MuscleMeat

Van Marwijk nieuwe bondscoach Oranje

LuckyLuciano

Ripped Bodybuilder
Waardering
0
Bert van Marwijk wordt definitief de nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal. De huidig coach van Feyenoord bereikte vandaag een akkoord met de KNVB over een contract tot en met het WK in 2010.

Van Marwijk stond al langere tijd op de nominatie om Marco van Basten op te volgen. Laatstgenoemde treedt na het EK van komende zomer af om aan de slag te gaan als hoofdtrainer van Ajax. Van Marwijk verlaat daarentegen een Nederlandse topclub om juist aan de slag te gaan bij Oranje.

De 55-jarige oud-coach van onder meer Fortuna Sittard en Borussia Dortmund zal op 31 maart officieel worden gepresenteerd door de KNVB. Dan zullen ook de overige leden van de technische staf bekend gemaakt worden.

Het contract van Van Marwijk bij Feyenoord heeft een looptijd tot medio 2009. Daarin stond echter een clausule dat hij tussentijds mocht vertrekken als hij een contract als bondscoach of bij een Europese topclub zou kunnen tekenen. De KNVB dient wel een afkoopsom aan Feyenoord te betalen

Weird

Wat heeft Van Marwijk nu echt gepresteerd :dunno:

En kom niet met een UEFA-cup aankloppen want dan ben je nog niet eens 17e van Europa

Was te verwachten na al die gesprekken die ze hebben gehad met hem.

• Topic Starter Topic Starter

En kom niet met een UEFA-cup aankloppen want dan ben je nog niet eens 17e van Europa

Dat dacht ik dus ook! De UEFA CUP is mooi maar als dat het enige is op je palmares begrijp ik niet hoe je coach van Holland kan worden.

gert-jan verbeek wordt trainer van feyenoord

wat een gelul allemaal over waarom van Marwijk...waarom destijds Marco van Basten? die had helemaal geen ervaring met 1e elftallen. van Marwijk heeft veel ervaring met het trainen van 1e elftallen en hij kan teminste zeggen dat ie iets heeft gewonnen en komop een uefa cup is niet niks en vergeet niet dat ie Borussia Dortmund mede heeft gered van degradatie..en dus heeft laten zien dat ie onder zware druk kan werken..

Wie had het anders moeten worden? Vind Koster naar PSV nog de vreemdste transfer hij wordt daar dan wel assistent of is dit een fabeltje ?

Dat is nog altijd meer dan Bassie voordat hij werd aangesteld. Anyway, dit is de tweede keer dat Kessler de fout ingaat. Ik zal er verder niet om rouwen omdat Feyenoord nu gelukkig van Bert is verlost. En er wordt zelfs nog een afkoopsom gevangen. :D

Noem dan eens een Nederlandse coach op die meer heeft bereikt dan een UEFA cup winst? Op Louis van Gaal, Rijkaard en Hiddink na dan natuurlijk, want die hebben de kans al gehad. Zeker die eerste. Tevens waren die laatste twee niet geinteresseerd volgens mij.

kansloze fl**ker die van marwijk, straalt 0 zelfvertrouwen en winnaarsmentaliteit uit.

Dan komt van Bommel weer terug. Ik weet alleen niet of ik daar blij om moet zijn.

Denk dat hij meer zal presteren als Van Basten iig, jammer dat we er nog 2 jaar op moeten wachten.

• Topic Starter Topic Starter
Ik begrijp die kritiek op VB niet altijd, hij haalde tenminste resultaten.
Kijk naar Belgie die haalden niets van punten een speelden nog eens strontvoetbal ook.

ben benieuwd :)

Ik begrijp die kritiek op VB niet altijd, hij haalde tenminste resultaten.

Resultaten ??? We hebben imo een waardeloos WK gespeeld.......

Verder vind ik 1-0 overwinningen op Luxemburg , Slovenie en Albanie niet echt om over naar huis te schrijven. En onze poule was nu ook niet echt top met landen als Bulgarije en Roemenie als sterkste tegenstanders.....

Op het Wk waren we na 2 van de drie poulewedstrijden al door...

In de poule des doods!

Ik hoop zo dat we het aankomende EK winnen...

Van Basten past idd wel beter bij Ajax dan bij Oranje.

Terug
Naar boven