XXL Nutrition

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
Je hebt gelijk, verder klopt alles!
IMG_8821.jpeg

Ja ik denk dat er nog wel 300 stemmen worden gevonden voor D66 :roflol:
Tjeerd heeft er maar 160 nodig, het zou toch zonde zijn als we hem moeten missen... Als hij weer in de Kamer komt weet je zeker dat D66 bij de volgende verkiezingen weer fors verliest.

1701493769019.png

PVV naar 42 zetels in de peilingen, Omtzigt amper bestraft, 1/3 VVD-stemmers heeft spijt van stem.

PVV naar 42 zetels in de peilingen, Omtzigt amper bestraft, 1/3 VVD-stemmers heeft spijt van stem.

Ik viel ook al over de mediaberichtgeving. Men sprak in de eerste week al van een stroeve formatie, die uit het slop getrokken moest worden. Die kritiek hoorde je tijdens de vorige formatie pas na enkele maanden.

En verder las ik een opiniestuk van een landmachtofficier, die stelde niet te willen dienen onder premier Wilders. Gaandeweg de column bleek dat hij al uit dienst was, dus lekker misleidend weer.

Nog een redactie brief van Trouw gelezen, waarin ze uitleggen waarom ze de coalitie van VVD, BBB, NSC en PVV als een rechtse coalitie zullen omschrijven ipv centrumrechts. De VVD is namelijk geen centrumpartij. Hierbij vergeten ze voor het gemak even BBB en NSC, die je prima als centrumpartij zou kunnen beschouwen.

En dit is enkel nog van vandaag. Dergelijke berichten en framing, lees ik constant. Ik word moe van die alarmistische toon. Wacht nou gewoon eens af wat er in het regeerakkoord. Als het dan ongrondwettelijk blijkt te zijn, heb je recht van spreken.

Terug
Naar boven