AndroidHealthClinic

Twijfels over schema sportschool

MvG

Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
70kg
Beste mensen!

Sinds een aantal weken ben ik serieus bezig met het opbouwen van spiermassa, ik heb verder helemaal geen ervaring met krachttraining / fitness / liften / etc. Mijn sportschool heeft mij het volgende schema gegeven:

Dag1

Cardio
8 minuten loopband

Benen
Seated Leg Press machine
Seated Leg Extension machine
Seated Leg Curl machine

Rug
Back extension / Hyperextension
Seated Row machine
Lateral Pulldown machine

Triceps
Dumbbell kickback
Bench dip
Tricep pushdown rope

Dag2

Cardio
8 minuten loopband

Borst
Smith machine Incline Bench Press
Machine Incline Chest Press
Assisted Chin up machine
Dumbbell fly

Buik
Abdominal Crunch machine
Decline crunch
Hyper Extension side bends

Biceps
Alternating Dumbbell Curl
Barbell curl
Alternating Dumbbell hammer curl

Schouders
Machine shoulder press
Dumbbell Lateral raise
Dumbbell Front raise

Het is de bedoeling dat ik 5x per week train, met een dag rust na twee dagen trainen. Ik moet van elke oefening 3 sets doen met 10 / 8 / 6 herhalingen, tevens moet ik elke set zwaardere gewichten pakken zodat ik aan het eind van de 3e set de herhaling eigenlijk niet meer kan doen. (Klopt dat dit tot failure trainen is?)

Nadat ik hier een aantal artikelen / FAQ's heb gelezen, heb ik de volgende vermoedens gekregen:

• Ik kan beter 2 tot 3 keer in de week een fullbody schema doen
  • Oefeningen moeten bestaan uit squat, bench press, deadlift, standing military press en bent rows
  • Cardio moet ik pas na de training doen
  • Tot failure trainen is helemaal niet verstandig als je net begint
Kan iemand mij vertellen of mijn vermoedens kloppen of dat ik eigenlijk wel op de goede weg zit?

De sportschool heeft vrij veel apparatuur en ik kan, als het moet en nuttig is, 7 dagen per week trainen.

Mijn gegevens zijn overigens:
Lichaamstype: Ectomorf
Gewicht: 67 kilo
Lengte: 1.80
vet percentage: 12%