XXL Nutrition

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
Wat een kneus is die Omtzigt ook.

Geen samenwerking​

Maar Omtzigt voelt nog steeds niets voor samenwerking met de PVV, zegt hij vandaag tegen RTL Nieuws. Want in het PVV-verkiezingsprogramma staat dat de partij tegen islamitische scholen, moskeeën en de Koran is. Omtzigt wijst erop dat dat in strijd is met de vrijheid van godsdienst, die in de grondwet staat. De PVV zou zich daarom niet aan de grondrechten houden.
Met lulletje Omtzigt gaat de islamisering van ons landje gewoon doorrrr... deugkneus.

• Topic Starter Topic Starter

Met lulletje Omtzigt gaat de islamisering van ons landje gewoon doorrrr... deugkneus.

Hij gaat liever voetje vrijen met de kabouter. :dunno:

Dat moet haast wel de "dan toch maar weer vvd-stemmen" club van @Steks zijn.
Blijkbaar weegt de misère van 13 jaar verkwanseling nog steeds niet op tegen het bij-gebrek-aan-beter-toch-maar-weer-vvd-stemmen gevoel.
Ik snap dat het zo over komt, maar laten we (los van het feit dat ik de laatste paar keren vaker niet dat wel VVD heb gestemd) eerst even de afgelopen 13 jaar buiten beschouwing laten.

Dan kom ik wat stemwijzers, partijprogramma’s, debatten en interviews betreft daadwerkelijk op VVD uit met op een serieuze tweede plaats JA21 op een afstand gevolgd door SGP, NSC en PVV. Dan zou ik toch gewoon VVD moeten stemmen. Neem ik wel de afgelopen 13 jaar wel mee, dan moet ik ten eerste zeggend dat ik persoonlijk geen slechte 13 jaar heb meegemaakt, maar dat kan komen door mijn witte privilege icm sociale klasse en inkomen en bedrijfstak. Daarnaast denk ik niet dat we er als samenleving beter hadden voorgestaan als de coalities linkser waren geweest en aan de rechterkant van het spectrum hebben de splinterpartijen imo ook niets laten zien waardoor ze nu mijn stem zouden verdienen. PVV is dan misschien nog een optie als proteststem, maar niet meer dan dat omdat ik het op een aantal punten gewoon niet met de PVV eens ben.

Ik hoop straks op een coalitie van VVD, NSC, PVV en indien nodig aangevuld met BBB, JA21 en/of SGP. Als ik de kans groot acht dat JA21 mee kan doen zou ik nog kunnen overwegen daar op te stemmen, maar ik heb liever een stem meer op de VVD in een coalitie dan op JA21 er buiten.

Ik kan er ook niets meer van maken, maar er is voor mijn gewoon geen beter alternatief.

• Like
Waarderingen: Xrp

Fietelijk/grondwettelijk heeft hij toch gelijk?

• Topic Starter Topic Starter
En dat kind van een PKK lid als premier nemen we dan maar gewoon voor lief? :emo:

De slimme mensen gaan het zien gezien zijn zetelverlies de afgelopen dagen. Omtzigt functie elders was zo niet zo slecht bedacht.

Fietelijk/grondwettelijk heeft hij toch gelijk?

"Je kan als partij alleen een regering vormen met partijen die zich houden aan de klassieke grondrechten", zegt Omtzigt.

Jazeker, maar dan zou hij ook andere partijen moeten uitsluiten, als je heel kritisch kijkt naar bepaalde gebeurtenissen en beslissingen uit het recente verleden.

Je vraagt je serieus af waarom? zo naief ben je toch niet.
Dat onderwijs is constant in opspraak omdat de leraren er nogal wat ondemocratische denkbeelden op na houden en hier hun leerlingen mee voeden.
Het zeer ondermaats presteert.
Het integratie remt en segregatie bevordert, hetgeen ZEER onwenselijk is in een land dat er 1300+ per week importeert.

Schrijf je eens als homo of jood in op het islamitisch onderwijs. Succes met je art 1 van de grondwet.

Je vraagt je serieus af waarom? zo naief ben je toch niet.
Dat onderwijs is constant in opspraak omdat de leraren er nogal wat ondemocratische denkbeelden op na houden en hier hun leerlingen mee voeden.
Het zeer ondermaats presteert.
Het integratie remt en segregatie bevordert, hetgeen ZEER onwenselijk is in een land dat er 1300+ per week importeert.

Schrijf je eens als homo of jood in op het islamitisch onderwijs. Succes met je art 1 van de grondwet.
Is dat een probleem van het onderwijs of geloof ansich of van de docent of onderwijsinstelling?

Ik snap dat het zo over komt, maar laten we (los van het feit dat ik de laatste paar keren vaker niet dat wel VVD heb gestemd) eerst even de afgelopen 13 jaar buiten beschouwing laten.

Dan kom ik wat stemwijzers, partijprogramma’s, debatten en interviews betreft daadwerkelijk op VVD uit met op een serieuze tweede plaats JA21 op een afstand gevolgd door SGP, NSC en PVV. Dan zou ik toch gewoon VVD moeten stemmen. Neem ik wel de afgelopen 13 jaar wel mee, dan moet ik ten eerste zeggend dat ik persoonlijk geen slechte 13 jaar heb meegemaakt, maar dat kan komen door mijn witte privilege icm sociale klasse en inkomen en bedrijfstak. Daarnaast denk ik niet dat we er als samenleving beter hadden voorgestaan als de coalities linkser waren geweest en aan de rechterkant van het spectrum hebben de splinterpartijen imo ook niets laten zien waardoor ze nu mijn stem zouden verdienen. PVV is dan misschien nog een optie als proteststem, maar niet meer dan dat omdat ik het op een aantal punten gewoon niet met de PVV eens ben.

Ik hoop straks op een coalitie van VVD, NSC, PVV en indien nodig aangevuld met BBB, JA21 en/of SGP. Als ik de kans groot acht dat JA21 mee kan doen zou ik nog kunnen overwegen daar op te stemmen, maar ik heb liever een stem meer op de VVD in een coalitie dan op JA21 er buiten.

Ik kan er ook niets meer van maken, maar er is voor mijn gewoon geen beter alternatief.

Goede punten.

In alle eerlijkheid -hoe ik ook kijk en waar ik ook naar kijk- kan ik er ook niet veel van maken, ook gezien de ontwikkelingen op dit moment

Is dat een probleem van het onderwijs of geloof ansich of van de docent of onderwijsinstelling?
Het is een dominante middeleeuwse religie die gebaseerd is op het exploiteren van zwaktes in een land/samenleving om zo het land te veroveren. En dit laatste begint met minderheids gehuil, janken om rechten, infiltratie van de politiek/de macht, deelname aan de politiek, het eisen van geloofsvrijheid en moskeeën, en eindigt in flink bloedvergeten en heel weinig geloofsvrijheid.

Het is een vijfde kolonne en dient dusdanig behandeld te worden.

Terug
Naar boven