MuscleMeat

Van vetklep naar half god!

Je kan beter eerst squatten en als laatst rowen en deadlift. Beter is ook een bepaalde systeem aanhouden, zodat je goed progressie kan maken (bijvoorbeeld texas method)

+1, je pakt je benen ook al zwaar door te deadliften.
IMO: Sq, Dl en dan BOR

+1, je pakt je benen ook al zwaar door te deadliften.
IMO: Sq, Dl en dan BOR

Nee, als je Rippetoe doet doe je nooit DL en BOR in één workout uit (eigenlijk hoor je geen BOR te doen, maar dat terzijde)

Heeft niks met mening te maken of doordat je je benen zwaar pakt. De standaardvolgorde werkt gewoon beter (ik heb het zelfs weleens andersom geprobeerd door eerst te DL, en dat werkt echt niet)

Het is altijd:

Squat
OH press/Bench Press
Deadlift/Powerclean (of BOR)

Nee, als je Rippetoe doet doe je nooit DL en BOR in één workout uit (eigenlijk hoor je geen BOR te doen, maar dat terzijde)

Heeft niks met mening te maken of doordat je je benen zwaar pakt. De standaardvolgorde werkt gewoon beter (ik heb het zelfs weleens andersom geprobeerd door eerst te DL, en dat werkt echt niet)

Het is altijd:

Squat
OH press/Bench Press
Deadlift/Powerclean (of BOR)

Sorry ben te snel met antwoorden. Had even niet zo snel door dat het om rippetoe ging. Sowieso altijd vaste volgorde van rippetoe aanhouden.
Het zit op die manier in elkaar voor een reden ;)~!

• Topic Starter Topic Starter
edit: eerst alles lezen voor commentaar te geven. :S Zal morgen nog eens naar de standaard volgorde van Rippetoe kijken, dat eigenlijk dat dit de juiste volgorde was.

Ben wel benieuwd waarom jij denkt dat de squat als eerste zou moeten? De oefening vreet bij mij zoveel energie dat ik daarna echt geen fut meer heb om andere gewichten omhoog te tillen.
Alvast bedankt.

Om mijn progressie duidelijk te krijgen ben ik van plan om morgen een digitale huidplooi meter aan te schaffen. De weegschaal zegt niet zoveel imo.

Zijn er trouwens nog mensen hier die bij de Workout in Utrecht trainen?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Niet schoppen! Gisteren wel gewoon een trainingssessie gehad. Alleen beloofd 's avonds met mijn vriendin te spenderen. Niet achter een computer gezeten dus.

Training van gister:

10 min warming up crosstrainer

DL:
1x10x50
1x7x70
1x5x90 => was weer rete zwaar. Niet zozeer aan mijn rug of benen maar voornamelijk aan mijn onderarmen. Misschien toch eens kijken naar handschoentjes voor meer grip.

BP:
1x10x10
1x7x40
3x5x45 => Ging wel aardig. Goede hoop dat ik volgende week 47 kan doen.

Het squat rek was vlak voor het einde van de BP in beslag genomen en zo voorlopig niet vrij komen. Om toch de benen te doen heb ik maar weer de seated leg press gedaan.

SLP:
1x10x75
1x7x110
3x5x150 => Best lekker eigenlijk even de benen pakken zonder de rug te belasten. Kan je een stuk meer hebben.

30 min cardio crosstrainer
15 min doorfietsen naar huis.

Eigenlijk best tevreden over. Morgen laatse keer met start gewichten, daarna maar eens gaan verhogen.

Nog geen caliper besteld, doelen heb ik wel op papier gezet maar moet ze nog even doornemen voordat ik ze hier zet.

Pas wel even op dat je met rippetoe niet alleen meer focust op hogere gewichten. Je moet eerst het gewicht kunnen controleren. Ik heb aan het 3x per week (voor mijn doen) zwaar squatten bijna een blessure aan over gehouden.

Omdat de squat de belangrijkste oefening is. Je moet daar al je energie aan uit kunnen geven, voordat je aan de andere oefeningen gaat. De squat levert de meeste krachtwinst en groei en is zo'n beetje de essentie van het hele systeem.

Terug
Naar boven