MuscleMeat

Van vetklep naar half god!

Je hebt al hele tijd niet gepost, houd je het nog vol of heb je het opgegeven?

ik ben ook benieuwd. ik doe ook RT

• Topic Starter Topic Starter
Grappig dat jullie hier nu over beginnen.

De blessure uit de vorige post duurde toch langer dan gedacht en heb hier bijna twee weken last van gehad waardoor ik niet heb kunnen trainen. Daarna een week niks voordat ik weer twee weken op vakantie ging. Al die tijd helemaal niks gedaan :(

Maandag heb ik het weer opgepakt en tot mijn verbazing kon ik op de Bench Press en op de Deadlift dezelfde gewichten hebben als 5 weken geleden (t*ring wat klinkt dat lang). Helaas moest ik door apparatuur bezetting de BP voor de DL doen waardoor ik de DL en de SQ achter elkaar moest doen. Resultaat, een rug die te zwaar belast was en gefaalde SQ sets (1x5 en 2x4).

Vandaag had ik weer gemoeten maar mijn vriendin had de uitreiking van haar master waardoor er geen tijd meer over was om de training te doen, wel balen maar hopelijk kan ik deze morgen inhalen. De spierpijn na de training van maandag was wel weer gruwelijk, zal me leren om zo lang niet te trainen (net als de cijfers op de weegschaal :( ).

ps. Bedankt voor de heads up! Deze vetklep heeft een schop onder zijn veel te grote ass nodig

Grappig dat jullie hier nu over beginnen.

De blessure uit de vorige post duurde toch langer dan gedacht en heb hier bijna twee weken last van gehad waardoor ik niet heb kunnen trainen. Daarna een week niks voordat ik weer twee weken op vakantie ging. Al die tijd helemaal niks gedaan :(

Maandag heb ik het weer opgepakt en tot mijn verbazing kon ik op de Bench Press en op de Deadlift dezelfde gewichten hebben als 5 weken geleden (t*ring wat klinkt dat lang). Helaas moest ik door apparatuur bezetting de BP voor de DL doen waardoor ik de DL en de SQ achter elkaar moest doen. Resultaat, een rug die te zwaar belast was en gefaalde SQ sets (1x5 en 2x4).

Vandaag had ik weer gemoeten maar mijn vriendin had de uitreiking van haar master waardoor er geen tijd meer over was om de training te doen, wel balen maar hopelijk kan ik deze morgen inhalen. De spierpijn na de training van maandag was wel weer gruwelijk, zal me leren om zo lang niet te trainen (net als de cijfers op de weegschaal :( ).

Welke oefeningen doe je dan op machines? Of doe je al geen rippetoe meer? Niet jezelf teveel de grond in boren he.. je bent iedergeval op de goede weg.

Bedankt.

We hebben helaas maar 1 squat rek bij mijn sportschool en als deze bezet is doe ik eerst de bench press ipv. de deadlift. Wat op zich suf is bedenk ik me zo aangezien ik best een deadlift met de stang en gewichten van de benches kan doen :S Note to self voor de volgende keer.

Ik doe dus nog steeds rippetoe. Hier nog even een mijn voortgang van deze week.

Ma:

BP
1x10x10
1x8x40
3x5x52.5

DL
1x10x40
1x6x60
3x5x85

SQ
1x10x40
1x6x60
1x5x80
1x4x80 (5e rep lukte niet meer)
1x4x80 (5e rep lukte niet meer, zelfs niet na extra rust na vorige set)

Vandaag:

BOR
1x10x20
1x8x30
3x5x46

MP
1x10x10
1x8x20
3x5x36

SQ
1x10x40
1x8x60
3x5x82.5 (geen probleem vandaag)

Ben op zich nog best tevreden met de resultaten. Na 5 weken niks doen ben ik toch nog in staat om dezelfde gewichten te tillen. Zaterdag nog even Set A doen en dan maandag hopelijk weer normaal schema volgen (ma, wo, vr trainen en in het weekend rust).

Altijd lekker!
http://www.youtube.com/watch?v=tBefbUd3Ba8

keep on posting;)

Gisteren is het vrij laat geworden (2.30) maar ik wilde vandaag toch nog voordat ik weg moest even naar de sportschool. De wekker om 9 uur, met pijn en moeite mijn bed uit (ondanks dat ik haast geen alcohol had gedronken),een bordje brinta naar binnen werken even douchen en op naar de sportschool.
Het ging verbazingwekkend goed eigenlijk. Alles set en reps kunnen afmaken en de vorm was volgens mij ook nog wel te doen. Ik zal volgende week eens een filmpje maken van mijn deadlift aangezien ik daar nog wat twijfels over heb.

DL:
1x10x30
1x6x60
3x5x85

BP
1x10x10
1x6x40
3x5x52.5

Sq
1x10x30
1x6x60
3x5x82.5

Zelfs de cardio daarna ging pijnloos. Discovery + aerobics les ftw :)
Vraag me alleen af of ik de aanloop naar mijn werksets niet moet veranderen. Iemand suggesties?

Gaat lekker de laatste keren. Vandaag weer set B gedaan en ook het verhogen van de gewichten gaf niet teveel moeite. De MP was zwaar maar verwacht dat het vrijdag al beter gaat.
De squat leek er makkelijk te gaan. Enige dat mij eigenlijk tegenhoud is mijn rug. Hopelijk trekt dat snel bij.

BoR:
1x10x20
1x8x30
3x5x48

MP:
1x10x10
1x8x20
3x5x38

SQ:
1x10x50
1x7x70
3x5x85

Half uurtje cardio erna, lekker!

Vandaag weer getrained. Met de squat ging het niet goed. Bij de laatste rep van de tweede warmup set voelde ik een pijn in mijn knie. Nooit eerder last van gehad en hoopte dat het na wat rust over zou zijn. Helaas, zelfs na 10 min rust bleef ik er last van houden en heb ik de gewichten weer terug gehangen. Best klote maaris even niet anders. Vrijdag weer een kans.

De deadlift heb ik wel aangepast. 95kg is gelukt! :D

DL:
1x10x40
1x6x70
1x5x95!

Bp:
1x10x10
1x6x40
3x5x55! Ging net. Volgende week niet omhoog.

SQ:
1x10x50
1x7x70

Gaat goed , veel succes met het behandelen van je doelen.

Werk is de Satan! Combineer het met andere verplichtingen en je houdt geen tijd meer over om naar de sportschool te gaan.
Vandaag gaat het hem dus niet worden maar morgen komt er weer een voortgangspost. Zelfde oefeningen op hetzelfde gewicht als maandag...tjonge wat spannend! :)

Toch nog wat vermaak voor het openen van deze post.

http://www.youtube.com/watch?v=KWX7g0NJoXg

Net terug van de training. Ik weet niet wat het was maar het ging allemaal van een leien dakje. Ook geen pijn meer in mijn knie bij de squat en kon de laatste set zelfs dieper gaan dan ooit. Na de workout nog even zonder moeite een half uur crosstrainer cardio eruit geknald. Ging lekker!

BoR:
1x10x20
1x8x30
3x5x48

MP:
1x10x10
1x8x20
3x5x38

SQ:
1x10x50
1x7x70
3x5x85

Nu maar hopen dat het maandag net zo lekker gaat.

Goed weekend!

Ging weer lekker. Met de DL zit ik nu over mijn lichaamsgewicht! Ook de squad kon weer omhoog en ging eigenlijk zonder problemen. De BP ging crap en de laatste rep maar half kunnen doen. 55kg lijkt op dit moment toch echt mijn max te zijn.

DL:
1x10x50
1x7x70
1x5x97.5

BP:
1x10x10
1x8x40
3x5x55

SQ:
1x10x50
1x7x70
3x5x87.5

Na de KT maar eens een HIIT training geprobeerd. t*ring wat is dat zwaar! Eerst 4 minuten in fietsen (stand 15 ~75 toeren) daarna een minuut knallen (~120 toeren) en weer terug naar normaal. Heb maar twee intervals kunnen doen voordat ik haast van mijn fiets donderde. Zeiknat van het zweet maar wel een lekker gevoel. Woensdag eens kijken of ik de 3e interval ook kan doen.

Een paar dagen al niet gepost maar er wordt nog wel wat gedaan!

Woensdag heb ik niet kunnen trainen wegens sociale verplichtingen maar donderdag heb ik bij diezelfde verplichtingen wel een beetje in hun home gym kunnen doen. Met nadruk op een beetje. Geen squat rek of een andere manier om de gewichten goed te kunnen hanteren en ook geen cardio mogelijkheid.

BOR:

1x10x20
1x8x30
3x5x50

MP:

1x10x10
1x8x20
3x5x40

Toch nog extra gewicht mee kunnen nemen. Ging wel lekker eigenlijk.

Zaterdag weer naar de sportschool kunnen gaan. Even 10 minuten opwarmen op de crosstrainer en door naar de KT.

DL:
1x10x50
1x7x70
1x5x97.5 Ging deze keer iets minder. Kreeg wat last van mijn onderrug/stuitje/iets ertussen. Volgende week maar even terug naar 90kg voor wat extra "rust".

BP:
1x10x10
1x8x40
3x5x55. Kom hier nog niet verder op. Gewicht blijft ook volgende week weer gelijk.

SQ:
1x10x50
1x7x70
3x5x87.5. Ging lekker. Volgende week door naar de 90.

Daarna nog een keer de HIIT gedaan. Nu wel drie herhalingen gedaan maar de 3e niet af kunnen maken :( Volgende week weer een kans.

Ik ga ook nog eens goed kijken naar mijn voedingsschema. Ben er nu al een tijd mee bezig maar heb nog niet het gevoel dat ik echt vet aan het kwijt raken ben. Als ik een ander schema af heb post ik het hier en in de voedingssectie.

Rawr!
http://www.youtube.com/watch?v=VO1KV2RPwEg

Laatst bewerkt:
prima training als ik het zo lees !

Wegens teveel onbenullige redenen heb ik sinds mijn laatste post niks meer gedaan. De laatste tijd voelde ik me slap, lusteloos en door het vele zitten achter de computer (werk en vrije tijd) kreeg ik last van mijn rug en armen.

Van het weekend had ik het helemaal gehad. Programma weer opgezocht, eten in huis gehaald en vandaag weer begonnen. Ben gesloopt nu maar voelt toch lekker om weer aan de slag te gaan.

Ik merkte wel dat ik kracht heb moeten inleveren. De BP ging niet lekker en ook de SQ was weer zwaar. De DL was de enige die wel goed ging maar kom nog niet aan het gewicht uit de laatste training.

De training van vandaag:

10 minuten warming up op de crosstrainers

DL:
1x10x20
1x8x50
1x6x70
1x5x85

BP:
1x10x10
1x8x30
1x6x40
1x5x50
1x4x50 => Ging erg moeizaam
1x3x50 => Hier ging het bijna fout. Kon hem nog net op de onderste houders krijgen maar ging niet lekker.

SQ:

1x10x20
1x8x50
1x6x70
3x5x80 => Laatste set ging erg moeizaam. Stijve beenspieren van het vele zitten waarschijnlijk

15 minuten crosstrainer
15 minuten fietsen (van sportschool naar huis)

Het eten probeer ik ook weer op te pakken. Ik moet mijn schema nog eens bekijken een aanpassen.

Eten van vandaag:

7.30: 40gr Brinta, 300ml melk
10.30: Blikje tonijn op water (afgegoten uiteraard)
12.45: 3 Gekookte eieren, 700ml melk, 2 bruine boterhammen
18.00: Hutspot met jus en rookworst (ik weet het...) Geen idee hoeveel gr.
20.30: Bruine boterham, 100gr gebakken kipfilet (gebakken in klein beetje olijfolie)

Staat nog 500gr magere kwark in de planning voor 22.30

Morgen maar weer naar het werk fietsen (25 minuten heen en 25 terug), misschien 's avonds nog wat hardlopen, lijkt me erg lekker om te doen. Woensdag weer de volgende KT.

Zoek anders iets van een trainings maat zodat je wat vaker gaat

Terug
Naar boven