XXL Nutrition

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
Volgens mij ben dit tegenwoordig al in hun ogen, als je het überhaupt al niet met ze eens bent.
Over extreem gesproken.
Idd. Alles rechts van extreem links is tegenwoordig extreem rechts. Zelfs centrum is in hun ogen extreem rechts. Ze zijn helemaal doorgeslagen. Zal wel iets in de soja zitten.

Waar het fout gaat is m.i. ook het niet altijd even scherp maken van het verschil tussen extreem-rechts en en radicaal-rechts. Er zal daar in sommige gevallen best een glijdende schaal inzitten, maar volgens mij is het ook vaak een keuze om het angstbeeld te gebruiken voor retorische doeleinden.

Waar het fout gaat is m.i. ook het niet altijd even scherp maken van het verschil tussen extreem-rechts en en radicaal-rechts. Er zal daar in sommige gevallen best een glijdende schaal inzitten, maar volgens mij is het ook vaak een keuze om het angstbeeld te gebruiken voor retorische doeleinden.
Wat ben ik?
Rechts
Extreem rechts
Radicaal rechts
Ultra rechts
Toxisch rechts
Rechts heeft voorrang
Rechtshandig
Extreem rechtshandig

Verwarrend dit

Omtzigt deed het zoveel beter dan Timmermans vandaag.

Ik heb het geluisterd, goed was ze niet bij Nieuwsuur, maar dat lag ook deels aan Nieuwsuur. Door het ijs gezakt vind ik wat overdreven.
De Nieuwsuur-interviews vallen sowieso wat tegen deze verkiezingen, de vorige keer waren ze veel beter. Omtzigt kwam veel beter uit dat interview, inclusief vragen van gasten, dan Timmermans en Yesilgöz.

Terug
Naar boven