AndroidHealthClinic

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
1694416009490.png

Geloofwaardig ook :roflol:
Voor die partij wel handig om zich daar op te richten. Zal wel het nieuwe stokpaardje worden.
Kwam toevallig deze tegen op LinkedIn

Screenshot_20230911_082627_LinkedIn.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Voor die partij wel handig om zich daar op te richten. Zal wel het nieuwe stokpaardje worden.

Naast immigratie zullen ze inderdaad hier zwaar op inzetten.

Bizar staatje wel zeg, zou bijna minder gaan werken :emo:

Het is nog ernstiger bizar voor zo iemand als ik, een alleenstaande (ouder) met een zogenaamd middeninkomen.

Netto verhoudingsgewijs kom ik er beduidend slechter vanaf dan tweeverdieners.
Iets met nominale druk enzo..

Nou kan ik prima mijn hoofd financieel boven water houden, dus je hoort me verder niet klagen.
Maar toch klopt er natuurlijk iets niet helemaal.

Naast immigratie zullen ze inderdaad hier zwaar op inzetten.

Wel afhankelijk van of je kinderen hebt. Ik wil ze absoluut niet, en bots er regelmatig tegenaan dat voor vrouwen van mijn leeftijd alles is gericht op het hebben van kinderen. Inkomsten, werk, vrije tijd, alles.

Wel benieuwd wat je krijgt als je de zzper er naast zet. @apfelstrudel wat was het ook alweer? Tot €30.000 geen inkomstenbelasting? Als je huurt en kinderen hebt pak je dan ook nog zorgtoeslag en huurtoeslag mee.
Goed, dan zou je pension ook in het rijtje moeten opnemen.

Wel afhankelijk van of je kinderen hebt. Ik wil ze absoluut niet, en bots er regelmatig tegenaan dat voor vrouwen van mijn leeftijd alles is gericht op het hebben van kinderen. Inkomsten, werk, vrije tijd, alles.

Wel benieuwd wat je krijgt als je de zzper er naast zet. @apfelstrudel wat was het ook alweer? Tot €30.000 geen inkomstenbelasting? Als je huurt en kinderen hebt pak je dan ook nog zorgtoeslag en huurtoeslag mee.
Goed, dan zou je pension ook in het rijtje moeten opnemen.
Ja dat las ik. Kweet nie zeker of dat daadwerkelijk zo is.
Maar onder de 30k betaal je iig amper belasting.

Ja dat las ik. Kweet nie zeker of dat daadwerkelijk zo is.
Maar onder de 30k betaal je iig amper belasting.
Wat ik zo snel lees, word je vooral de eerste drie jaar veel afgetrokken (huh, wat?)

Jij doet dit al langer dan drie jaar, toch? Of was je daarvoor ook in loondienst?

Volgens mij zit hij in zijn 3e jaar nu.

Je kan er 3 keer gebruik van maken in de eerste 5 jaar.

Ik kan er nog 1maal gebruik van maken gezien mijn matige inkomen gedurende covid heb ik er geen gebruik van gemaakt.

Wel jammer aangezien ik vanaf volgend jaar waarschijnlijk een stuk meer ga verdienen.

Dit is idd krom, maar is niet het hele verhaal.

1. Wat @harpep zegt over eenverdieners;
2. Pensioen;

Het is bijna een wonder dar de FT hier nog wel iets meer inkomen heeft als de PT.

Extra vraag is wel hoe het mogelijk is dat er in Nederland mensen met een FT baan of gezinnen met een 1,5 FT baan nauwelijks kunnen rondkomen.

Het principe dat als je meer werkt je ook meer overhoudt is wel een stimulans dan kappen vanwege de korting. Omgekeerd als de PT uit jouw voorbeeld FT zou werken is het maar de vraag of die veel meer zou overhouden ondanks het hogere loon.

Andere uitdaging is dat in sommige beroepen (onderwijs, zorg) een hoge werkdruk wordt ervaren dat mensen niet meer kunnen/willen werken en/of dat er boven een bepaald aantal uur extra taken zijn boven op het meer werken.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk
Dit is idd krom, maar is niet het hele verhaal.

1. Wat @harpep zegt over eenverdieners;
2. Pensioen;

Het is bijna een wonder dar de FT hier nog wel iets meer inkomen heeft als de PT.

Extra vraag is wel hoe het mogelijk is dat er in Nederland mensen met een FT baan of gezinnen met een 1,5 FT baan nauwelijks kunnen rondkomen.

Het principe dat als je meer werkt je ook meer overhoudt is wel een stimulans dan kappen vanwege de korting. Omgekeerd als de PT uit jouw voorbeeld FT zou werken is het maar de vraag of die veel meer zou overhouden ondanks het hogere loon.

Andere uitdaging is dat in sommige beroepen (onderwijs, zorg) een hoge werkdruk wordt ervaren dat mensen niet meer kunnen/willen werken en/of dat er boven een bepaald aantal uur extra taken zijn boven op het meer werken.
Die pt houdt ook niet meer over als die ft gaat werken, dat is het hele punt juist.
Kijk naar het verschil met inkomstenbelasting, de pter betaalt iets van 6%. In principe betaalt die 33%, maar door arbeidskorting gaat daar €880 + 29% weer vanaf.
Die 40K en 20K wordt dan dus 30K en 19K. Na toeslagen heb je het over grofweg €34.5 en €28,7.

Stel dat die ft en pt in dezelfde situatie zitten en die pter ook 40 uur wil gaan werken. Dan levert hem dan 400pm op :emo: Minder dan €2,5pu
Zeg me alsjeblieft dat ik een rekenfout maak

Mooi voorbeeld, leerkracht. Want juist een leerkracht doet veel meer dan alleen aanwezig zijn in de les. Voorbereiding, vergaderingen, contact met de ouders ect. Een pter moet de les overdragen + alles overleggen met zijn/haar duo. Niet efficiënt + geeft in een pittige klas ook meer onrust, iets wat de werkdruk ook niet ten goede komt.

Kinderen op basisscholen hebben maar 5,5u les per dag + tekort is vooral rondom de randstad. Men heeft daar andere uitdagingen (en partijen die daar handig op in spelen).

In beide sectoren werken zorgzame en behulpzame mensen, veelal vrouwen. Is de werkdruk nu zo hoog, of zijn dit mensen die net iets meer moeite hebben met hun eigen grenzen bewaken?

Die pt houdt ook niet meer over als die ft gaat werken, dat is het hele punt juist.
Kijk naar het verschil met inkomstenbelasting, de pter betaalt iets van 6%. In principe betaalt die 33%, maar door arbeidskorting gaat daar €880 + 29% weer vanaf.
Die 40K en 20K wordt dan dus 30K en 19K. Na toeslagen heb je het over grofweg €34.5 en €28,7.

Stel dat die ft en pt in dezelfde situatie zitten en die pter ook 40 uur wil gaan werken. Dan levert hem dan 400pm op :emo: Minder dan €2,5pu

Mooi voorbeeld, leerkracht. Want juist een leerkracht doet veel meer dan alleen aanwezig zijn in de les. Voorbereiding, vergaderingen, contact met de ouders ect. Een pter moet de les overdragen + alles overleggen met zijn/haar duo. Niet efficiënt + geeft in een pittige klas ook meer onrust, iets wat de werkdruk ook niet ten goede komt.

Kinderen op basisscholen hebben maar 5,5u les per dag + tekort is vooral rondom de randstad. Men heeft daar andere uitdagingen (en partijen die daar handig op in spelen).

In beide sectoren werken zorgzame en behulpzame mensen, veelal vrouwen. Is de werkdruk nu zo hoog, of zijn dit mensen die net iets meer moeite hebben met hun eigen grenzen bewaken?

Ik zou bijna gaan denken dat dit een verkapte “vrouwen zijn zorg- en behulpzamer dan mannen” post is :D

In ieder geval maakte ik een bruto/netto fout.

Wel vraag ik me af waarom het FT salaris zo gekozen is? Modaal zit al iets hoger en waar zit het afkappunt en waar verandert je nominale druk? Anderzijds zou je juist willen dat werken altijd loont, ook en juist aan de onderkant en in het midden.
Daar zal ook jet punt zitten dat het de PTer is die 3/5 of 4/5 werkt bovenmatig opdraait voor de overige taken, waardoor veel mensen dan liever op 2/5 blijven hangen.

Een van de factoren die genoemd wordt over de werkdruk is dat bij voorbeeld verplegend personeel en leraren primair onderwijs weinig controle hebben over het inrichten van hun dag en werkzaamheden. Sommigen zullen hier beter mee kunnen omgaan.

• Like
Waarderingen: Boca
Wel vraag ik me af waarom het FT salaris zo gekozen is? Modaal zit al iets hoger en waar zit het afkappunt en waar verandert je nominale druk? Anderzijds zou je juist willen dat werken altijd loont, ook en juist aan de onderkant en in het midden.
Nominale druk is verwaarloosbaar als je kijkt naar het verschil aan inkomsten door toeslagen

Terug
Naar boven