzij je christenunie heet en altijd ongeveer even klein blijft. Dus dan ga je de oppositie in en kun je de bestuurlijke veranderingen die je zo graag wilt al helemaal niet bewerkstelligen want al die andere kamerleden gaan itt tot omtzigt níét tegen de fractiediscipline en dergelijke in. Dan heb je nog wat opties over zoals een minderheidskabinet waar omtzigt t altijd over heeft, maar dat willen eigenlijk alle andere partijen niet.
De vraag is ook nog wie er op een partij wil stemmen die eigenlijk niet de grootste wil worden, niet een premier wil leveren en waarvan de voorman psychologisch labiel is.

Ik denk trouwens wel dat er in die partij op het moment nog naarstig gezocht wordt naar een geschikte premierskandidaat en dat liefst ook nog voor de verkiezingen zouden aankondigen, maar dat moeten we nog maar zien dan. Misschien in die laatste dagen nog om toch die sprong weer te maken en de grootste te worden.

Interessante interviews met de lijsttrekkers.

Als ie dat pertinent niet wil, en dus niet de verkiezingen wil winnen, vraag ik me echt af waarom 'ie meedoet en moet ie toch echt gaan denken over wat ie wel wil en welke opties er nog wel zijn. Als tweede of derde partij in een coalitie - en al helemaal met de vvd als grootste - komt er niks of nauwelijks iets terecht van zijn beleid & wordt zijn partij gedecimeerd, dat is gewoon de ervaring van de laatste kabinetten tenzij je christenunie heet en altijd ongeveer even klein blijft. Dus dan ga je de oppositie in en kun je de bestuurlijke veranderingen die je zo graag wilt al helemaal niet bewerkstelligen want al die andere kamerleden gaan itt tot omtzigt níét tegen de fractiediscipline en dergelijke in. Dan heb je nog wat opties over zoals een minderheidskabinet waar omtzigt t altijd over heeft, maar dat willen eigenlijk alle andere partijen niet.
De vraag is ook nog wie er op een partij wil stemmen die eigenlijk niet de grootste wil worden, niet een premier wil leveren en waarvan de voorman psychologisch labiel is.

Ik denk trouwens wel dat er in die partij op het moment nog naarstig gezocht wordt naar een geschikte premierskandidaat en dat liefst ook nog voor de verkiezingen zouden aankondigen, maar dat moeten we nog maar zien dan. Misschien in die laatste dagen nog om toch die sprong weer te maken en de grootste te worden.
Als ze nu wel een premierskandidaat in gedachten hebben en ze maken deze bekend, zou dan niet de aandacht daarheen gaan en niet naar stemmenkanon Omtzigt. Die kandidaat hoeft maar één foutje te maken en de pers en concurrentie is er als de kippen bij om daarop in te hakken. En dat moeten ze ook doen.

Ik blijf van mening dat Omtzigt vooral goed is om de vinger op de zere plek te leggen maar niet om de lijnen uit te zetten.

Met de nieuwste peilingen is VVD dus weer de grootste, ik dacht toch dat die na dertien jaar wel genoeg verkwanseld hadden.
Dat moet haast wel de "dan toch maar weer vvd-stemmen" club van @Steks zijn.
Blijkbaar weegt de misère van 13 jaar verkwanseling nog steeds niet op tegen het bij-gebrek-aan-beter-toch-maar-weer-vvd-stemmen gevoel.

Ik vind het echt zo ongelofelijk dom dat Omtzigt geen premierskandidaat aankondigt, daar verliest ie gewoon de verkiezingen op nu.

Denk ook echt dat 'ie nog verder gaat zakken, en als ie als tweede of derde partij in een coalitie gaat zitten en vvd-beleid moet gaan uitvoeren dan weet je dat zijn partij bij een volgende verkiezingsronde gedecimeerd is. Het is strategisch gezien toch allemaal maar lastig te volgen wat NSC doet.
Het zou echt heel erg zonde zijn, als dat daardoor inderdaad plaats vindt.
Op deze manier wordt de vvd hegemonie natuurlijk nooit doorbroken.

Geen timmerfrans doe ik een klein vreugdedansje. Geen Turkse import vrouw dan doe ik er twee.

Maar wie dan wel :emo:

Terug
Naar boven