XXL Nutrition

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
Ik weet niet wie jij onder "iedereen" schaart.

En wie weet is jouw bewering eigenlijk net zo.
Nee hoor ik kan tal van voorbeelden geven die mijn standpunt ondersteunen wat betreft slecht, incompetent en ronduit kwaadaardig corrupte bewindslieden en bestuurders voortgebracht door de kartelpartijen.

Ik denk dat het bij de VVD makkelijker is om leden te vinden die niet aan deze criteria voldoen omdat je lijstje dan een stuk korter is.

Een voorbeeld van wat precies?
Neerbuigend afvragen of de PVV wel in staat is om goede bestuurders en ministers te kunnen leveren.

Leven die mensen onder een steen? Hugo de Jonge was notabene minister van gezondheid tijdens de covid'crisis'. Maakte er 1 grote clusterfuck van. Is nu minister van huisvesting en maakt er wederom een mega clusterfuck van.

En dan heb je nog die pannenkoek van de toeslagen affaire. Of die kneus van de belastingdienst die iedereen met vervroegd pensioen liet gaat daar (oeps hadden we niet verwacht). Of een Eric van der Burg.

Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Kan de PVV competente bestuurders leveren? Nou we kunnen er moeilijk op achteruit gaan gezien de huidige situatie.

Neerbuigend afvragen of de PVV wel in staat is om goede bestuurders en ministers te kunnen leveren.

Leven die mensen onder een steen? Hugo de Jonge was notabene minister van gezondheid tijdens de covid'crisis'. Maakte er 1 grote clusterfuck van. Is nu minister van huisvesting en maakt er wederom een mega clusterfuck van.

Om maar 1 voorbeeld te noemen.
Ik heb het elders al gezegd, maar wil het nog best herhalen:
1. De lijst puilt niet uit van de politieke ervaring, dsr garandeert geen goed bestuur, maar politiek is een vak;
2. Mensen die iets kunnen denken 2x na voor ze een publieke functie voor de PVV gaan bekleden ivm sociale uitsluiting.
3. Bovendien laatst nog een huis beklad van een PVV-lid van PS in Overijssel en sociale uitsluiting.

Het gaat er voor mij dus niet alleen om dat de PVV geen mensen zou hebben, kunnen vinden, maar ook dat ze wellicht niet de goede mensen kunnen vinden die ook willen.

Hoe is dat neerbuigend?

Ze kunnen vast wel ergens een incompetente basisschoolleraar strikken als minister van Volksgezondheid.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Agema minister van justitie omdat ze zo lekker streng kan zijn?
:whip:

Kies gewoon ministers uit het vakgebied.

Terug
Naar boven