MuscleMeat

uitvoering pulldown

Het probleem is natuurlijk dat je pas weet dat je er gevoelig voor bent als het te laat is :)

Waarheid als een koe

Hope zei:
Ja snap ik, maar volgens die kerel moeten mijn schouders echt zover als fysisch mogelijk is helemaal naar voor en achter. Ik krijg meer het gevoel dat ik aan het T-bar rowen ben dan, en dat is de oefening die ik voor mijn pulldown al doe.
Als je niet schuin hangt en van boven naar onder trekt, moeten je schouders natuurlijk wel meegaan, maar bij mij gaat dat toch niet evenver als een horizontale row.

Goed voorbeeld van 'the wave'... Slechte manier om je rug te trainen. Wel iets naar achteren hangen met je borst ver naar voren, er moet een glooiing naar achteren zijn in je rug. Dan kan je de rugspieren echt goed aanspannen. Ellebogen en schouderbladen naar elkaar toe bewegen. Niet met je handen aan de stang trekken maar DUW je ellebogen naar beneden (zit tussen je oren maar werkt wel!).

Rug wordt het slechtst getraind in de sportscholen. Zorg ervoor dat je de spieren goed voelt aanspannen en je zit goed!

Terug
Naar boven