Fitness Seller

uitvoering lat pulldown, strikt of niet?

JochemLammers

Cool Novice
Waardering
0
ik was gister lat pulldown aan het doen, kreeg ik commentaar omdat ik klein beetje met mijn rug heen en weer bewoog. volgens de instructeur kon ik zo blessures krijgen in me onderrug. als ik hem strikt uitvoer voel ik helemaal niks in mijn vleugels. Hoe voeren jullie deze oefening uit.

Ik doe hem allebei.

1. Soms gewoon heel strict (zonder te bewegen) .
2. soms heen en weer ( niet te ver natuurlijk ) ..

weet ook niet of het slecht is voor je rug .. ff afwachten ben ook benieuwd

volgens mij is een klein beetje heen en weer gaan niet zon ramp als je je rug maar rechthoud ik voel hem ook beter als ik hem wat actiever volhoud,,

maar heel zeker weet ik het ook niet ben benieuwt.

Ik doe hem zelf altijd relatief strikt, alleen de laatste herhalingen van de zwaarste set beweeg ik wat. Maar dat vind ik meer gecontroleerd cheaten, en zorgt zeker niet voor blessures in de onderrug.

ik doe hem redelijk strict - alleen bij de zware reps beweeg ik wel heeft mij nog nooit iets opgeleverd in mijn onderrug , maar ja de gemiddelde intructeur denkt al dat je een blessure krijgt van het kijken naar gewichten

ik was gister lat pulldown aan het doen, kreeg ik commentaar omdat ik klein beetje met mijn rug heen en weer bewoog. volgens de instructeur kon ik zo blessures krijgen in me onderrug. als ik hem strikt uitvoer voel ik helemaal niks in mijn vleugels. Hoe voeren jullie deze oefening uit.

Wat versta je onder een beetje?

Ik zie mensen van een pull down een row maken, wat op zich geen slechte oefening is, maar het is geen pull down meer.

Ik ben zelf trouwens een voorstander van een wat lossere vorm ,zeker als je op die manier de targetspier beer voelt (zoals je zelf aangeeft)

ik doe lat pulldowns nu omgekeerd, zit omgekeerd op het bankje.

voel ik veel meer, en doe ze ook strict.

• Topic Starter Topic Starter
de hoek van mijn rug gaat van 90 graden tot 80 graden. en de laatste 2 reps misschien wel 75 graden. maar niet zo erg als ronny coleman het doet.

Wat versta je onder een beetje?

Ik zie mensen van een pull down een row maken, wat op zich geen slechte oefening is, maar het is geen pull down meer.

Ik ben zelf trouwens een voorstander van een wat lossere vorm ,zeker als je op die manier de targetspier beer voelt (zoals je zelf aangeeft)

Een pull down is toch gewoon een row alleen dan van boven?
Of doe ik dan mijn rows te strikt. Want ook daar beweg ik nauwelijks met mijn rug.

OT:
Net als the rock, beweeg ik alleen de laatste rep mijn rug licht mee. Ik zorg er wel altijd voor dat mijn rug recht/hol blijft.

• Topic Starter Topic Starter
je rug kan volgens mij ook heel moeilijk bol trekken, het onderste gedeelte van de beweging trek je namelijk je schouderbladen naar elkaar toen en je borst word dan groter.

ik laat trouwens wel m'n schouders omhoog schieten als ik bovenin ben, daardoor gebruik ik ook nogeens de stretch reflex van de lats.

Ik leun wat naar achter en row hem meer dan dat ik m echt naar onder trek.

Zo kan k m echt vanuit de rugspieren doen.

Een pull down is toch gewoon een row alleen dan van boven?
Of doe ik dan mijn rows te strikt. Want ook daar beweg ik nauwelijks met mijn rug.

OT:
Net als the rock, beweeg ik alleen de laatste rep mijn rug licht mee. Ik zorg er wel altijd voor dat mijn rug recht/hol blijft.

Hij bedoelt dat er mensen zijn die zover naar achter leunen dat het geen lat pulldown meer is maar een seated row.

Ik doe hem met brede, geproneerde grip wel heel strikt. Maar met smalle, gesupineerde grip rag ik keihard.

Ik doe hem altijd heel strikt, zoals je een pull-up doet eigelijk. Meestal met een medium grip, werkt perfect.

Aangezien het je lats zijn die de verbinding rug/armen vormt, zou ik eigenlijk niet weten hoe je de beweging uit kan voeren zonder je lats aan te spreken.

Aangezien het je lats zijn die de verbinding rug/armen vormt, zou ik eigenlijk niet weten hoe je de beweging uit kan voeren zonder je lats aan te spreken.

gehe scherp 3XL

tuurlijk spreek je de lats ook wel aan maar wel verre van optimaal.imo

ik deed het eerst ook altijd lomp naar achter hangend , sinds een tijd doe ik hem zeer strickt voel de lats echt branden daarna

Met zwaarder gewicht komt vanzelf minder stricte uitvoering. Voor ultieme massa building is dat niet erg slecht, maar ik hou het zelf ook vaker bij strictere uitvoering dan minder strict. Maar ik help ook vaak een maat, maar die legt nog een paar dumbeltjes op het maximale gewicht dat het apparaat aan platen heeft, en dan kan ik hem tegenhouden wat ik wil, dat geeft altijd mee.

Ik heb hem vandaag heel strict gedaan en moet zeggen het viel me tegen. Ik voelde gewoon niks.

Bij roeien voelde ik stricte uitvoeren wel prima in de rug. Hoefde maar 25 kilo te gebruiken en superslow en ik voelde mijn rug als nooit tevoren. Best leuk dat dan een bejaarde vrouw naast je komt zitten die effe 30 kilo meepakt en je 'eruit' roeit.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven