Fitness Seller

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
Wilders kan ook een minderheidskabinet beginnen. Hij zal toch echt 75+ stemmen in de 2e kamer en daarna ook nog door de 1e kamer moeten komen.

Daarnaast is dit allemaal onderdeel van de onderhandelingen. ‘Het spel’. Een spel met veel inzet en heel serieus, dat wel. Dus het wordt hard gespeeld.
Het is een grote poppenkast 😉

Wilders kan ook een minderheidskabinet beginnen. Hij zal toch echt 75+ stemmen in de 2e kamer en daarna ook nog door de 1e kamer moeten komen.

Daarnaast is dit allemaal onderdeel van de onderhandelingen. ‘Het spel’. Een spel met veel inzet en heel serieus, dat wel. Dus het wordt hard gespeeld.
Jaja.. maar waarom speelt de VVD het spel harder bij een rechtse partij met overeenkomende programmapunten waarmee het een rechts kabinet kan vormen, maar de afgelopen regeringen niet met linkse partijen waardoor ze flink water bij de wijn moesten doen.

Nogal tegenstrijdig en onlogisch. Tenzij er andere motieven spelen.. hmmm

Nou, ook wel. Maar het gaat wel over 700 miljard per jaar. De inzet

Jaja.. maar waarom speelt de VVD het spel harder bij een rechtse partij met overeenkomende programmapunten waarmee het een rechts kabinet kan vormen, maar de afgelopen regeringen niet met linkse partijen waardoor ze flink water bij de wijn moesten doen.

Omdat ze het verlies niet aankunnen.

Nou, ook wel. Maar het gaat wel over 700 miljard per jaar. De inzet is hoog.

chess playing GIF

Goede vraag. Andere leiders, andere uitkomst verkiezingen. Tactiek voor de onderhandelingen. Wie zal het zeggen?

Zit nu Op1 te kijken met Omtzigt en hij heeft gewoon gelijk en jullie zien het allemaal fout.

Het was ook voor mij totaal onverwacht dat ik tot deze conclusie zou komen, maar dat heb je af en toe. :D

In de categorie, "je verwacht het niet". (/sarc)

Dit klinkt uitermate cryptisch en vaag voor iets dat 'specifiek' is (en waarin hij compleet gelijk zou moeten hebben).

In het bijzonder dat hij wat op de rem staat waar het een coalitie met de PVV betreft.
Op welke rem gaat hij dan staan want er zit nu toch al geen beweging in?

Dus.. Hij is niet bereid mee te doen aan verkenningsgesprekken met de verkenner? Gezien hij volgens jou gelijk heeft, zal hij hier dus een 'specifieke' reden voor hebben gegeven. Dan ben ik benieuwd wat zijn overtuigende argumtentatie voor dat standpunt precies is.
Lekker terugkijken, zit aan het begin van de uitzending.
Welke minuut? Als ik te lang naar Op1 kijk krijg ik overal jeuk en maagkrampen.

Deze wil ik u niet onhouden:

En deze, geen idee hoe echt.

Het doet me wel goed dat ik u allen nog niet op dergelijke onzin heb kunnen betrappen.

Terug
Naar boven