- Waardering
- 20.609
- Lengte
- 1m65
Voor die partij wel handig om zich daar op te richten. Zal wel het nieuwe stokpaardje worden.
Kwam toevallig deze tegen op LinkedIn
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor die partij wel handig om zich daar op te richten. Zal wel het nieuwe stokpaardje worden.
![]()

Bizar staatje wel zeg, zou bijna minder gaan werken![]()
Wel afhankelijk van of je kinderen hebt. Ik wil ze absoluut niet, en bots er regelmatig tegenaan dat voor vrouwen van mijn leeftijd alles is gericht op het hebben van kinderen. Inkomsten, werk, vrije tijd, alles.Naast immigratie zullen ze inderdaad hier zwaar op inzetten.
Bizar staatje wel zeg, zou bijna minder gaan werken![]()
Ja dat las ik. Kweet nie zeker of dat daadwerkelijk zo is.Wel afhankelijk van of je kinderen hebt. Ik wil ze absoluut niet, en bots er regelmatig tegenaan dat voor vrouwen van mijn leeftijd alles is gericht op het hebben van kinderen. Inkomsten, werk, vrije tijd, alles.
Wel benieuwd wat je krijgt als je de zzper er naast zet. @apfelstrudel wat was het ook alweer? Tot €30.000 geen inkomstenbelasting? Als je huurt en kinderen hebt pak je dan ook nog zorgtoeslag en huurtoeslag mee.
Goed, dan zou je pension ook in het rijtje moeten opnemen.
Wat ik zo snel lees, word je vooral de eerste drie jaar veel afgetrokken (huh, wat?)Ja dat las ik. Kweet nie zeker of dat daadwerkelijk zo is.
Maar onder de 30k betaal je iig amper belasting.
zzpdaily.nl
Sluit ook nog maand te vroegJezus wat een slechte poll, het lijkt wel de contest.
![]()
Dit is idd krom, maar is niet het hele verhaal.Voor die partij wel handig om zich daar op te richten. Zal wel het nieuwe stokpaardje worden.
![]()
Die pt houdt ook niet meer over als die ft gaat werken, dat is het hele punt juist.Dit is idd krom, maar is niet het hele verhaal.
1. Wat @harpep zegt over eenverdieners;
2. Pensioen;
Het is bijna een wonder dar de FT hier nog wel iets meer inkomen heeft als de PT.
Extra vraag is wel hoe het mogelijk is dat er in Nederland mensen met een FT baan of gezinnen met een 1,5 FT baan nauwelijks kunnen rondkomen.
Het principe dat als je meer werkt je ook meer overhoudt is wel een stimulans dan kappen vanwege de korting. Omgekeerd als de PT uit jouw voorbeeld FT zou werken is het maar de vraag of die veel meer zou overhouden ondanks het hogere loon.
Andere uitdaging is dat in sommige beroepen (onderwijs, zorg) een hoge werkdruk wordt ervaren dat mensen niet meer kunnen/willen werken en/of dat er boven een bepaald aantal uur extra taken zijn boven op het meer werken.
Minder dan €2,5puMooi voorbeeld, leerkracht. Want juist een leerkracht doet veel meer dan alleen aanwezig zijn in de les. Voorbereiding, vergaderingen, contact met de ouders ect. Een pter moet de les overdragen + alles overleggen met zijn/haar duo. Niet efficiënt + geeft in een pittige klas ook meer onrust, iets wat de werkdruk ook niet ten goede komt.Andere uitdaging is dat in sommige beroepen (onderwijs, zorg) een hoge werkdruk wordt ervaren dat mensen niet meer kunnen/willen werken en/of dat er boven een bepaald aantal uur extra taken zijn boven op het meer werken.
Die pt houdt ook niet meer over als die ft gaat werken, dat is het hele punt juist.
Kijk naar het verschil met inkomstenbelasting, de pter betaalt iets van 6%. In principe betaalt die 33%, maar door arbeidskorting gaat daar €880 + 29% weer vanaf.
Die 40K en 20K wordt dan dus 30K en 19K. Na toeslagen heb je het over grofweg €34.5 en €28,7.
Stel dat die ft en pt in dezelfde situatie zitten en die pter ook 40 uur wil gaan werken. Dan levert hem dan 400pm opMinder dan €2,5pu
Zeg me alsjeblieft dat ik een rekenfout maak
Mooi voorbeeld, leerkracht. Want juist een leerkracht doet veel meer dan alleen aanwezig zijn in de les. Voorbereiding, vergaderingen, contact met de ouders ect. Een pter moet de les overdragen + alles overleggen met zijn/haar duo. Niet efficiënt + geeft in een pittige klas ook meer onrust, iets wat de werkdruk ook niet ten goede komt.
Kinderen op basisscholen hebben maar 5,5u les per dag + tekort is vooral rondom de randstad. Men heeft daar andere uitdagingen (en partijen die daar handig op in spelen).
In beide sectoren werken zorgzame en behulpzame mensen, veelal vrouwen. Is de werkdruk nu zo hoog, of zijn dit mensen die net iets meer moeite hebben met hun eigen grenzen bewaken?

In ieder geval maakte ik een bruto/netto fout.Die pt houdt ook niet meer over als die ft gaat werken, dat is het hele punt juist.
Kijk naar het verschil met inkomstenbelasting, de pter betaalt iets van 6%. In principe betaalt die 33%, maar door arbeidskorting gaat daar €880 + 29% weer vanaf.
Die 40K en 20K wordt dan dus 30K en 19K. Na toeslagen heb je het over grofweg €34.5 en €28,7.
Stel dat die ft en pt in dezelfde situatie zitten en die pter ook 40 uur wil gaan werken. Dan levert hem dan 400pm opMinder dan €2,5pu
Zeg me alsjeblieft dat ik een rekenfout maak
Daar zal ook jet punt zitten dat het de PTer is die 3/5 of 4/5 werkt bovenmatig opdraait voor de overige taken, waardoor veel mensen dan liever op 2/5 blijven hangen.Mooi voorbeeld, leerkracht. Want juist een leerkracht doet veel meer dan alleen aanwezig zijn in de les. Voorbereiding, vergaderingen, contact met de ouders ect. Een pter moet de les overdragen + alles overleggen met zijn/haar duo. Niet efficiënt + geeft in een pittige klas ook meer onrust, iets wat de werkdruk ook niet ten goede komt.
Een van de factoren die genoemd wordt over de werkdruk is dat bij voorbeeld verplegend personeel en leraren primair onderwijs weinig controle hebben over het inrichten van hun dag en werkzaamheden. Sommigen zullen hier beter mee kunnen omgaan.Kinderen op basisscholen hebben maar 5,5u les per dag + tekort is vooral rondom de randstad. Men heeft daar andere uitdagingen (en partijen die daar handig op in spelen).
In beide sectoren werken zorgzame en behulpzame mensen, veelal vrouwen. Is de werkdruk nu zo hoog, of zijn dit mensen die net iets meer moeite hebben met hun eigen grenzen bewaken?
Genoeg mensen die dit prachtige integratie vinden.Ze doen er wel alles aan om zo min mogelijk zetels te scoren straks
![]()
Wat houdt je tegen?Bizar staatje wel zeg, zou bijna minder gaan werken![]()
Nominale druk is verwaarloosbaar als je kijkt naar het verschil aan inkomsten door toeslagenWel vraag ik me af waarom het FT salaris zo gekozen is? Modaal zit al iets hoger en waar zit het afkappunt en waar verandert je nominale druk? Anderzijds zou je juist willen dat werken altijd loont, ook en juist aan de onderkant en in het midden.