AndroidHealthClinic

Van vetklep naar half god!

Ik zou die 40gr brinta van je ontbijt vervangen door 40gr whey. Carbs van 40gr brinta geven niet zoveel energie, je hebt meer aan die 40gr snelle EW in de morgen.

Niet zo snel opgeven man. Waarom heb je zo'n lange pauze gehad. Zo gaat het natuurlijk nooit lukken.

Zet voor jezelf anders eens je doelen op papier. Ga kijken hoeveel je wilt verliezen, en ga nadenken over wat je volgend jaar wilt squatten enz.

Maak doelen. Dan gaat het allemaal veel makkelijker. Zet een paar belangrijke doelen op een papier dat je elke dag ziet. (bv naast je bed leggen) Zo lees je elke dag je doelen, en ga je er ook echt komen!

Ik zou die 40gr brinta van je ontbijt vervangen door 40gr whey. Carbs van 40gr brinta geven niet zoveel energie, je hebt meer aan die 40gr snelle EW in de morgen.

Ik zou de melk vervangen door whey. Kh heb je nodig in de ochtend. Samen met eiwitten zorgen deze ervoor dat je uit de katabole stand komt. Niet de eiwitten alleen doen dit.

Je voeding suckt:rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Heb er verschillende geprobeerd maar haakten allemaal een stuk eerder af :)

En eerlijk gezegd vind ik het wel lekker om me af te sluiten met muziek. Lekker in mijn eigen wereld met die gewichten sjouwen.

Vaak komt er iets tussen waardoor ik een paar keer niet kan (werk bijvoorbeeld). Als dat een paar keer achter elkaar gebeurd raak ik het ritme kwijt en laat ik het sloffen. Moet maar eens uitzoeken hoe ik dat kan voorkomen.

edit: hmm, nog meer posts

Ja mijn voeding zuigt vandaar dat ik een beter voedingsplan om moet gaan stellen. Ben nu ook BFFM aan het lezen, als ik het uit heb hoop ik een stuk wijzer te zijn.
Voeding van vandaag:

7.30: 50gr Brinta, 400ml halfvolle melk, 1 appel
9.30: Blikje tonijn in eigen nat (~130gr)
11.30: 2 bruine boterhammen, 100gr gebakken kipfilet, 300ml halfvolle melk
13.30: 4 gekookte eieren, 500ml halfvolle melk, 2 bruine boterhamme, kiwi

Geplanned:
15.30: 2 bruine boterhammen met pindakaas
18.00: Avond eten. Nog geen idee wat.
20.00: 2 bruine boterhammen, 100gr gebakken kipfilet
22.30: 500gr magere kwark.

Laatst bewerkt:
1 tip: een alles of niks attitude werkt niet. Weet ik uit eigen ervaring. Probeer je houding ten opzichte daarvan te veranderen, als je daar last van hebt dan.

Rippetoe goeie keuze btw ;)
Ik doe hem zelf ook :D

Hardlopen (weet niet of je dat nog doet) valt heel erg af te raden bij Rippetoe, je progressie gaat er langzamer door. Als je wilt afvallen gewoon onder onderhoud eten en voor je cardio is fietsen of 1x per week een rustige jog beter denk ik.

Succes!
Ik ga je volgen, maar dan wel blijven trainen, anders kijk ik niet meer :p

Soms wil het even niet met sporten. Dan laat je het sporten gewoon even zitten.
Maar houd je dan wel aan je voedingsschema. Want als je bijvoorbeeld een drukke dag hebt en je bent bijvoorbeeld op een uitje waarbij je veel moet lopen, val je toch af.

Zet doelen op papier en denk vooruit. Volgend jaar zomer zou jij denk ik zelfs met een sixpack kunnen rondlopen( mits je dat belangrijk vind)

Afvallen doe je niet in een week, twee weken of drie weken. Voor jou gaat daar minimaal een half jaar overheen!

En ik vind je reden van niet kunnen echt bullshit. Je gaat mij niet vertellen dat je drie keer in de week de hele dag aan het werk bent. Je hebt altijd wel een uurtje of anderhalf vrij. Al mis je 1 training, dan maar. Je wilt toch een ander lichaam? Doe er dan wat aan. Je hebt een hele slechte mentaliteit.

Toch maar naar mijn voedingsschema gekeken en kom nu uit op bijgevoegd excel sheet. Nog suggesties ter verbetering? Ik zal hem ook even in de voedingssectie gooien.
Ik blijf het een lastig onderwerp vinden.

Bijlagen

Voedingsschema ziet er aardig uit, wat je altijd kunt doen: per dag opschrijven wat je hebt gegeten (met voedingswaardes erbij). Dan weet je ook meteen of je in een goede lijn zit met je avondeten, en of het zo erg is dat je 2 boterhammen met filet americain in de kantine hebt gehaald ;) (om maar een voorbeeld te noemen).
Daarbij begin ik zelf altijd met de week in te delen met wanneer ik ga sporten (ik werk met variabele tijden, en heb vrij veel reistijden) - waarom zou jij dat niet kunnen?

Soms wil het even niet met sporten. Dan laat je het sporten gewoon even zitten.

Dat is dus een verkeerde mentaliteit. **** it, als men iets wil bereiken moet je toch beter je best doen. Ik wil het woord `jezelf dwingen´ niet gebruiken, omdat het dan lijkt alsof je het tegen je zin in doet, maar je moet het gewoon doen en elke keer gemotiveerd blijven (waarom doe ik dit?). Tijd vrij maken kan vrijwel altijd. Je maakt toch ook tijd vrij om naar je werk/school te gaan.

@Dwarvenwarrior
Is inderdaad een goeie plan van aanpak

Als dat een paar keer achter elkaar gebeurd raak ik het ritme kwijt en laat ik het sloffen. Moet maar eens uitzoeken hoe ik dat kan voorkomen.
Zoals dwarvenwarrior al zei: vooruitplannen is het toverwoord. En als je een keer niet kan trainen kan je toch wel gewoon je voedingsschema aanhouden/aanpassen?

Succes man, ik denk dat het je wel gaat lukken! :thumbup:

Dat is dus een verkeerde mentaliteit. **** it, als men iets wil bereiken moet je toch beter je best doen. Ik wil het woord `jezelf dwingen´ niet gebruiken, omdat het dan lijkt alsof je het tegen je zin in doet, maar je moet het gewoon doen en elke keer gemotiveerd blijven (waarom doe ik dit?). Tijd vrij maken kan vrijwel altijd. Je maakt toch ook tijd vrij om naar je werk/school te gaan.

Soms is er gewoon even geen vrije tijd, en ik doel ook alleen op die momenten. Lees mijn andere posts ;) En even voor de duidelijkheid, tijd voor je werk en school is ingeroosterde tijd. Sommige mensen hebben echt weinig vrije tijd, dus die kunnen soms echt niet, alhoewel ik wel twijfel of dit bij de ts het geval is ;)

Soms is er gewoon even geen vrije tijd, en ik doel ook alleen op die momenten. Lees mijn andere posts ;) En even voor de duidelijkheid, tijd voor je werk en school is ingeroosterde tijd. Sommige mensen hebben echt weinig vrije tijd, dus die kunnen soms echt niet, alhoewel ik wel twijfel of dit bij de ts het geval is ;)

Ben ik grotendeels met je eens allemaal. Was trouwens geen persoonlijke aanval op jou ofzo, het is dat ik steeds het woordje 'je' gebruikte.

Maar voor de TS wel belangrijk dat als het een keer niet kan, het zo snel mogelijk opgepakt moet worden ipv denken 'nu ik er toch niet mee bezig ben, kan het wachten".

Ben ik grotendeels met je eens allemaal. Was trouwens geen persoonlijke aanval op jou ofzo, het is dat ik steeds het woordje 'je' gebruikte.

Maar voor de TS wel belangrijk dat als het een keer niet kan, het zo snel mogelijk opgepakt moet worden ipv denken 'nu ik er toch niet mee bezig ben, kan het wachten".

Ben ik het helemaal mee eens. Denk dat hij het te snel links laat liggen en daardoor de moed te snel opgeeft.

Jullie hebben helemaal gelijk over het te snel opgeven. Dit is een grote zwakte van me en niet alleen op BB gebied.
Maar goed, ik heb het weer opgepakt, dat is toch wel het belangrijkste. Vraag aan jullie, als ik twee dagen niet heb gepost houdt het in dat ik sowieso 1 trainingssessie heb gemist, schop me dan :)

Vandaag weer een training gedaan. Nog wat spierpijn van maandag (is weer even wennen) maar ging eigenlijk wel lekker. Vraag me alleen af of ik het naar huis fietsen na de sessie ook als cardio moet tellen?

De training van vandaag:

15 min. naar sportschool fietsen.
7.5 min. warming up crosstrainer.

BoR:
1x10x20
1x7x30
3x5x40

MP:
1x10x20
1x7x30
2x5x34
1x4x34 => Kreeg de laatste rep echt niet meer omhoog. Volgende week beter.

SQ:
1x10x50
1x7x70
3x5x80

15 min, crosstrainer
15 min. naar huis fietsen

Zal morgen wel weer pijnlijk worden :)

Ik zal morgen ook even doelen op papier zetten en deze ook hier neergooien. Hopelijk helpt dat me het vol te houden.
Bedankt voor de adviezen zo ver.

Oh, en nog wat vermaak:

http://www.youtube.com/watch?v=TkpTzvyZkQM

Goed dat je het oppakt, maar wel volhouden. Dat is het moeilijkste.
JE wilt resultaat, dan maak je resultaat. Het komt je niet aanwaaien.
EN schoppen doe ik met alle plezier:)

Vandaag wel getrained, redelijk last van mijn knie nu. Morgen details

Eindelijk tijd om het log even bij te werken.

Eerst vrijdag maar. Geen idee wat het was maar na de squats had ik vrij veel last van mijn knie en lies. Dit heeft eigenlijk de hele vrijdag geduurd maar was zaterdag eigenlijk weer weg. Zou wel verkeerd hebben gestaan of mijn knie voorbij mijn tenen laten komen ofzo.
Cardio ging hierdoor ook niet echt lekker maar goed, wel even gedaan.

Training van vrijdag:

10 min warmup crosstrainer

DL:
1x10x50
1x6x70
1x5x90 => Was wel weer rete zwaar, vraag me af hoe ik vorige periode 97.5 heb kunnen doen. Maar goed, deze week nog even zelfde gewicht houden, vanaf volgende week weer rustig toevoegen.

BP:
1x10x10
1x8x40
3x5x45 => Na het fiasco van vorige keer toch maar wat minder gewicht genomen. Techniek weer oppakken en ook deze volgende week weer langzaam verhogen.

SQ:
1x10x50
1x7x70
3x5x80 => Eindigde dus niet zo lekker. Pijn is nu weg dus zal wel goed zijn.

15 minuten crosstrainer

Gisteren belde mijn schoonouders of we zin hadden om een dag naar buiten te gaan. Hele dag in de duinen en over het strand gelopen. Was kapot maar wel lekker. Denk dat ik mijn cardio voor het weekend wel gehaald heb :)

Vandaag ook een training gehad. Ging eigenlijk best lekker.

10 min cardio warmup

BoR:
1x10x20
1x8x30
3x5x40

MP:
1x10x10
1x8x30
3x5x34 => Niet tevreden mee, gewicht moet echt omhoog. 34kg, kom op zeg!

SQ:
1x10x50
1x7x70
3x5x80

30 minuten crosstrainer
15 minuten stevig door fietsen naar huis

Over het algemeen redelijk tevreden hiermee. Vanaf volgende week gaan de gewichten weer omhoog.

Van de week ontdekt, best lekker!
http://www.youtube.com/watch?v=YPGTEJbDfYo

Laatst bewerkt:
Je kan beter eerst squatten en als laatst rowen en deadlift. Beter is ook een bepaalde systeem aanhouden, zodat je goed progressie kan maken (bijvoorbeeld texas method)

Amon amarth, karma voor jou.

Terug
Naar boven