MuscleMeat

Ub/lb VS 4 daagse split

Wat harpep zegt ^^
geld ook voor jongeren 25 en jonger. 3x per week per spiergroep. laag volume hoge intensiteit.

Je kan ook het volume opschroeven en low density gaan. daar heb ik vorig jaar nog mooie gains in verkregen in korte periode. Wel tijd rovend en wat saaier :)

Ik kon vroegah heel veel aan qua frequentie, intensiteit en ook nog met vrij veel volume............maar nu word ik er echt te oud voor merk ik.

Herstel-issues :(

Ik kon vroegah heel veel aan qua frequentie, intensiteit en ook nog met vrij veel volume............maar nu word ik er echt te oud voor merk ik.

Herstel-issues :(

Ik vind dat je veel handige informatie post in dit topic die ook voor jongeren heel goed werkt. Daar had ik in de tijd dat ik nog naar de sportschool ging veel aan kunnen hebben en ik wilde alleen bevestigen dat het voor een 25jarige ook effectiever kan zijn dan lagere frequentie.

In ieder geval doe je nog heel wat. :0

die stagger methode heb ik dus nog nooit in een sportschool gezien. toevallig iets over gelezen ergens vorig jaar. in theorie zou het herstel versnellen ?

ik looop elkendag een half uur / uur buiten en ondertussen ademhalings oefeningen. merk dat dat ook helpt voor herstel.

maar off topic :p

Ik vind dat je veel handige informatie post in dit topic die ook voor jongeren heel goed werkt. Daar had ik in de tijd dat ik nog naar de sportschool ging veel aan kunnen hebben en ik wilde alleen bevestigen dat het voor een 25jarige ook effectiever kan zijn dan lagere frequentie.

In ieder geval doe je nog heel wat. :0

die stagger methode heb ik dus nog nooit in een sportschool gezien. toevallig iets over gelezen ergens vorig jaar. in theorie zou het herstel versnellen ?

ik looop elkendag een half uur / uur buiten en ondertussen ademhalings oefeningen. merk dat dat ook helpt voor herstel.

maar off topic :p

Er is zo veel dat 'werkt', maar in mijn visie is het de kunst om met de 3 variabelen Intensiteit, Volume en Frequentie (en eigenlijk ook densiteit) dusdanig te 'spelen' dat je steeds opnieuw tot een voor jezelf zo goed mogelijk werkende combinatie komt. (D.i. dan moet je wel al het beginstadium flink voorbij zijn natuurlijk)

Ik moet het zelf hebben van dagelijkse, korte intensieve sessies. Dat dagelijkse helpt me o.a. ook de hormonale misère van m'n penopauze beter te doorstaan.

Er zijn wat theorieën en onderzoeken die aantonen dat oefeningen afwisselen waarbij sprake is van agonist/antagonist spiergroepen, het herstel versneld.
We praten dan vooral over neuromotorisch herstel (MU's) maar ook op metabool vlak, immers de doorbloeding van het getrainde gebied wordt erg gestimuleerd.

Persoonlijk vind ik deze methode het beste werken bij low reps sets van 1-5 reps of hooguit 6-8.
Hoe dan ook, ik zweer sinds dag 1 bij deze methode, maar er zijn genoeg anderen die het geprobeerd hebben maar er niets op die manier uithalen.

See for yourself dus.

Alles wat je mag scharen onder actief herstel is gunstig, daar horen wandelingen en ademhalingsoefeningen ook bij! :)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie input.

Ik ben altijd "dun"geweest en ben nu in 3 maanden tijd van 70 naar 74 kg gegaan,uiteraard wel met goede voeding.

Ik was daarom echt op zoek naar een schema die progressie maakt en denk dat de ub/lb het beste bij me past.

Voorheen kon ik mezelf erg doodstaren naar mensen met een hoger vetpercentage die meer vorm kregen.

Ben me er nu van bewust dat het voor mij met een percentage van 13% anders oogt.

Dit is wat ik op dit moment doe, dag in dag uit:

LB1
- standing calf raises/toe raises. 3-4 sets van 10-20
- High pulls from hang 3x3-5
- squats/knee raises. 6-8 sets x 1-3 reps.
- GHR. 1 myo rep sets van 20-25 reps totaal

UB1
- wrist curls en wat andere onderarm oefeningen. 3-4 sets van 10-20
- Bench press/rows 6-8 sets x 1-3 reps.
- Barbell curls/decline Lying triceps extensions (behind head) 1 myo rep sets van 20-25 reps totaal
- Face pull 1-2x15-20

LB2
- seated calf raises/toe raises. 3-4 sets van 15-30
- Cleans from hang 3x3-5
- Deadlifts/ab wheel rolouts 6-8 sets x 1-3 reps.
- Lunges/Hip thrusts 1 myo rep sets van 20-25 reps totaal

UB2
- Wrist roller in powerrack (variaties voor onderarm flexoren én extensoren) 3-4 sets van 10-20
- Pullups/OH press 6-8 sets x 1-3 reps.
- Dips/Wide upright rows 1 myo rep sets van 20-25 reps totaal
- bent laterals 1-2x15-20

herhaal
Top schema!
Ik ga em zker es proberen voor een paar maanden.
Alleen zou je me kunnen vertellen waar de afkorting GHR. 1myo rep. Voor staat?
Ik ben er nu al een halve dag over aan et denken maar kom er niet op

Top schema!
Ik ga em zker es proberen voor een paar maanden.
Alleen zou je me kunnen vertellen waar de afkorting GHR. 1myo rep. Voor staat?
Ik ben er nu al een halve dag over aan et denken maar kom er niet op
Glute ham raises, myo reps is een rep protocol, daar is in deze sectie laatst nog een topic over geweest

Terug
Naar boven