AndroidHealthClinic

van split naar ub/lb

Ricardooo

Novice
Waardering
1
Lengte
1m90
Massa
79kg
Eerste post op het forum, let's go. :):cool:

Hallo DBB's,

Ik zal mezelf eerst even voorstellen, ik ben Ricardo, 18 jaar oud, 75kg, 1,94m, en ben een ecto. 1 jaar geleden gestart met sporten maar eigenlijk sinds januari 'serieus' bezig. Al die andere maanden daarvoor simpelweg niet genoeg research gedaan om een doel te stellen er daarvoor te gaan. (zoals het berekenen van voeding, dagelijske behoefte Eiwit/Kh/Vet etc., trainingschema's en rust.)

Ik volg dus al 1 jaar een 4 daagse split schema, Ik haal er simpelweg niet veel meer uit en het word eentonig. Kan ook zijn omdat ik pas 3 maanden 'goed' bezig ben, maar ik wil eigenlijk een ander schema volgen. Wil nu dus overschakelen naar een 4 daagse UB/LB met het doel om meer (spier)massa te krijgen.

Echter kan ik alleen trainen op maandag, woendag, donderdag, vrijdag. Andere dagen is simpelweg niet mogelijk ivm werk etc.

Mijn vraag is dus, Is het verstandig om van die 4 daagse ub/lb, 3 dagen ervan achter elkaar te trainen? (i.v.m. spierherstel) of maakt dit niks uit, zolang ik mijn voedingschema goed op orde heb en genoeg rust neem.

Zijn er eventuele alternatieven hoe ik dit kan aanpakken. ???

P.S. het is misschien een overbodige vraag, maar ik wil graag jullie perspectief zien betreft trainingschema's, aangezien de meeste van jullie ervaring hebben, vandaar. ;)

Alvast thanks voor jullie feedback!

Kan prima imo. Maar zou dan met de training van woensdag niet al te gek doen, aangezien je maar 1 dag rust ertussen hebt. Je hebt zaterdag geen tijd om te trainen? Anders zou je mooi maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag kunnen.

• Topic Starter Topic Starter
Kan prima imo. Maar zou dan met de training van woensdag niet al te gek doen, aangezien je maar 1 dag rust ertussen hebt. Je hebt zaterdag geen tijd om te trainen? Anders zou je mooi maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag kunnen.
Zaterdags is afwisselend, moet soms werken van ochtend tot middag, en m'n sportschool is in de weekenden helaas tot 2 uur geopend..

Ik zou er gewoon drie dagen van maken, ma, wo en vrijdag. Hooguit conditioning op donderdag maar dan moet je wel squatten en deadliften op de dagen ervoor. Met jouw gewicht en lengte zou ik mij niet zo druk maken over een eetschema. Zorg dat je ruim voldoende binnenkrijgt en let daarbij wat extra op de eiwitten.

Wat je ook kan proberen is een fullbody of push/pull/legs schema. Succes!

heb op advies van harpep 3dagen na mekaar full body gedraaid en ik doe een ZWAAR beroep .

alles hangt van je motivatie af .........................

Je zou het ook zo kunnen doen:
Maandag: upperbody
Woensdag: lowerbody
Donderdag: cardio
Zaterdag: fullbody

Zo train je alles 2x per week met genoeg rust tussen de spiergroepen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zie al veel mogelijkheden, ga even goed uitzoeken wat ik het best kan combineren met school/werk/stage etc. Nogmaals bedankt! :D

Waarom niet gewoon maandag woensdag vrijdag full body?:o

Stronglifts 5x5, starting strength, ICF 5x5, Greyskull LP

Terug
Naar boven