XXL Nutrition

Van Marwijk gaat De Jong aanspreken op harde spel

Derksen zal weer jodelen vanavond.

Van Marwijk haalt De Jong uit selectie

AMSTERDAM - Bondscoach Bert van Marwijk heeft Nigel de Jong per direct uit de selectie gehaald voor de EK-kwalificatieduels met Moldavië (8 oktober) en Zweden (12 oktober).

De keuzeheer deelde dat de middenvelder van Manchester City maandag mee in een persoonlijk gesprek. De Jong raakte zondag in opspraak na een zware overtreding op Hatem Ben Arfa van Newcastle United. De Fransman brak daarbij zijn been.
“Ik heb het de spelersgroep zojuist verteld”, aldus Van Marwijk. “Ik heb hen gezegd dat ik geen andere mogelijkheid zag. Binnen afzienbare tijd zal ik nog eens met Nigel gaan praten.”

“Nu wil ik me met de staf en de spelersgroep volledig concentreren op de komende twee belangrijke kwalificatiewedstrijden.”

Karatetrap
Het is niet de eerste keer dat De Jong in het nieuws komt met een vergrijp tegen de ethiek van de sport. Eerder dit jaar liep de Amerikaanse international Stuart Holden ook al een beenbreuk op na een charge van de middenvelder.
In de finale van het WK raakte De Jong de Spanjaard Xabi Alonso met een karatetrap in de borst.

(Bron:nu.nl)

Ik vind het wel overdreven eerlijk gezegd.

goed bezig die marwijk? jong voegt helemaal niks toe aan het spel van holland, geen spelmaker niks, jong eruit jansen erin hoppa

Precies, ik zou vd Vaart of Jansen nu wel eens in actie willen zien op de plek van De Jong. Van Bommel is dezelfde soort speler als De Jong alleen voetballend een stuk sterker. Het is imo niet nodig om 2 van dit soort spelers in een elftal te hebben.

Precies, ik zou vd Vaart of Jansen nu wel eens in actie willen zien op de plek van De Jong. Van Bommel is dezelfde soort speler als De Jong alleen voetballend een stuk sterker. Het is imo niet nodig om 2 van dit soort spelers in een elftal te hebben.

Elke positie zou 2x bezet moeten zijn binnen een elftal. Vd Vaart, Sneijder en Jansen zijn 3 creatieve middenvelders cq nummers 10.

ik zie liever jansen - heeft een beter linkerbeen dan raffie

Elke positie zou 2x bezet moeten zijn binnen een elftal. Vd Vaart, Sneijder en Jansen zijn 3 creatieve middenvelders cq nummers 10.

Stel Douglas wordt genaturaliseerd dan kun je in principe Heitinga ook nog gebruiken als verdedigende middenvelder. Feit is gewoon dat De Jong makkelijk te vervangen is en er niemand is die er wat van merkt in het veld. Als het Sneijder was geweest dan was het een ander verhaal, vraag me af of Van Marwijk hem dan ook uit de selectie had gezet.

Mooi dat hij er uit is gezet, hoeft ook niet terug.

mooi weg met die jongen.

Vd Vaart op zijn plek, meer voetbal

Nooit meer voetballen dat rotjoch.

- civielrechtelijk aansprakelijk stellen
- strafrechtelijk zaak
- tuchtcollege

Dat kan nog eens een levenslange schorsing tot gevolg hebben.

mooi weg met die jongen.

Vd Vaart op zijn plek, meer voetbal

haha, vd Vaart...de man die nu opeens wel kan werken en sprinten. Die op het wk helemaal niks heeft laten zien en zwaar door de mand is gevallen en nu 2 wedstrijden goed heeft gespeeld moet er meteen in.
Laten we zijn reactie op zijn laatste wissel in oranje niet vergeten, toen hij wederom weer geen bal had geraakt.
vd Vaart wordt wat Seedorf vroeger was bij oranje, goed bij zijn club (al heeft Seedorf het wel bij de grootste clubs gered) maar geen moer uivoeren bij oranje.

haha, vd Vaart...de man die nu opeens wel kan werken en sprinten. Die op het wk helemaal niks heeft laten zien en zwaar door de mand is gevallen en nu 2 wedstrijden goed heeft gespeeld moet er meteen in.
Laten we zijn reactie op zijn laatste wissel in oranje niet vergeten, toen hij wederom weer geen bal had geraakt.
vd Vaart wordt wat Seedorf vroeger was bij oranje, goed bij zijn club (al heeft Seedorf het wel bij de grootste clubs gered) maar geen moer uivoeren bij oranje.

Van der Vaart gebruiken als een linksbuiten en dan ook nog in een systeem dat gezien de aard van de as volledig gericht is op het enkel aanspelen van een centrum aanval.

Slap gelul dus, Vaart doet het uitstekend in Londen, heeft het geweldig gedaan bij HSV en gezien de omstandigheden ook prima in Madrid. Gebruik hem op de juiste manier of gebruik hem niet. Hem afrekenen op zijn prestaties als buitenspeler is volslagen debiel.

Je gaat een keeper ook niet in de spits zetten. Laat hem voetballen op een plek waar hij thuis hoort

Vd Vaart kan er niet in, want Sneijder speelt. Je kan hem misschien wel op de plaats van De Jong proberen.

Ik heb gelezen dat hij niet geschorst wordt door de fa??? De scheidsrechter heeft toch geen kaart getrokken dus zij kunnen hem alsnog sanctioneren. Of werkt het in Engeland anders?

Terug
Naar boven