AndroidHealthClinic

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
Ik zet er een voor je neer, ik denk namelijk niet dat er een kabinet Wilders komt en als het al komt wordt het heel kortstondig,.

Als er al een kabinet Wilders komt, heeft ie op al zijn punten zoals klimaat plannen en immigratie toegegeven en gaat hij dat als winst proberen te verkopen bijvoorbeeld: immigratie naar 50.000 ipv grenzen dicht, klimaatplannen minimaal bijgesteld ipv van de tafel enz. Maar Martin Bosma is kamervoorzitter :roflol:

clown GIF by Team Coco
Dus er komt geen kabinet Wilders, of wel?

Als er wel een kabinet Wilders komt dan moeten er compromissen gesloten worden, dat is echt anders dan bij andere coalities?

Daarmee is het enige wat je zegt dat als er een kabinet Wilders komt, het kortstondig (redelijk open term, wat is dat, alles onder de 2 jaar?) zal zijn .

Wat is een kabinet Wilders in deze, ieder kabinet met de PVV of alleen die met premier Wilders?

Ik zou bijna zeggen dat het een mooie compromis is: Bosma voorzitter en Mona premier.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Pren
Ik sta daar dus lijnrecht tegenover.

Ik denk dat als wij zouden horen wat ze daar bespreken de pl**ris uitbreekt, ja dat zelfs een Mentat boos wordt, hoe ze daar de boel bedonderen ipv het land goed besturen.
Je realiseert je wel dat ik sinds het Toeslagenschandaal heel boos en teleurgesteld ben?

Nog steeds vind ik dat je niet alles moet willen weten.

Dat er überhaupt gepraat moet worden over de Grondwet en grondrechten.
'Hoe ermee moet worden omgegaan' eeeeh je eraan houden? :)

Dat er überhaupt gepraat moet worden over de Grondwet en grondrechten.
'Hoe ermee moet worden omgegaan' eeeeh je eraan houden? :)
Zo simpel is het dus allemaal niet.

Neem het verschil tussen Kerk en Staat in Frankrijk, Nederland, de VS en VK.

Als iets in de wet staat kan je dat best veranderen, als iets in een verdrag staat kan je het verdrag opzeggen, als een rechter ermee aan de haal gaat naar om het even welke kant, dan moet je ze misschien terugbrengen naar hoe het was.

Bovendien over de aard van grondrechten zijn ook niet alle geleerden het eens. En trouwens @chrisk en ik ook niet.

Als iets in de wet staat kan je dat best veranderen, als iets in een verdrag staat kan je het verdrag opzeggen, als een rechter ermee aan de haal gaat naar om het even welke kant, dan moet je ze misschien terugbrengen naar hoe het was.

Bovendien over de aard van grondrechten zijn ook niet alle geleerden het eens. En trouwens @chrisk en ik ook niet.
Oneens zijn mag, als we maar weten dat ik er gelijk over heb.

Ik weet dat het zou kunnen veranderen, maar ik denk dat de kans heel klein is dat de Tweede Kamer én Eerste Kamer én de koning daar allemaal toestemming voor geven :o

Dan moet je katholiek of christelijk onderwijs ook verbieden, denk dat hij daarom dit niet wilt.
Nee alleen islamitisch onderwijs verbieden. Dit is een van oorsprong christelijk land. Islam heeft hier niks te zoeken.

Verbied islamitisch onderwijs en de instroom van islamitische immigranten en asielzoekers. Begin met deporteren van criminelen met dubbele paspoorten.

Lekker eenzijdig belicht dit.
Ik ken genoeg ouderen die in hun eentje inderdaad in een eengezinswoning blijven wonen.
Het overgrote deel van die ouderen zou eigenlijk dolgraag een veel kleinere woning betrekken.

Ze doen het alleen niet omdat het vaak financieel zeer nadelig en/of onbetaalbaar is, hoe bizar dit ook moge klinken.
Daarom blijven ze dus lekker in hun "honk" zitten, maar dat wordt hier natuurlijk verder niet besproken.

Laatst bewerkt:
Lekker eenzijdig belicht dit.
Ik ken genoeg ouderen die in hun eentje inderdaad in een eengezinswoning blijven wonen.
Het overgrote deel van die ouderen eigenlijk zou dolgraag een veel kleinere woning betrekken.

Ze doen alleen niet omdat het vaak financieel zeer nadelig en/of onbetaalbaar is, hoe bizar dit ook moge klinken.
Daarom blijven ze dus lekker in hun "honk" zitten, maar dat wordt hier natuurlijk verder niet besproken.
Gelukkig hebben we de wet verplaatsing bevolking, wollah.

Noem dan even de uitdagingen en problemen die ik in m'n hoofd heb?

Het misbruik kwam/komt niet enkel in de kerken voor, bijvoorbeeld. Of homohaat, sommigen zijn daar nog erg duidelijk over.

Als je islamitisch onderwijs (als het zoals hoort wordt gegeven, is het geen probleem) wilt verbieden, moet je elk religieus onderwijs verbieden.
Het gaat dan niet meer over inhoudelijk, maar over 'religieus onderwijs' an sich.

Het misbruik kwam/komt niet enkel in de kerken voor, bijvoorbeeld. Of homohaat, sommigen zijn daar nog erg duidelijk over.

Als je islamitisch onderwijs (als het zoals hoort wordt gegeven, is het geen probleem) wilt verbieden, moet je elk religieus onderwijs verbieden.
Het gaat dan niet meer over inhoudelijk, maar over 'religieus onderwijs' an sich.
Je hebt nog niet één van de drie punten genoemd waar het mij om ging, al ben je met eentje een beetje warm.

Terug
Naar boven