AndroidHealthClinic

Uitsmijters!

DBC01 zei:
Aan de deur ben ik opvoedkunfige, leerkracht, politieagentje en socioloog. En dan nog zeiken dat ze een eurootje zouden kunnen missen.
Nou moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat het ligt aan de doelgroep van je tent.

Als je voor een tent staat waar 23+ komt dan heb je al die grote bekken en die eisen van dat pubersgespuis niet. En aangezien het merendeel op dit forum in de categorie beneden 23 zit kan ik me de algemene gedachtegang over portiers hier in dit topic ook wel voorstellen.
Nog nat achter de oortjes en dan al pretenties hebben omdat ze ooit bij een grote tent bulderende porties hebben gezien...:rolleyes:

Nog even wachten, dan ben je wat ouder en begrijp je er meer van.
Zo zwart/wit zijn de mannen en vrouwen aan de deur niet :roflol:

een beetje onzin om over de mensen onder de 23 te beginnen.. ik weet prima hoe het werkt, maar het is juist die houding van de uitsmijters die zichzelf superieur achten (wat arrogantie tot gevolg heeft) die ervoor zorgt dat er minder fooi komt..

ik denk dat je in dit geval, met jouw reacties telkens, zelf de heersende mening hier op het board over portiers flink beinvloed.. het feit dat jij zelf portier bent zal daar flink aan bijdragen..

de argumenten die jij geeft waarom er fooi gegeven zou moeten worden dat zijn kort samengevat:

-het feit dat je je werk doet
-traditie

ik zelf hou over het algemeen niet zo van traditie, maar ik geef graag een portier toch wat fooi op het moment dat ik een tent verlaat..

EricR zei:
Tegenwoordig is het eenheidsworst met figuren zoals Kooistra in veel middelgrote steden en in de grote steden figuren die tent na tent laten klappen.
??? In Arnhem staat ook veel horeca leeg.... Wie is die Kooistra?

Leuk topic :) :D

Dit weekend was ik weer eens gaan stappen in mijn favoriete tent. Erg gezellige avond gehad. Al het kleingeld wat ik had uitgegeven aan de plee en de fooi voor mijn favoritie barmeisje ;). Sta ik bij de jassen, kijk in mijn portemonee... **** nog 25 eurocent totaal.

Normaal geeft ik altijd 2 -3 euro fooi aan die portier(s), maar goed 25 cent wou ik toch echt niet doen. Want ik bent het met DBC en andere hier eens dat dat gewoon een belediging is. Mijn vrienden stonden ondertussen al buiten dus ff kleingeld aan hun vragen was er ook niet bij. Toen heb ik die kerel maar een hand gegeven en tegen hem gezegt, " bedankt weer kerel tot volgende keer, al me kleingeld is deze keer op, volgende keer weer" :D

Opgelost, geen probleem toch :)

DavyO zei:
Leuk topic :) :D

Dit weekend was ik weer eens gaan stappen in mijn favoriete tent. Erg gezellige avond gehad. Al het kleingeld wat ik had uitgegeven aan de plee en de fooi voor mijn favoritie barmeisje ;). Sta ik bij de jassen, kijk in mijn portemonee... **** nog 25 eurocent totaal.

Normaal geeft ik altijd 2 -3 euro fooi aan die portier(s), maar goed 25 cent wou ik toch echt niet doen. Want ik bent het met DBC en andere hier eens dat dat gewoon een belediging is. Mijn vrienden stonden ondertussen al buiten dus ff kleingeld aan hun vragen was er ook niet bij. Toen heb ik die kerel maar een hand gegeven en tegen hem gezegt, " bedankt weer kerel tot volgende keer, al me kleingeld is deze keer op, volgende keer weer" :D

Opgelost, geen probleem toch :)

Prima gebeurt heel vaak maar van mij hoeven ze zich niet te verontschuldigen.

Voor de goede orde: IK geef fooi omdat IK dat wil.
Ik in m'n functie verwacht géén fooi maar op z'n minst redelijk gedrag, niet eens normaal, want je bent uit nee, redelijk. Maar er is geen fooi én geen redelijk gedrag meer te bespeuren.

Aan de ene kant het verslechterende gedrag van uitgaansjeugd (bedreigen barpersoneel, agressie) en aan de andere kant het weigeren deel te nemen aan de fooien-traditie. Ik vind dat dat best met elkaar te maken heeft, niemand wil zich ergens meer aan houden.

De meest gemaakte opmerking als je iemand wijst op de plicht van garderobe of iets anders is altijd:
"Dat maak ik zelf wel uit."

Ja dus niet. :D En zo maakt de uitgaansjeugd tegenwoordig alles zelf uit.
Of ze aan je vriendin zitten of niet, of ze betalen voor hun drank of niet, of ze schreeuwen of niet, want alles moet kunnen in Nederland.

Ja dat is leuk en aardig maar het is een gewoonte geworden. We geven immers oom-agent op straat ook geen fooi, omdat hij ons de weg heeft gewezen.

En daarin tegen zijn de meeste portie juist het gevaar, geef je ze geen 'fooie', dan krijg jij wel een paar klappen.
Het is gewoon triest.

Het zijn eigelijk (sommige) criminelen met een tijdelijke bevoegdheid.

Criminelen, dat zijn 't. Ook al hebben ze een pasje tegenwoordig, ze persen nóg een euro van je af. Schandalig! Tuig, allemaal! :D:D:D

DBC01 zei:
Prima gebeurt heel vaak maar van mij hoeven ze zich niet te verontschuldigen.

Voor de goede orde: IK geef fooi omdat IK dat wil.
Ik in m'n functie verwacht géén fooi maar op z'n minst redelijk gedrag, niet eens normaal, want je bent uit nee, redelijk. Maar er is geen fooi én geen redelijk gedrag meer te bespeuren.

Aan de ene kant het verslechterende gedrag van uitgaansjeugd (bedreigen barpersoneel, agressie) en aan de andere kant het weigeren deel te nemen aan de fooien-traditie. Ik vind dat dat best met elkaar te maken heeft, niemand wil zich ergens meer aan houden.

De meest gemaakte opmerking als je iemand wijst op de plicht van garderobe of iets anders is altijd:
"Dat maak ik zelf wel uit."

Ja dus niet. :D En zo maakt de uitgaansjeugd tegenwoordig alles zelf uit.
Of ze aan je vriendin zitten of niet, of ze betalen voor hun drank of niet, of ze schreeuwen of niet, want alles moet kunnen in Nederland.

Tuurlijk kerel :D

IK geef ook alleen fooi als ik het zelf wil, maar ik blijf altijd redelijk/vriendelijk en bedank altijd die gasten en zeg ze gedag als ik binnenkom en als ik weer naar buiten loop :D

Kortom: Uitgekafferd/geslagen,etc. worden, omdat je geen fooi geeft is not done en getuigt van weinig professionaliteit. Als je dat overkomt, dien je dus een klacht in en worden de niet-correct functionerende portiers vervangen door competente en professionele portiers, die gewoon hun werk doen.
Overigens vind ik sommige opmerkingen, die gemaakt worden hier, behoorlijk simplistisch en stigmatiserend. Portiers zijn niet allemaal hersenloze spierbundels, die en crimineel zijn en losse handjes hebben (en dus het werk alleen maar doen om lekker te kunnen rammen). Dat dat soort types idd nog steeds aan de deur staan, is een kwestie van tijd.

Trouwens bodybuilders: Ook van die agressieve criminelen. Allemaal!
Lopen express veel breder dan ze zijn, zijn áltijd zó aanwezig, en asociaal zijn ze ook en ze vreten zich altijd klem en intimideren hun omgeving. Dat begint al als ze beginnen met 5 keer in de week te trainen en dan komt de proteinebus en dan is wat mij betreft de bodybuilder geboren heur.

Nare mensen, altijd last van. :rolleyes:

eindelijk lijkt het topic ergens te komen..

DBC, opa, je lijkt een beetje bij te draaien :p

RichardV zei:
Fooi is iets wat je extra krijgt. Ik geef nooit wat en nooit problemen.

En het geneuzel over staan voor jou veiligheid is ook onzin, want 9 van b de 10 x doen ze niks als er iets gebeurd.

Willen ze dik geld verdienen alds potier moet je op freelance werken. kun je goed verdienen.
Precies, deze reply wilde ik dus ook maken. 9/10 keer zijn het het stereotype uitsmijter. Geen verstand en alleen maar lomp gedrag. Loop door stratum in Eindhoven en je komt een stel knurften bij elkaar tegen. Ik weet niet of ze het erom doen, maar intelligente uitsmijters schijnen erg zeldzaam te zijn lijkt wel. Zo was het een keer een hoop geduw bij de jassen ophalen. Staan ze daar met z'n 3en en wat doen ze? Mensen tegenhouden en extreem hard terugduwen. Dus wat krijg je? Gasten die er opgefokt van raken dat ze steeds met gewend teruguit geduwd worden en je hebt rellen met de portiers. Ipv dat zo'n portier gewoon netjes iedereen ff toespreekt, voor mijn part met z'n 3en... Netjes rijen opstelt. Nee, gewoon verstand op 0 en doorbeuken.

En als je dan zo nodig fooi wilt hebben omdat je vind dat je uurloon te laag is, rot op of ga zeuren bij de baas. Die uitsmijters doen mij gewoon te vaak aan de tattoo- kettingen- en anabolenbillies denken.

RvR zei:
eindelijk lijkt het topic ergens te komen..

DBC, opa, je lijkt een beetje bij te draaien :p
HEt kan nóg erger RvR....nog erger...

(Op samenzweerderige toon)

Maak de combinatie eens van bodybuilder & portier!!!! :eek:
Daar wil ik 't niet eens over hebben, dat zijn de errrgste! :mad:

DBC01 zei:
HEt kan nóg erger RvR....nog erger...

(Op samenzweerderige toon)

Maak de combinatie eens van bodybuilder & portier!!!! :eek:
Daar wil ik 't niet eens over hebben, dat zijn de errrgste! :mad:
Of wat dacht je van een allochtone portier, die ook nog eens BBer is?!!:eek:
Misschien is het een goed idee om alleen nog maar portiers te nemen, die zich bewegen in de schaak- en maatschappelijk werk wereld bewegen. Die zal zeker niet om fooi zeuren en evengoed de beste service bieden, zelfs als je hem lachend onderkotst. Verwacht alleen niet teveel op beveiligingsgebied, want dat is allemaal maar onzin ( Brandveiligheid? **** off! Wordt er iemand neer gebeukt door 5 man? Lekker belangrijk! Komt u maar verder meneer, dan neem ik uw jas aan, die ik dan hier op die grote hoop gooi. Wilt u daar in de hoek pissen? Doe maar hoor.):rolleyes:

Kom op M@rsel:D jij en ik gaan volgende keer naar Locomotion:D...laat die gare tent Spetters maar zitten:p

het jammere in belgie is dat de portiers geen fooien meer mogen aannemen in de meeste clubs . wel staat er een bakje voor fooien dat op het einde van de avond in de portomonee van de clubbaas gaat . heel jammer dit

dan moet je je handje wel uitsteken .

in de versuz hebben ze het ooit eens getest , een gemerkt biljet als fooi gegeven aan een portier . op het einde van de avond word er gezocht naar het biljet . het biljet gevonden bij de portier en die werd onslagen :( .

vroeger gaven de mensen nog stukken meer fooien als nu , vroeger waren er geen opleidingen en konden zelfs agenten aan de deur staan , en daar had iedereen respect voor . tegenwoordig ben je een wandelende voetmat als je gewoon vriendelijk wilt zijn tegen de klanten .

goeiedag en veel plezier

kleuter bekijkt je en denkt , vol dood snotneus dat je bent

RobertHosper zei:
Kom op M@rsel:D jij en ik gaan volgende keer naar Locomotion:D...laat die gare tent Spetters maar zitten:p

haha, gare kindertent :p

laat me weten als je gaat.. dan houden we een meeting :p

koetje zei:
het jammere in belgie is dat de portiers geen fooien meer mogen aannemen in de meeste clubs . wel staat er een bakje voor fooien dat op het einde van de avond in de portomonee van de clubbaas gaat . heel jammer dit

dan moet je je handje wel uitsteken .

in de versuz hebben ze het ooit eens getest , een gemerkt biljet als fooi gegeven aan een portier . op het einde van de avond word er gezocht naar het biljet . het biljet gevonden bij de portier en die werd onslagen :( .

vroeger gaven de mensen nog stukken meer fooien als nu , vroeger waren er geen opleidingen en konden zelfs agenten aan de deur staan , en daar had iedereen respect voor . tegenwoordig ben je een wandelende voetmat als je gewoon vriendelijk wilt zijn tegen de klanten .

goeiedag en veel plezier

kleuter bekijkt je en denkt , vol dood snotneus dat je bent
De mentaliteit van tegenwoordig is gewoon slecht. Daarnaast is het net wat EricR zegt, de service bij veel bedrijven is ook niet meer wat het geweest is. Achja... dat krijg je met steeds meer inwoners. Mensen worden killer tegen elkaar. Vroeger kende iedereen elkaar, tegenwoordig kun je iemand verrot schelden, omdat je die toch niet meer tegenkomt. Ikzelf snap ook niet wat voor lol het is om een portier uit te gaan schelden. Stoer hoor, een portier uitlokken, en als je dan een klap krijgt gaan janken bij de bedrijfsleider.

Terug
Naar boven