MuscleMeat

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
Op welke rem gaat hij dan staan want er zit nu toch al geen beweging in?

Dus.. Hij is niet bereid mee te doen aan verkenningsgesprekken met de verkenner? Gezien hij volgens jou gelijk heeft, zal hij hier dus een 'specifieke' reden voor hebben gegeven. Dan ben ik benieuwd wat zijn overtuigende argumtentatie voor dat standpunt precies is.

Welke minuut? Als ik te lang naar Op1 kijk krijg ik overal jeuk en maagkrampen.

Thnx voor verduidelijking.
Echter, de grens van de rechtsstaat is toch gewoon de grondwet? Hij zegt hier zelf al dat moskeeën en de koran verbieden onbegonnen werk is. Wilders heeft tevens al meerdere keren gezegd dat hij dit niet wilt gaan doen.

Dus waar maakt hij zich dan eigenlijk precies zorgen om? Omtzigt snapt zelf ook dat zoiets er nooit doorheen komt. Of ze nou wel of niet met PVV in een coalitie zitten.

Dit is een flinke nothingburger voor de bühne. Met oog op nieuwe verkiezingen OF als narratief naar de achterban voor een coalitie over links.

Jongens even serieus, aan de manier waarop die Omtzigt spreekt hoor je toch al dat er ergens een paar stoppen zijn doorgeslagen

one flew over the cuckoos nest GIF
uuid=ba7532c0-1a7a-4320-8889-9b07ea5f0ae5.jpeg

Echter, de grens van de rechtsstaat is toch gewoon de grondwet? Hij zegt hier zelf al dat moskeeën en de koran verbieden onbegonnen werk is. Wilders heeft tevens al meerdere keren gezegd dat hij dit niet wilt gaan doen.

Dus waar maakt hij zich dan eigenlijk precies zorgen om? Omtzigt snapt zelf ook dat zoiets er nooit doorheen komt. Of ze nou wel of niet met PVV in een coalitie zitten.

Dit is een flinke nothingburger voor de bühne. Met oog op nieuwe verkiezingen OF als narratief naar de achterban voor een coalitie over links.
Hoe kan je een coalitie over links maken? VVD kan dat na hun uitspraak niet meer doen, hooguit gedogen en BBB, zie ik dat ook niet doen.

coalitie.jpg

Hoezo zou VVD dat niet kunnen doen?

GL/PvdA+VVD+NSC+D66 = 78
VVD wil toch niet regeren omdat ze zoveel zetels zijn verloren. Ik snap dat jij achterdochtig bent, maar probeer eens een coalitie te maken zonder de VVD.

En dat laat het "probleem" imo ook goed zien, de enige echt werkbare optie is NSC/VVD/BBB/PVV, maar als ze dat erkennen geef je te veel macht aan de PVV. Maar stel NSC/VVD/BBB/GLPvdA gaat het toch worden, dan gaat Nederland er voor een groot deel van de mensen echt niet op vooruit en alleen BBB zou zich dat nog wel kunnen permiteren, m.a.g. dat na de volgende verkiezingen BBB en PVV gezamenlijk al een meerderheid kunnen vormen.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk

Ik denk dat omtzicht wil dat Wilders publiekelijk zegt dat hij de grondwet gaat respecteren. Vergeet niet dat er in Nederland geen constitutioneel hof is dat een kabinet eraan kan houden. Ja, er is een 1e kamer en de koning kan weigeren een wet te tekenen. Maar AMvB’s, aanwijzen, daar kan een rechter niet op de grondwet toetsen.

Maar zeker weet niemand het behalve omtzicht.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.731
Was vast uitzicht van omtzicht.

Kunnen we een dictatuur instellen? Wilders als opper Fuhrer

Zit nu Op1 te kijken met Omtzigt en hij heeft gewoon gelijk en jullie zien het allemaal fout.
Het was ook voor mij totaal onverwacht dat ik tot deze conclusie zou komen, maar dat heb je af en toe. :D
Aansluitend op de terughoudendheid van NSC:
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1096...tem-voor-de-pvv-is-vaak-een-stem-tegen-jezelf

Ik besef me terdege, gezien de stemming op DBB, dat dit door een meerderheid met hoongelach zal worden ontvangen, maar dat neem ik dan maar op de koop toe.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.736
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1096...tem-voor-de-pvv-is-vaak-een-stem-tegen-jezelf

Ik besef me terdege, gezien de stemming op DBB, dat dit door een meerderheid met hoongelach zal worden ontvangen, maar dat neem ik dan maar op de koop toe.
Het spreekt niet echt voor de man dat hij heeft gewerkt voor het College van de Rechten van de Mens, als er een orgaan druipt van het activisme is dat het wel.

Ik kan me best iets van zijn zorgen voorstellen, maar juist de voorbeelden die hij aanhaalt zijn tov PVV'ers dingen die nu al fout gaan.

Van mij geen hoongelag hoor, maar wel een kritische noot:

Dit soort berichten zie ik vooral als stemmingmakerij en een pedant "pas maar op" vingerwijzen, vanuit een soort morele verhevenheid.

Mijns inziens wordt er in het algemeen veel te weinig stil gestaan bij de vraag en onderliggende redenen, waarom er zo massaal op pvv is gestemd.

Mijns inziens wordt er in het algemeen veel te weinig stil gestaan bij de vraag en onderliggende redenen, waarom er zo massaal op pvv is gestemd.
Eigenlijk vond ik dat daar in dit interview nog best aandacht aan werd besteed. Ik zie ze wel slechter voorbij komen.

Laatst bewerkt:
Op naar de volgende verkiezingen.. @Vonk maar je alvast een topic aan ?

• Haha
Waarderingen: Vonk
Terug
Naar boven