MuscleMeat

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
Nvmd

Laatst bewerkt:

Dus als je een gehele religieuze groepering binnen het bijzondere onderwijs wilt verbieden, zal de grondwet hier geen stokje voor steken óf zal het niet zo zijn dat andere religieuze groeperingen binnen het bijzondere onderwijs ook worden verboden?

Dus als je een gehele religieuze groepering binnen het bijzondere onderwijs wilt verbieden, zal de grondwet hier geen stokje voor steken óf zal het niet zo zijn dat andere religieuze groeperingen binnen het bijzondere onderwijs ook worden verboden?
Je blijft het maar over religieuze groeperingen hebben, maar we hebben al vastgesteld dat het ook over seculiere sprookjes kan gaan.

Zoals @apfelstrudel al opmerkte ligt het ook wat gevoelig als je een school gebaseerd op het nazisme zou oprichten.

Ja en daar ben ik het mee eens, maar dan moet er dus naar élke school (openbaar, bijzonder, elke soort) gekeken worden of zij zich aan de grondwetten houden.

Mijn originele statement was dat als je islamitisch onderwijs wilt verbieden, je andere religieuze onderwijzen ook zal moeten verbieden.

Je blijft het maar over religieuze groeperingen hebben, maar we hebben al vastgesteld dat het ook over seculiere sprookjes kan gaan.

Zoals @apfelstrudel al opmerkte ligt het ook wat gevoelig als je een school gebaseerd op het nazisme zou oprichten.

Ik blijf het over religieuze groeperingen hebben omdat ik op apfelstrudel reageerde en die had het over een religie.

Ja en daar ben ik het mee eens, maar dan moet er dus naar élke school (openbaar, bijzonder, elke soort) gekeken worden of zij zich aan de grondwetten houden.

Mijn originele statement was dat als je islamitisch onderwijs wilt verbieden, je andere religieuze onderwijzen ook zal moeten verbieden.
Ik denk dat velen van mening zijn dat islamitisch onderwijs slecht aansluit bij de algemeen geldende normen en waarden.

Ik denk dat velen van mening zijn dat islamitisch onderwijs slecht aansluit bij de algemeen geldende normen en waarden.

En dan gaat het over mening (veelal gebaseerd op enkele scholen, niet op het geheel) en normen en waarden. Niet meer over de grondwet en verbieden.

Ik ben hier serieus benieuwd naar trouwens..dus als iemand het toevallig weet? :)

En dan gaat het over mening (veelal gebaseerd op enkele scholen, niet op het geheel) en normen en waarden. Niet meer over de grondwet en verbieden.
Die mening mag toch geuit worden? De wens om de (grond)wet aan te passen om tot een verbod te komen ook trouwens.

Die mening mag toch geuit worden? De wens om de (grond)wet aan te passen om tot een verbod te komen ook trouwens.

Zeker. Dat zeg ik ook nergens :)

@Mentat ook;

Ik zeg simpelweg dat als je 1 religieus onderwijs wilt verbieden, je elk religieus onderwijs moet verbieden.

Dat zeg ik.
Mag je het mee eens zijn of oneens, allemaal prima :)

Terug
Naar boven