Waar moet je mee beginnen als je de cut gaat voorbereiden?
Bereken eerst nauwkeurig wat je dagelijks nodig hebt aan calorieën. Baseer dit op je VVM (Vet Vrije Massa), dus niet op je totale gewicht!
Neem in je berekening ook de sporttoeslag mee, en verder eventuele andere dagelijkse bezigheden, zoals naar school/werk fietsen.
Baseer op de uitkomst van je berekening je nieuwe voedingsschema, eet precies wat je dagelijks nodig hebt, niet meer en niet minder.
Zorg er boven al voor dat je schema geen voeding bevat wat je absoluut niet lust.
Ik lees nu het topic over het cutten, best handige info en duidelijk leesbaar. Maar toch hou ik een vraag hierover:
Voor het verbruik te rekenen moet ik uitgaan van het VVM. Ik weeg op het moment 90kg, en heb een vet percentage van ong. 19%. Dit geeft mij dus een VVM van 72.9
Dan neem ik de VVM en reken de energiebehoefte uit met de VVM.
88,362 + (72.9 X 13,397) + (193 X 4,799) - (26 X 5,677) = 1843,8783 kcal
Hierbij moet ik het energieverbruik optellen van wat ik op de dag doe (lopen op werk, sporten) en dat geeft dan de kcal wat ik moet aanhouden om te eten.
IN voorbeeld: 2500kcal op de sportdagen en dan de niet sportdagen 2100kcal. Op de niet sportdagen voor ik dan wel cardio uit om het vet te verbranden.
Heb ik dit zo goed gelezen? Of ga ik nu totaal de fout in