AndroidHealthClinic

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
Kan ik mijn stem niet aanpassen ?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.106
Ik zou mijn keuze ook graag willen veranderen.
Toen ik voor 'Weet nog niet' heb gekozen, had NSC nog niet eens een verkiezingsprogramma!

Is deze poll niet erna gemaakt? De eerste poll sloot ergens eind oktober.

Wil je nu op NSC stemmen?

Nee, maar ik wilde de optie voor NSC wel openhouden toen ik hun verkiezingsprogramma nog niet kende.
Of is het niet mogelijk om van een al lopende poll de optie om je stem te kunnen veranderen alsnog aan te zetten?

Laatst bewerkt:
Van Nationale Omtzigt-man toch naar Premier Pieter?
Gezien de laatste peilingen niet zo relevant, maar de deur staat op een iets grotere kier.

• Haha
Waarderingen: Vonk
  • #1.109
Van Nationale Omtzigt-man toch naar Premier Pieter?
Gezien de laatste peilingen niet zo relevant, maar de deur staat op een iets grotere kier.

Kan hij makkelijk zeggen aangezien dat vakkabinet er toch nooit komt. Meneer draaikont.

Kan hij makkelijk zeggen aangezien dat vakkabinet er toch nooit komt. Meneer draaikont.
Los van die laatste kwalificatie ben ik dat met je eens.

Daarmee zegt hij ook dat partijen die met hem als premier in een kabinet willen alleen maar vakministers mogen leveren. Andere partijen hebben geen enkele reden dat te accepteren.

De PVV kan die vakministers mogelijk niet eens leveren. Niet dat ik denk dat er alleen tokkies op die partij stemmen of zich in ideeën van die partij kunnen vinden, maar binnen veel kringen wat hoger op de sociaaleconomische ladder is het toch "not done" om je openlijk voor de PVV uit te spreken en is het niet zonder risico. Zie de bekladding in Overijssel van een lid van Provinciale Staten en de reacties op een oproep van Wierd Duk aan PVV-bekeerlingen om zich met op eigen naam in de T. uit te spreken.

Dan zou Omtzigt de enige zijn die dat kabinet politiek kleur geven. Dan is het succes van het kabinet politiek gezien zijn succes zijn. Het probleem is dan dat politiek scoren alleen in de Kamer kan, dan krijgt de Kamer mogelijk iets teveel reden om zich te willen laten gelden en heeft dat niet meer alleen te maken met een herstel van de machtsbalans.

Omtzigt's EU standpunt mag er ook zijn.

• #1.116
Goed voor alle draaikonten kan er nu getwijfeld worden. Man man.

Weerzinwekkende ipne.

• Like
Waarderingen: Xrp
Weerzinwekkende ipne.
Komt vanaf 27 november een 4-delige serie op de NPO van POWNED over Extreem Rechts in Nederland, ben zeer benieuwd.

Terug
Naar boven