AndroidHealthClinic

Van welke oefening pijn in de nek

Joost1983

Cool Novice
Waardering
0
Vorige week had ik last van me nek, na het trainen. Specifiek: achter-onderaan in m'n nek.
Van welke oefening in mijn schema heb ik deze nek klachten. Dus welke oefening belast vooral m''n nek?

--------------------------------------------------------------------------------
Schema:
Ik volg nu 7 weken een full body programma 2x in de week. Het schema hieronder pas 1-2 weken. 2 oefeningen voor rug, borst, buik en 1 voor schouders. Allemaal wel compound. En ik train iets meer m'n rug op aanraden van de fysio.

Reps
Cable Lat pulldown 12,12,10,8
Lat Row 12,12,10,8
Dips 8,8,8
Chest Press 12,12,10
Shoulder Press 12,10,8
Chrunch Bench 12,12,12
Chrunch Cross 15,15

*wat ontbreekt zijn benen, maar dat komt omdat ik last heb van me rechterknie van het joggen, dus rechterknie moet eerst genezen. Het duurt lang maar het is gelukkig al bijna weg.

Het kan zijn dat je bij het uitvoeren van een van die oefeningen je nek draait, of tijdens de oefening verandert van houding, en dit kan o.a. een stijve nek op leveren of pijn in de nek.

Algemeen gezien zit er geen oefening tussen die je nek zou belasten.

Vooropgesteld dat als je met een van deze oefeningen nekklachten krijgt dat het niet goed is en idd waarschijnlijk komt door verkeerde houding en/of uitvoering. Ik kan me voorstellen dat je het met de lat pulley krijgt. Aanspannen van de nek bij zware belasting bij die oefening kan in de nek schieten (tenminste die ervaring heb ik zelf). soort kramp en dat blijft even een zwakke plek.

d

Kan met van alles zijn, heb het zelf aantal keer gehad bij oh press.

Terug
Naar boven