AndroidHealthClinic

val af in spier niet in vet

miniluis

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
122kg
Vetpercentage
23%
hallo,

ik ben bezig met een cut heb een behoorlijk vet percentage 27.3 volgens weegschaal

nu was ik op de sportschool dacht laat ik me is wegen ik woog 136,5 dit was eerst 140,5

me vvm was eerst 102.6 nu 98.6

toen ben ik naar de eigenaar van de sportschool gegaan en gevraagd of die is konden kijken of het vetpercentage was gezakt

ik er op gaan staan gaf dat pokke ding aan dat me vetpercentage nog steeds 27.3% was

dat wilde dus zeggen dat ik 4kg vvm kwijt was in 4 weken tijd

doe ik nu iets gruwelijks verkeerd of klopt die weegschaal gewoon niet?

ik vroeg of dat hij een huidplooimeter had, deze had hij niet

hij zei dat die vorige week met een huidplooimeter had gemeten en er kwam precies het zelfde uit als met de weegschaal?

Hoeveel kcal eet je en wat is je dagelijkse behoefte.

Weegschalen zijn ontzettend inaccuraat dus waarschijnlijk ben je wel degelijk vet kwijt. Het kan best zijn dat je spiermassa kwijt bent, dus om dat te voorkomen moet je netjes eten (schoon en genoeg eiwitten) en krachttraining blijven doen.

Een weegschaal zal nooit hetzelfde vp geven als een huidplooimeting.

Zorg dat je je onderhoud uitrekent, een goed voedings- en trainingsschema maakt en 500 kcal onder je onderhoud zitten.
Zo duurt het wel wat langer, maar dan doe je het wel op de juiste manier.

Kan iemand deze vraag voor me beantwoorden?

Hoe kan het zijn dat het lichaam spier verbruikt als het genoeg vet in reserve heeft? Iemand met 20% BF, die aan het cutten is met een low cal dieet. Kan deze ook spier verliezen tijdens zijn route?

Hoe kan het zijn dat het lichaam spier verbruikt als het genoeg vet in reserve heeft? Iemand met 20% BF, die aan het cutten is met een low cal dieet. Kan deze ook spier verliezen tijdens zijn route?

Als je te weinig eiwitten eet wel ja.

Spierbehoud is voor het lichaam niet essentieel. Bij het ontbreken aan anabole stimulans uit voeding en evt. supplementen worden er diverse katabole pathways geactiveerd. Waarom zal waarschijnlijk evolutionair gezien tweeledig zijn:

- Verkrijgen van benodigde aminozuren voor verbruik elders in het lichaam, bijv. voor instandhouding van je immuunsysteem.
- Het ontzien van niet essentiële weefsels om vitale organen van energie te kunnen blijven voorzien.

Energie kan het lichaam nog wel uit vet halen en tot op zekere hoogte lijkt het lichaam dit ook preferentieel te doen. Daarom kunnen we met minimaal spiervlies cutten indien we niet te diep gaan. Benodigde aminozuren wordt echter een ander verhaal. Daarvoor is spiermassa de belangrijkste opslag locatie binnen ons lichaam.

Spierbehoud is voor het lichaam niet essentieel. Bij het ontbreken aan anabole stimulans uit voeding en evt. supplementen worden er diverse katabole pathways geactiveerd. Waarom zal waarschijnlijk evolutionair gezien tweeledig zijn:

- Verkrijgen van benodigde aminozuren voor verbruik elders in het lichaam, bijv. voor instandhouding van je immuunsysteem.
- Het ontzien van niet essentiële weefsels om vitale organen van energie te kunnen blijven voorzien.

Energie kan het lichaam nog wel uit vet halen en tot op zekere hoogte lijkt het lichaam dit ook preferentieel te doen. Daarom kunnen we met minimaal spiervlies cutten indien we niet te diep gaan. Benodigde aminozuren wordt echter een ander verhaal. Daarvoor is spiermassa de belangrijkste opslag locatie binnen ons lichaam.

Interessant! thx! En we voorkomen dit dus door tijdens het cutten een verhoogd aantal eiwitten op te nemen en een lager aantal koolhydraten neem ik aan?

• Topic Starter Topic Starter
Hallo ben ik weer dacht laat ik me is smorgens wegen inplaats van s'avonds

en jawel hoor de weegschaal gaf 32,3% vet aan deze x was zijn excuus dat het ermee te maken heeft dat je snachts veel vocht kwijt raakt

ik eet 2700 a 2800 calorien p dag

Weegschalen zijn totaal niet accuraat. Gewoon afgaan oo gewicht en spiegel.

Afgaan op spiegel was dus ook mijn plan, bedankt

Ga voor de grap is met een rugzak op die weegschaal staan. Als het goed is zou je vetpercentage gelijk moeten blijven. Ik kan je garanderen dat dat niet het geval zal zijn.

Weegschalen zijn prut.. ik zou 28% vet hebben... maar heb 10% met een 4 puntsmeting met huidplooimeter.
Nog een leuke.. als ik voor het douchen weeg heb ik 26% vet.. na het douchen 32% vet... :rolleyes:
zelfs temperatuur en vochtigheid beinvloeden zo een meting.
Heb je geen tang gebruik een spiegel inderdaad. geeft een veel beter beeld.
Of maak eens per aantal weken./maanden een foto van jezelf.

dit is bij dus ook het geval als voor het trainen doe heb ik 27.3 % vet na het trainen nog maar 22%

Terug
Naar boven