XXL Nutrition

Van ub/lb schema naar split

Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
60kg
Ik heb een maand of 2 een Ub/Lb schema gevold, maar wil over gaan op een 4 daagse split schema, om dat ik ook nog train en op zaterdag een wedstrijd heb.
Dit is het ub/lb schema dat ik gevolg heb:
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit is het schema dat ik wil gaan volgen:

Wat vinden jullie van dit schema?

image.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Het ub/lb schema dat ik volgde

Volgens mij was de foto mislukt van mijn oude schema

image.jpg

Lukt niet om ub/lb vol te houden naast t trainen?

Als ik op donderdag echt goed me benen train merk ik dat ik zaterdag nog niet volledig ben hersteld.

Ik neem aan dat je tot failure gaat, dat kun je beter niet doen in een ub/lb. Er zou normaliter geen reden mogen zijn dat je op een donderdag zo wasted bent dat je zaterdag nog niet kunt trainen of wedstrijd doen. Een ander deel is natuurlijk een stukje gewenning.

Als ik bv op maandag me benen train kan ik bv 4x10 met 50 kilo squaten, maar als ik de volgende training op woensdag doe inplaats van donderdag kan ik (meestal) niet weer alles geven dus niet die 4x10 met 50 kilo. Al heb ik eendagje extra rust dus op donderdag weer zoals het in het schema staat kan ik wel weer alles geven en evenveel of meer squaten.

Dus als ik zeg maar op donderdag me benen train en heb 1 dag rust kan ik op zaterdag niet weer vol sprinten enzo, omdat ik merk dat me benen (meestal) nog niet helemaal hersteld zijn.
Ik hoop dat je het nu snapt.
Maar mijn vraag is is het een goed split schema en wat kan eraan verbeterd worden?

Ik hoop dat je het nu snapt.
Ik snapte het de eerste keer al hoor;)
Je probleem wat herstel betreft komt door het feit dat je dus kennelijk telkens alles geeft, dat moet je dus niet doen in een ub/lb. En wederom, daarnaast weer een stukje gewenning.

Maar mijn vraag is is het een goed split schema en wat kan eraan verbeterd worden?

Besef je dat een split vooral in de beginner en intermediate(en zelfs advanced) fases meestal niet de juiste indeling is om te trainen; lage frequentie etc. Je omzeilt dan je probleem i.p.v. dat je er aan werkt. Maar goed dat is jouw keuze, je kan de split zo best doen. Er zitten niet echt directe problemen in dus go ahead.

Ooh dan blijf ik nog paar maandjes ub/lb schema volgen bedankt. Had er inderdaad al veel overgelezen dat full body of ub lb beter is voor een beginner en nog iets gevorderde dan een split schema.

Ooh dan blijf ik nog paar maandjes ub/lb schema volgen bedankt. Had er inderdaad al veel overgelezen dat full body of ub lb beter is voor een beginner en nog iets gevorderde dan een split schema.

Ik denk dat je daarmee de beste keuze maakt. Wat je kunt doen om het "probleem" dragelijker te maken is om 1 squat variant op de donderdag te doen i.p.v. 2. en wellicht het volume iets omlaag, dat je langzaam weer terug bouwt. En laat wat gas in de tank elke set, zo'n 2 reps. Dus ga niet tot failure.

Terug
Naar boven