MuscleMeat

Van vetklep naar half god!

Aeschere

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m88
Massa
86kg
Na een vorige kansloze poging tot een log en het hopeloos falen om een trainingsschema vol te houden ben ik nog steeds een vetklep met 23% vet. Ik kan wat meer gewicht tillen dan voor ik begon maar vet verliezen wilt niet lukken. Niet heel raar natuurlijk als je blijft snacken, maaltijden overslaat en trainingen overslaat om met je kont achter de computer te blijven hangen.

NO MORE!

Het wordt tijd om weer vanaf het begin te beginnen en eindelijk toe te werken naar het half goden lichaam dat ik wil :)

De eerste stap is een goed vol te houden "beginners" programma voor het gehele lichaam. Rippetoe lijkt mij hier uitermate geschikt voor.

Schema A:
- Bench Press
- Dead lift
- Squad

Schema B:
- Bend over Row
- Military Press
- Squad

Ma: Schema A
Wo: Schema B
Vr: Schema A
Ma: Schema B
etc.

Na elke training doe ik dan nog ongeveer een half uur cardio op de crosstrainer. Met het aankomende lekkere weer is het misschien ook wel lekker om te beginnen met hardlopen. Ik probeer minstens nog 1 keer per week op een rustdag een cardio sessie van ongeveer 45 min - 1 uur in te plannen.

Daarnaast moet ik natuurlijk ook een goed voedingsschema hebben. Ik zal mijn huidige schema eens onder de loep nemen en deze zsm. posten.

Een goed begin is het halve werk zeggen ze wel eens dus vandaag ook maar gelijk de eerste training gedaan.

Squat
1x10x20
1x8x30
1x6x50
3x5x70

Dead Lift
1x8x20
1x6x50
3x5x60

Bench Press
1x10x10
1x8x40
3x5x50

20 min. cardio.

De gewichten zijn nog beroerd. De squat kan niet heel veel hoger op het moment maar de dead lift kan volgens mij nog wel wat omhoog. Vrijdag maar eens de 70kg proberen.

Hier nog wat stats ter afsluiting:

Lengte: 1.88
Gewicht: *99kg
Vet Percentage: 23%
Lichaamstype: Volgens mij Endomorf

Ik zal eens kijken of ik morgen foto's kan maken van de huidige stand van zaken. Mind you, it ain't pretty ;)

Succeessss :thumbup:

good luck !

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben nog bezig met mijn voedingsprogramma maar hier alvast wat foto's van hoe het er nu voor staat.

Caution: What has been seen cannot be unseen!

[afbeelding niet meer beschikbaar][afbeelding niet meer beschikbaar][afbeelding niet meer beschikbaar]

Ook maar eens naar mijn schema gekeken en kom uiteindelijk bij hier op uit. Lijkt me redelijk in balans, toch?

Vanmiddag eerst overleg en daarna door naar de sportschool voor schema B. Ben benieuwd, nog steeds pijn in mn kont van maandag :(

Bijlagen

Veel succes!

Probeer het vooral graag te doen.

Gewoon doorzetten en je komt er wel :-)

Daar kan inderdaad nog wel wat af voor de zomer;)
Je hebt zo te zien net als ik aanleg voor een dikke ass, ****ing irritant is dat. Ik pas heel snel geen broeken meer als ik aankom. Succes met je doelstelling gast!

Net terug van de schema B training. Wat een klote oefeningen! :)
Nog wat stijfjes van maandag maar toch gegaan. Trainingen missen is niet (meer) de bedoeling.

Military Press:
1x10x10
1x8x20
3x5x25

Bend over Row:
1x10x20
1x8x30
3x5x35

Squat:
1x10x30
1x8x40
1x6x55
3x5x70

Ben niet helemaal tevreden over de gewichten van de MP en de BoR maar het is even niet anders. Loop volgens mij ontzettend achter. De squat ging moeizaam maar wel alle reps eruit gekregen, go me!

Je voelt je wel een beetje aso om de hele training het squat rek in gebruik te nemen. Mochten er mensen bij De Workout hebben gestaan, sorry maar deze noob moet ook spieren kweken.

Dan nog twee vragen:
1. Hoe zwaar is zo'n squat stang eigenlijk. Ik dacht altijd 10kg maar weet het niet zeker.
2. Wat is nou de juiste uitvoering voor de BoR? Je ziet mensen de stang naar hun navel trekken maar ook naar hun borst, beetje verwarrend.

Thanks for reading.

Vandaag lekker een rustdag. Niet zoveel doen, heerlijk!
Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie nou van het het voedingsschema vinden.

Oh, en beter laat dan nooit: Bedankt voor de steunbetuigingen!

Een stang weegt meestal 20kg tenzij je een kleinere dunne hebt maar een normale 20kg.

Ik ga je wel volgen, heb zelf ook rippetoe gedaan.

Oh sweet! Dan kunnen al mijn stats uit de voorgaande training met 10kg omhoog! :D

Dus zit nu op:

Squat: 80kg
MP: 35kg
BOR: 45kg
DL: 70kg

Van die cijfers wordt ik toch een stuk vrolijker. Aangezien de DL wel wat zwaarder kon komt de 100kg toch iets dichterbij.

De bench press heeft wel een dunnere/kortere stang dus ik neem aan dat die wel 10kg is. De press blijft dan ook op 50kg staan.

Cheers.

Succes met je doelen en volhouden dit keer:thumbup:

Net terug van mijn training, merk wel dat ik opnieuw moet beginnen en dat ik hiervoor eigenlijk niet zoveel gedaan heb. Normaal gesproken deed ik zonder al te veel moeite 30 minuten cardio na de training. Deze week maak ik met moeite de 20 min vol, damn you rippetoe!

Anyway:

Bench Press:
1x10x10
1x8x40
3x5x50
Ging wel lekker. Volgende week maar iets omhoog

Dead Lift:
1x8x20
1x6x60
3x5x80!
De 80kg kunnen halen. Best blij mee. Merk alleen wel dat mijn rug redelijk achter loopt ten opzichte van de rest.

Squat
1x10x30
1x8x40
1x6x60
3x5x80
Merkte dat ik nog moe was van de Dead Lift waardoor ik mijn rug niet altijd even goed kon houden tijdens de uitvoer.

Misschien moet ik volgende week eens kijken naar een andere volgorde zodat ik wat meer kan bijkomen tussen de oefeningen in. Nu eerst lekker weekend, twee dagen rust!

Je kan er de volgorde veranderen in DL-BP-Sq. Dan heeft je rug iets meer rust tussendoor. Geniet van je weekend;)

En ik maar denken dat ik rust had dit weekend. Mijn vriendin had het brilliante idee om een "stukje" te gaan lopen. Dat stukje bleek 14km te zijn. Mijn cardio op een rustdag wel weer gehad deze week :)

Eten ging van het weekend nog redelijk eigenlijk. Gisteren enkel slecht avond eten moeten eten (pizza). Kreeg gelijk last van mijn maag. Vandaag ging het weer prima!

Morgen weer aan de bak met schema B. Nu eerst lekker op de bank hangen. Prettig weekend nog!

Vandaag schema B eruit geknald. Ging best lekker ondanks dat ik iets last van mijn knie had.
Alle gewichten konden omhoog en was prima te doen, vooral de squat viel me erg mee deze keer.

Military Press:
1x10x10
1x8x20
3x5x36

Bend over Row:
1x10x20
1x8x30
3x5x46

Squat:
1x10x40
1x6x60
3x5x82.5

Morgen lekker rust en dan woensdag weer schema A. Heb er nu al zin in!

Nummertje wat mij er altijd wel weer doorheen trekt: http://www.youtube.com/watch?v=cygtypX5i8Y

Hou zo vol man :cool:
zal de thread FF in de reminder gooien...

Dank, ga het zeker volhouden!

Vanavond schema A gedaan. 's Avonds trainen zuigt! Het squat rek was net bezet toen ik klaar was met de bench press en was nog minstens een half uur in gebruik, niet echt de fijn om daar op te moeten wachten. Ik heb dus geen squats kunnen doen en heb hiervoor in de plaats seated leg presses gedaan om toch nog iets aan mijn benen te kunnen doen.

Deadlift:
1x10x40
1x6x60
3x5x85
Ging lekker, eindelijk meer gelift dan ik squad, progressie!

Bench Press:
1x10x10
1x6x40
3x5x52.5
Wel weer extra gewicht eraan kunnen hangen maar een spiertje in mijn schouder voelt nu niet helemaal lekker. Zal morgen wel stijf zijn maar heb genoeg tijd om bij te komen.

Seated leg press:
1x10x75
1x6x110
3x5x155
Was wel lekker. Goed kracht moeten zetten om mijzelf weg te kunnen drukken. Deze oefening ben ik toen ik voor het eerst bij de sportschool kwam mee begonnen en deed toen 3x15x55 en dat vond ik toen zwaar ???. Toch fijn om te zien dat het nog iets helpt allemaal :)

Nu mijn bakje kwark leeg eten en lekker gaan slapen. Voor de liefhebbers, vandaag behoefte aan eens wat anders dan metal. Soman heeft mij deze keer de training door geholpen.

http://www.youtube.com/watch?v=bLJEfC2yGqE

Grr! Vandaag een extreem drukke dag op het werk waardoor ik niet kan trainen :(
Hopelijk vind ik morgen nog een gaatje om te gaan, baal er stevig van!

Terug
Naar boven