Fitness Seller

Van niks naar een beetje: progressie pics in OP.

hoe bedoel je blubber? en nee het smaakt niet geweldig maar is goed te eten zeker als je honger hebt

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb nu wel brinta gepakt. Stuk beter te kanen. heel klein schepje suiker erin.

Vandaag dan voor het eerst gegaan. Ik kon dus niet zo veel gewicht tillen haha.
Ik kreeg zo'n Olympic barbell (zonder gewichten) nog niet fatsoenlijk en recht omhoog.
Maar dat komt nog wel denk ik.
Heb vandaag misschien te veel getraind, iig van alles wat. Ik wou gewoon 'kennis' maken met de gym. Ik heb nu geen pijn maar wel een spierpijn-gevoel, niet echte spierpijn in mijn rug. Dat is toch gewoon goed/normaal ? Ik had 15-25 kg bij de meeste apparaten en dan 2 of 3 sets van 8 tot 10 gedaan.

eerste keer is altijd wat wennen.
eens je techniek hebt, komt gewicht wel

succes

eerste keer is altijd wat wennen.
eens je techniek hebt, komt gewicht wel

succes

Ik vond het jammer dat niemand ons kon helpen. We waren met 3 man en gaan ons inschrijven. Ik verwacht dan eigenlijk wel dat iemand ons toch 1 keer gratis begeleid. Gelukkig kwamen we wel wat bekende tegen die ons met het een en ander konden helpen.

Wie liepen wel van onder naar boven en alle kanten op omdat we echt niet wisten wat we moesten doen :D .
Ik voel mij ook moe sinds mijn 'training', zelfs na mijn avond eten. Ik was om 3 uur al klaar met fitness, begonnen met 10 minuten roeien en afgesloten met 15 minuten cardio (~160 hr)

skip de cardio, eten moet je!

Hebben ze daar geen 'instructeurs' die jou/jullie kunnen helpen met de oefeningen?

En wat heb je eigenlijk getraind?

Vandaag was dus beetje alles haha. Niet zo goed maar wou even een gevoel krijgen van de fitness centre.
Ja die mensen zijn er wel, maar waren toen niet beschikbaar en kosten dus eigenlijk geld...
Van een kant logisch, maar de eerste keer begeleid je iemand toch. Helemaal jongere....

Mijn vrienden willen cardio doen. Maar ik liever niet want daar krijg ik toch maar honger van en moet ik alleen maar meer Kcal eten en afvallen hoeft op het moment niet en conditie is ook niet zo'n punt.
Is roeien ook cardio? Want je moet je spieren toch wel een beetje opwarmen, want met roeien zat ik op 700Cal/h, dat was gewoon een redelijk tempo.
Want ik had na verloop van 't roeien toch wel een gevoel in mijn bovenarmen.

Ik ga zo opzoeken welke oefeningen ik sowieso allemaal heb gedaan. Ik kan alleen de apparaten niet op de sites vinden natuurlijk. Ik heb decline/incline press volgens mij gedaan voor de rug en voor de borst. Één apparaat moest je met handen vanuit onder een cable-bar pakken en een vanuit boven dat waren wel fijne oefeningen, moest je tevens op een bankje zitten met je benen/dijen tegen zo'n kussen.
Ook heb ik machine pulldown gedaan. Dat vind ik zelf een fijne oefening!
Ik heb 't drukste van mijn school gelukkig gehad en ik kan mij nu gaan richten op schema's en oefeningen :) !

Inderdaad klote dat er geen begeleiding is maar als je goed zoekt/kijkt op youtube of aan de mensen daar vraagt kom je ook een heel eind (zo heb ik het ook gedaan).
Roeien is cardio idd, maar imo als opwarmen onnodig. Als opwarmen zou ik gewoon de oefening licht pakken (stel je doet normaal 8x30kg pak je eerst 10x10 en dan 6x20 of 1x30 bijvoorbeeld.)

Inderdaad klote dat er geen begeleiding is maar als je goed zoekt/kijkt op youtube of aan de mensen daar vraagt moet het goedkomen.
En roeien is cardio idd, maar imo als opwarmen onnodig. Als opwarmen zou ik gewoon de oefening licht pakken (stel je doet normaal 8x30kg pak je eerst 10x10 en dan 6x20 of 1x30 bijvoorbeeld.)

10x10 zou kunnen, maar 6x20 ben je toch al vermoeid lijkt mij. Dan is dat gewoon je oefening opbouwen. En van zwaar naar licht is volgens mij beter om je spieren te laten groeien. Verzuren en daarna door trainen toch?
Ik zie het wel, mijn werk is ook al een en al cardio lol.

En ga je ook beginnen met je voeding? Zonder goede voeding richten je trainingen weinig uit ;) Zou voor de oefeningen trouwens eens kijken naar de compounds benchpress, bent-over-row, overhead press, squat en deadlift). Zoek ze eens op kijk hoe ze moeten verdiep je erin en begin lekker met een lege stang. Langzaam gewicht opvoeren als je de oefening onder de knie krijgt. Compounds horen de basis van je schema (wat je ook van plan bent) te zijn.

---------- Post toegevoegd Thu 14 Jun 2012 om 22:20 ----------

10x10 zou kunnen, maar 6x20 ben je toch al vermoeid lijkt mij. Dan is dat gewoon je oefening opbouwen. En van zwaar naar licht is volgens mij beter om je spieren te laten groeien. Verzuren en daarna door trainen toch?
Ik zie het wel, mijn werk is ook al een en al cardio lol.

dat dat persé beter is is onzin, variatie is wel goed maar meestal werk je juist van lichter naar je max toe. Ik zou gewoon 8 reps zo zwaar als je kan (met goede form ofcourse)

Is goed. Ik had vandaag 3sets van 10 reps gedaan. 15-20-27,5. Volgende keer begin ik gewoon bij 25. Ik begreep eerst bodybuilden/fitness dus niet en zat naja niet echt mijn best te doen (zwaar uit ademen en etc) maar meer mijn uithoudingsvermogen dus te trainen met 15 kilo haha.
Ik neem als extra op mijn voedingsschema al elke morgen een grote kom brinta. 50-60gram met 300 ml melk ongeveer. Alleen als ik 's morgens een heb ik echt de hele dag trek, omdat mijn vertering waarschijnlijk eerder op gang komt :p ... en 's avonds kwark.
Hiervoor wil ik wel whey nemen, dit wil ik 's morgens en na de training er bij nemen. Omdat ik relatief gezien weinig eiwitten uit mijn voedsel haal.
Ik merk dat ik meer acne (op mijn rug) krijg door de brinta (melk die ik bij de brinta doe).

niks van die acne aantrekken :p

En in het begin heeft iedereen aangekloot (op machines). Hoop dat jij je in gaat lezen, je trainings-voedings schema blijft verbeteren en niet aan blijft modderen zoals een groot deel in een average gym doet. Echt lezen, lezen en nog eens lezen. Alles wat in je opkomt m.b.t. bodybuilding googlen en lezen ;)

Ik probeer morgen mijn schema te maken, maandag ga ik weer trainen.
Ik ga denk ik full-body doen 3x in de week. (beetje plannen met werk).

Ik vind het alleen moeilijk, want er staan namelijk erg veel apparaten enzo in de gym, die vind ik fijner om mee te werken maar die zijn heel erg geisoleerd, op bijvoorbeeld alleen de borst of biceps en soms borst en biceps bij elkaar. Dan is het een compound in principe maar zoiets zoek ik niet echt voor full body work-out
Ik heb het idee dat je met een split schema maar een half uur bezig bent in de gym ofzo, klopt dit? Zo heel veel kun je namelijk niet doen. om alleen je armen te trainen. Die zullen vrij snel moe zijn.

voorlopig schema:

15 min. roeien rug
Curl (dumbbell) of EZ bar curlbiceps
Extension triceps
Cable-machine pulldown Latissimus Dorsi
Ab Coaster 3 x 15 Rectus Abdominis
Ab Coaster side 3 x 15 Obliques
Leg press Quadriceps
En er staan nog 2 machines eigenlijk voor de rug, maar daar weet ik de naam niet van.

Ik ben van plan alles 5x5 te pakken en dan alles 3x per week, maar ik moet eerst kijken bij welk gewicht ik uit kom.
Dit zijn eigenlijk voornamelijk isolatie oefeningen en misschien niet goed gecombineerd met een full-body schema.

Laatst bewerkt:
Heeft iemand aan- en opmerkingen?
Ik wil ook wel de EZ bar gebruiken, omdat deze lichter is maar welke opdracht moet ik hier mee uitvoeren?
Mis ik een spiergroep? Ik ga morgen namelijk trainen.

Vandaag dus gewoon curlz gedaan met de EZ bar, 5x5 met 10kg.
Laatste 5 gingen echt moeizaam en daarna was ik eigenlijk best moe, slecht geslapen ook.
Maar ik heb het idee dat 10kg op die bar niet zo heel veel is eerlijk gezegd. Ik wou ook extension (achterover) doen maar dat heb ik niet gedaan omdat mij niemand effe daarbij kon helpen op dat moment (het hoeft niet, maar is wel fijner). Heb wel High row gedaan voor triceps en incline en decline, deze: [Link niet meer beschikbaar] .
Vond het wel goed gedaan vandaag.
Volgende keer probeer ik serieus met het blaadje er heen te gaan. Deze keer zat ik een beetje in tijd nood tussen school en verjaardag.

Vandaag weer geweest, misschien iets te snel achter elkaar, maandag-->woensdag.
Maar de spierpijn was weg behalve bij de Latissimus Dorsi, dus die heb ik zo veel mogelijk geprobeerd niet te trainen en mijn rug heb ik niet speciaal getraind, extra.
Vooral nadruk op triceps en borst gelegd. Volgende keer ga ik alle namen van de apparaten toch eens opschrijven en de oefeningen die ik doe, want ik heb het geheugen van een zeef volgens mij.
Iig deze oefening gedaan, 5x5 eerste keer met 15 kg, was niet echt veel. Daarna 30kg geprobeerd maar dat kreeg ik maar 2-3 x omhoog. Daarna wel afgemaakt met 3x5 met 25kg. Ach komt wel.

Volgende keer neem ik blaadje/telefoon mee en schrijf ik alles precies op. Krijg ik een veel beter beeld er van.

Net een beetje de goede richting op ben ik nu doodziek van (Waarschijnlijk) eten van Mc :( !
Ben van 57,2 kg naar 55,5 afgevallen in 2 dagen. Hoop dat ik er morgen toch weer wat beter aan toe ben.
Ik kan niks eten, dan moet ik meteen kotsen en krijg ik een extreem opgeblazen gevoel.
Neem nu elk uur heel klein beetje brinta of iets anders duns/licht verteerbaar.

Inmiddels een hoop mensen leren kennen ook bij de fitness zelf, en die kunnen je nog aardig wat leren :p !
Zo heb ik de squat onder handen genomen, maar vind hem ERG vervelen voor mijn schouders/armen.
Het is mij nu zo geleerd om de bar op borsthoogte te hangen, van voren vast te pakken op vrij brede grip, zonder je duim eromheen te leggen en dan de bar zo laag mogelijk op je rug leggen.
Maar dat gaat echt niet lekker :s . Heeft iemand een echt goed filmpje voor de squat?

Benchpress gaat ook erg aardig :) , alleen na afloop van't bankdrukken ben ik ook echt KAPOT! tot nu toe is het gelukt om 1x5x40kg(+20kg bar) te doen. Dit was wel de laatste set. Maar nu doe ik 5xLeeg(opwarmen), 5x 40, 5x 50, 5x 55, 5x 50, 5x 40.
Is het beter om met iets lager te beginnen en wel te eindigen op zeg maar 60Kg, als dat mogelijk is? Dus: 40-45-50-55-60, zonder de lege warming-up dan.

1-Oktober ga ik een 'nieuw'-trainingsschema maken, dan heb ik weer wat vrije tijd :) .
Momenteel doe ik 2-daags split schema, werkt uitstekend vind ik:
dag1: Rug, buik, benen.
dag2: triceps, borst, schouder.
Voor de rest doe ik geen cardio (5minuten lopen op 130hartslag voor de KT) of andere sport, wil wel gaan squashen bij de fitness zelf (om toch flexibel te blijven, wordt een beetje stijf van fitness.
1-oktober probeer ik ook weer progessie-pics te maken!

Helaas praat ik tegen niemand hier in dit topic haha.

...

squat gewoon blijven oefenen, varieren in stand en low/high bar.. moet zeggen dat low bar mij gewoon niet ligt.. heb altijd high bar gedaan (bar op traps). vooral niet rushen met gewicht, gewoon lekker langzaam opvoeren, neem de tijd! zoek ook filmpjes op youtube en kijk in je gym naar eventuele squattende medesporters ;)

BP is goed voor je trainingstijd en gewicht man! ik heb er nogal moeite mee, zit nu op 8x66 na 10 maanden trainen wat dus bar slecht is :o

ik zou wel een 3/4 daags splitschema maken, zorg ook dat je borst/biceps & rug/triceps traint zodat je 2x armen in de week pakt. Zorg wel voor voldoende rust tussendoor. Doe iets van
dag 1 rug/triceps
rust
dag 2 benen/buik
rust
dag 3 borst/biceps/schouders

Terug
Naar boven