Fitness Seller

Vage kniepijn

rob91

Freaky Bodybuilder
Waardering
1.743
Lengte
1m87
Ik heb een rare terugkerende kniepijn al 3 jaar. Telkens lijkt het weg te gaan, maar vandaag was het er weer.

6tfmzk.jpg

Het zit precies daar bij de rode circel. Als mijn knie helemaal gebogen doet het zeer daar. Het doet vooral zeer als je erop drukt wanneer je knie volledig gebogen is. Als mijn been gestrekt is heb ik nergens last van, met lopen ook niet. Puur wanneer ik mijn knie buig.

Het meest rare is nog wel dat ik met zware squats of deads nergens last van heb. Als ik aan het opwarmen ben voor squats voel ik het. Zodra ik voor mijn zware werksets ga lijkt het alsof ik alles goed doe qua techniek en voel ik het niet meer.

Ik weet niet wat daar zit, maar kan het een soort ontsteking zijn? Of iets wat van binnenuit tegen mijn huid duwt als ik buig.

Heb/had zelf ook last van knie pijn, maar juist meer aan de binnen kant. Zit je knie schijf ook erg '' los '' ? Mijn VMO spier aan mijn rechter been was op 1 of andere manier veel minder ontwikkelt dan mijn linker, terwijl ik rechts ben. Sinds ik die goed ben gaan trainen is het al stukken beter.

Doe je ook andere oefeningen voor benen dan altijd deadlifts en squats? Ik zou het in ieder geval niet negeren en misschien keertje naar de fysio mee gaan of zo?

• Topic Starter Topic Starter
Heb/had zelf ook last van knie pijn, maar juist meer aan de binnen kant. Zit je knie schijf ook erg '' los '' ? Mijn VMO spier aan mijn rechter been was op 1 of andere manier veel minder ontwikkelt dan mijn linker, terwijl ik rechts ben. Sinds ik die goed ben gaan trainen is het al stukken beter.

Doe je ook andere oefeningen voor benen dan altijd deadlifts en squats? Ik zou het in ieder geval niet negeren en misschien keertje naar de fysio mee gaan of zo?

Kan voor mezelf niet echt oordelen hoe los mijn knieschijf zit maar ik denk dat die niet losser zit dan zou moeten. Ik doe ook nog leg presses, maar dan heb ik er niet echt last van.

Vind het niet problematisch genoeg om ermee naar de fysio te moeten. Het is een gevoelig plekje, maar het is niet belemmerend voor het bewegen.

Ik ga er mee naar de dokter als het nu lang aanhoud. Ik vermoed toch een soort ontsteking.

Terug
Naar boven