XXL Nutrition

Van niks naar een beetje: progressie pics in OP.

Alainvs

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m73
Massa
67kg
Vetpercentage
16%
De zomervakantie staat voor de deur, dus ik heb (bijna) vakantie, genoeg tijd en heb daarom besloten te gaan fitnessen.
Een echt vast train- en voedingsschema heb ik (nog) niet, het enigste waar ik op het moment op let is dat ik (genoeg) eiwitten binnen krijg, dus kwark en kipfilet eet.

Wellicht kunnen jullie mij nog tips of opmerkingen geven naderhand ik bezig ben met trainen. Natuurlijk druk elke dag sticky's aan het lezen maar een reactie van iemand anders is altijd fijn.
Zoals jullie kunnen zien, is het aardig te zien dat ik ~56KG weeg, niet echt veel spiermassa aanwezig.

Doel: 60Kg wegen na de zomervakantie, ergens medio Augustus dus.

[STATS]
eerst:
Lengte : 1,71 m
Gewicht:55,0Kg
vet % : ? (misschien kunnen jullie een schatting maken?)
nu:
Lengte : 1,71 m
Gewicht:56,2Kg
vet % : ?
[/STATS]

Links oud, rechts nieuw: Ik heb niet continu door kunnen fitnessen, soms een week niet. En soms maar 1 x per week. Mijn werk en de zomertijden van de fitness kwamen niet uit met elkaar. Beetje rare foto's, I know. :o
bw46.jpg

Laatst bewerkt:
good luck ! :thumb:

dat je nog geen voedingsschema hebt begrijp ik ( overstap naar goede voeding is niet makkelijk ) maar een trainingsschema zou ik er toch zeker bijnemen !
als ik jou was zou ik eens wat opzoekwerk doen naar stronglifts, rippetoe of fullbody schema's.

Zoals mercapto al zegt, zoek een fullbody compound schema, de isolatie kan je later altijd toevoegen. Zorg dat je een goed schema met een goede bulk hebt en navolgt, maar als je de stickies leest moet dat goedkomen. Je hebt nu gelijk goede beginpics, ga je over 2 jaar hopelijk blij mee zijn. En ga naar de kapper ;)

En nog een tip: focus vooral op je voeding/trainingsschema, de gains komen vanzelf

• Topic Starter Topic Starter
Nee **** korthaar, ook al heeft het zeker 5 voordelen :b*ch please: .
Een trainings-schema heb ik op zich wel in 't algemeen(half dus :P), maar wil eerst apparaten uitproberen, misschien bevallen die ik nu uit heb gekozen mij eigenlijk helemaal niet.

Geen machines doen. Ga stronglifts of rippetoe volgen. Als je hierbij ook nog is goed en veel eet kan je zeker half juli al 60kg wegen zonder dat dat heel veel vet is. Lees de stickies in de voedingssectie. Voor jou is van belang dat je nu gewoon veel gaat eten. Rijst, pasta, brood, brinta, havermout, kip, tonijn, noten; noem het maar op. Eet wat je eten kan.

homnomnom zullen we dan maar zeggen he. Ik ga mij dadelijk nog eens wat eten.
Pindachips (duits erdnuss-flips) zijn volgens mij best geschikt, zal zo eens de voedingswaarde posten.

goed bezig! zo kom je er wel

Chips klinkt een betje negatief, maar pinda-chips is denk ik net iets anders.
Die bevatten, 16 eiwit / 50 koolhydraten(4suiker) / 24 vet (4verzadigd) .
Toch een bron om aan te komen lijkt mij. Elke dag ongeveer 100 gram naar binnen werken :p .

kan zijn, maar waar blijft je voedingsschema? heb je een blanco nodig?

Ik wil mij er nu, deze week zeker nog niet mee bezig houden. Ik houd mij daar op het moment niet aan omdat ik nu nog even de touwtjes voor school aan elkaar aan het knopen ben haha. Als de vakantie echt is begonnen start ik met een trainingsschema en een voedingsschema, dus over 2 weken!

Heb gewoon eens bijgehouden wat ik heb gegeten vandaag, heb ik wel ooit gedaan maar dit keer wat beter:

Code:
hoelaat   wat?
10:00   50gr brinta met 250ml melk
15:00   2gekluts. ei in archide olie tussen 2 broodjes met roomboter + choclade
16:00   kwark yoghurt 150gr +75 gr aardbeien (helaas hadden we geen echte kwark)
17:00   knabbelstengel

Tijd   Kcal / eiwit / Koolh. / vet
10:00  174 / 5,5 / 32,5 / 1,1
15:00  450 / 13,5 / 1,0 / 18
       500 / 18,4 / 90 / 12
       150 / 2,6 / 15 / 8,8
16:00  100 / 4,5 / 15 / 1,5
       27 / 0,6 / 4,9 / 0
17:00  80 / 2,5 / 12 / 5

totaal: 1500 / 47,6 / 170 / 46,4

Nu mis ik nog een avond eten, wat zal ik eens op mijn menu zetten, het is al 7 uur dus ik moet vandaag nog zeker 700 Kcal binnen krijgen en wat eiwitjes.
Helaas is de kip en kwark op :( ! Het is volgens mij nog niet helemaal in verhouding.

Bedankt, wist niet dat die in Excel te vinden was (calorieverbruik)!
Ik moet dus toch echt rond de 2300Kcal voor onderhoud zitten!

Volgens 't scehma 67 eiwit, 224 koohlydraten en 47 vet.
1/8ste van mijn dagelijkse eiwit, 1/2de van koolhydraten en 1/4 de van mijn dagelijks vet behoefte. Dus minderen in witte broodjes, die zitten aardig vol met koolhydraten. Heb toch echt kwark nodig in mijn 'dieet'. Zo heb ik wel een goed cut schema ja. Maar ik moet bulken gvd. Ik ga avondeten bereiden!

oew dat zijn verhoudingen :4 oeps.

Laatst bewerkt:
is calorie verbruik en schema he voor het geval je het niet wist :p

en probeer volkoren brood of rijst te eten voor je carbs, en inderdaad beginnen met een bak kwark voor je gaat slapen. je erin verdiepen en je schema verbeteren ;)

Ben niet zo heel erg van het bruine/volkoren brood. Ik haat zaadjes, pulk ik dan dehele dag tussen mijn eten uit. Liefst eet ik cashew-noten of pinda's.
Ik eet dadelijk nog wel iets waar weinig koolhydraten in zitten maar wel eiwitten/vet en dan hem ik wel een beetje recht getrokken.
Ik ga donderdag mijn voedingsschema maken (heb het nu best druk).
Wordt nog wat, om voor mij een schema te maken (ben beetje kieskeurig), denk wel dat ik whey ga nemen, want dat is makkelijker dan een bak kwark naar binnen werken. Heb ook geen grote maag...

je hebt ook zonder zaad aan de rand als je dat bedoelt. whey na training, kwark voor je gaat slapen zou ik doen

en geen grote maag... niet zo zeuren gewoon eten hij word vanzelf groter :p

haha ja. en het verteerd ook nog eens snel. Net mijn verlabberde avondmaal op, rijst met satésaus. Ja als weer eens alles op is hè. heb ik toch zo even dikke 500kcal 12/103/11 binnen gekregen. Zat meteen vol. Maar heb nu half uur later alweer trek in zo'n bord vol :D !

skip de satesaus, maak er 2x 75 of 100 gram per dag van en je hebt alweer een hoop koolhydraten binnen ;) kook de eerste maaltijd 150 gram deel het en zet het andere deel in water weg, hoef je alleen op te warmen. :)

Dan krijg je wel hele vatsigge blubber hoor, kun je beter met klein bodempje water in de magnetron zetten dan. En alleen droge rijst (met wat zout) dat smaakt ook niet heel bijzonder.

Terug
Naar boven