MuscleMeat

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
Dit is wel een uniek groots inzicht hoor, zeker gezien de vorige formatie had niemand dit zien aankomen. /sarcasme

Daarbuiten zijn we nog geen week bezig.
Yep met het oog op de hang naar 'bestuurlijke vernieuwing' geheel volgens verwachting.

Slaap lekker verder man.

Ps, voor jou dan en speciaal voor jou alleen een nieuwe voorspelling: Het wordt een grote puinhoop!

Yep met het oog op de hang naar 'bestuurlijke vernieuwing' geheel volgens verwachting.

Slaap lekker verder man.

Ps, voor jou dan en speciaal voor jou alleen een nieuwe voorspelling: Het wordt een grote puinhoop!
Waarvan akte !

Er is geen meerderheid van pvv alleen. En dus zal er voor democratie onderhandeld moeten worden.

Het is volledige onzin dat nsc of vvd nu maar moeten doen wat de pvv stemmer wil. Ze zijn er voor hun eigen stemmers. En daar moeten ze maar mee praten dan.

Ze zitten er ally in om er voor hun achterban zo veel mogelijk uit te slepen en het land volgens hun ideaal te besturen. NSC hoeft dus helemaal niet met pvv samen te werken als ze denken dat dit geen goede keuze is. En nsc mag ook hard onderhandelen. Net zoals de tweets van Geert onderdeel daarvan zijn.

Zoals @Mentat all zegt: het is een grote onderhandeling. Een spel is misschien niet het goede woord. Maar strategie, tactiek en beïnvloeding spelen een grote rol.

Er is geen meerderheid van pvv alleen. En dus zal er voor democratie onderhandeld moeten worden.

Het is volledige onzin dat nsc of vvd nu maar moeten doen wat de pvv stemmer wil. Ze zijn er voor hun eigen stemmers. En daar moeten ze maar mee praten dan.

Ze zitten er ally in om er voor hun achterban zo veel mogelijk uit te slepen en het land volgens hun ideaal te besturen. NSC hoeft dus helemaal niet met pvv samen te werken als ze denken dat dit geen goede keuze is. En nsc mag ook hard onderhandelen. Net zoals de tweets van Geert onderdeel daarvan zijn.

Zoals @Mentat all zegt: het is een grote onderhandeling. Een spel is misschien niet het goede woord. Maar strategie, tactiek en beïnvloeding spelen een grote rol.
Dus...met als netto resultaat dat niemand krijgt waarvoor hij/zij naar de stembus is gegaan. Dit is nu net het issue :roflol:

Voor mij is iedereen zijn keuze vrij, wat ik er wel van vind is dat wat ze zeggen : “ we leven in een democratisch land”. Complete kolder is!

De stem van het volk heeft gesproken… handel daar na. Ga niet bakkeleien wie niet met wie wil, dan is het geen democratie meer, maar dictatorschap.

Waar stem je dus uiteindelijk voor? Niks…
Als het zo duidelijk zou zijn had er wel een partij de meerderheid gehad. Konden ze alleen regeren. ‘Het volk’ is verdeeld en het is dus niet zo duidelijk. Dat zeggen sommigen natuurlijk wel, met het idee anderen te beïnvloeden.

Dus...met als netto resultaat dat niemand krijgt waarvoor hij/zij naar de stembus is gegaan. Dit is nu net het issue :roflol:
Dat is Nederland. En het is al heel lang zo dat er compromissen gesloten moeten worden. Als je dat niet wilt kun je altijd in Amerika gaan wonen. Of Noord Korea. Daar werkt het anders.

Part and parcel van jet Nederlandse stelsel, we zijn niet de VS of het VK en hebben ook geen Presidentieel systeem.

Dat is Nederland. En het is al heel lang zo dat er compromissen gesloten moeten worden. Als je dat niet wilt kun je altijd in Amerika gaan wonen. Of Noord Korea. Daar werkt het anders.
Gelukkig zit het in de VS niet al een tijdje muurvast...

Als het zo duidelijk zou zijn had er wel een partij de meerderheid gehad. Konden ze alleen regeren. ‘Het volk’ is verdeeld en het is dus niet zo duidelijk. Dat zeggen sommigen natuurlijk wel, met het idee anderen te beïnvloeden.
Klopt wel, alleen is het nu wel kenbaar dat hoe het ging vrijwel niemand meer mee eens is.

Je hoort mij ook niet zeggen dat als Wilders het gaat doen het allemaal wel goed zal komen.

Ik vind alleen als je in een zoals ze noemen democratisch land leven, de meeste stemmen nu erg naar rechts neigen. De rest dat ook maar moet slikken.

De handen eraf houden en zeggen : nee met hun gaan we het niet doen kan niet in mijn ogen, als je met stemmen werkt !

Dan stem je dus voor niks…

Gelukkig zit het in de VS niet al een tijdje muurvast...
Tsja, alles heeft zo zijn voor- en nadelen. Ik ga januari weer naar de VS. Dat is echt niet zo’n geweldige plek om te wonen. Mooie natuur, dikke mensen, lelijke huizen en spullen en goor eten.

Breaking news: teleurgestelde VVD-stemmers hebben aangekondigd om volgende week, net zoals GL-PvdA, massaal de straat op te gaan om te demonstreren voor de democratie.

Ha ha grapjuh. Wat denk je zelf, die moeten gewoon werken.

Leuker kunnen we het niet maken. Tenzij jij een partij begint die meer dan 75 zetels haalt. Of zelfs 100 voor langere tijd, kun je de grondwet aanpassen.
Er is meer nodig dan dat.

De Grondwet kan alleen gewijzigd worden als eerst een wet is aangenomen die verklaart dat wijziging van de Grondwet overwogen wordt.

Die verklaringswet moet in de Tweede en Eerste Kamer met een gewone meerderheid worden aangenomen.

Daarna is (in tweede lezing) voor de grondwetswijziging in beide Kamers een tweederdemeerderheid nodig. Dit voorstel kan pas behandeld worden na nieuwe Tweede Kamerverkiezingen. De Tweede Kamer wordt hiertoe ontbonden.

Sinds 1995 zijn in dit kader geen nieuwe verkiezingen meer nodig voor de Eerste Kamer.

Klopt wel, alleen is het nu wel kenbaar dat hoe het ging vrijwel niemand meer mee eens is.

Je hoort mij ook niet zeggen dat als Wilders het gaat doen het allemaal wel goed zal komen.

Ik vind alleen als je in een zoals ze noemen democratisch land leven, de meeste stemmen nu erg naar rechts neigen. De rest dat ook maar moet slikken.

De handen eraf houden en zeggen : nee met hun gaan we het niet doen kan niet in mijn ogen, als je met stemmen werkt !

Dan stem je dus voor niks…
Wilders kan ook een minderheidskabinet beginnen. Hij zal toch echt 75+ stemmen in de 2e kamer en daarna ook nog door de 1e kamer moeten komen.

Daarnaast is dit allemaal onderdeel van de onderhandelingen. ‘Het spel’. Een spel met veel inzet en heel serieus, dat wel. Dus het wordt hard gespeeld.

VVD vanavond bijeen “met 300 leden”. Ik sprak talloze VVD-leden die niet zijn uitgenodigd. Waarom niet? Wat was het uitnodigingsbeleid? Wordt het “nieuws” morgen dat VVD-leden “verdeeld” zijn over coalitie met PVV? Is dit allemaal onderdeel van de grote maskerade?

Laugh Bachelorette GIF by Videoland

• Haha
Waarderingen: Vonk
Terug
Naar boven